• jhk88

För oss med BIM i april 2017

Nykär15 skrev 2017-04-03 15:53:54 följande:

På något sätt orkar man ....även om det skulle ta tid, jag brukade gråta första mensdagen..sen siktade jag in mig på ÄL igen...om och om igen. Man orkar, för man vill det så mycket. Men det är tufft och man tror inte man ska göra det. Men på nåt sätt kämpar man ändå vidare. Jag blev rätt så avtrubbad sista månaderna, hoppades inte inför BIM, men blev ändå ledsen när mensen kom. Men så helt plötsligt så är det där magiska strecket där, som man aldrig trodde man skulle få se igen! Vi skulle ju börja med IVF i övermorgon...helt galet. Jag hoppas vi får vår lilla denna gången och att du snart är gravid igen  ta hand om dig. 

Åååh, vilken lycka att ni är gravida!! <3 Stort stort grattis! Tack så mycket för att du tig dig tid att svara mig, verkligen uppskattat! <3
  • jhk88
    Hansson88 skrev 2017-04-03 16:00:23 följande:

Tack!

Åh nej! Fick själv ett missfall innan förra graviditeten. Jag förstår dina svängningar. Jag hoppas ni snart får till det igen och att ni får behålla ert lilla frö.

Jag slutade blöda efter en vecka och kunde börja försöka direkt igen. Blev då gravid med en mens emellan.

Hoppas det tar sig fort!

Hur länge hade ni försökt innan?

Jag hoppas att vi lyckas nu direkt... Det är säkert jättenaivt men kan inte låta bli :/ Har nästan slutat blöda redan så det är skönt. Åh, hoppas det blir liknande för oss <3

Vi hade försökt i tre månader men min längtan har funnits i nästan fyra år... Så det tog sig rätt snabbt...
  • jhk88
    Nykär15 skrev 2017-04-03 16:02:45 följande:

stort tack  vi har kämpat mycket för detta. 

Kan med ge lite pepp, efter mitt första mf så slutade jag med blöda som efter en mens och hade ÄL två veckor efter första blödningsdagen, blev gravid på tredje försöket efter det. Sen blev ju det ett MA i v 13...men det var ju bara ren och skär otur. Du får tänka att det trots allt inte är så vanligt att man har mer än ett missfall!

Jag önskar er verkligen all lycka <3

Hoppas att vi slipper fler missfall för denna berg och dalbana vill jag inte vara med om igen... Att det är ovanligt med fler missfall efter varandra är något som jag verkligen ska tänka på, tack åter igen! <3
  • jhk88
    Ulrika34 skrev 2017-04-03 18:21:35 följande:

Visst finns det hopp och med en liten solskenshistoria kan jag berätta att för 7 år sedan fick jag ett missfall, precis som förra månaden, efter 1 vecka hade jag blödig klart och hade ägglossning 2 veckor efter och blev gravid direkt och fick en liten flicka, jag hoppas givetvis på samma tur igen kram

Åh jag älskar solskenshistorier! <3 Åh vad jag blir glad av sådan här läsning! Precis sådant man vill höra :) Jag hoppas såååå för oss båda två att det blir så <3
  • jhk88
    Charlizee skrev 2017-04-04 08:40:15 följande:

Tyckte jag kände igen dig från en tidigare tråd, fy vad tråkigt Kan inte föreställa mig den känslomässiga bergodalbanan... tycker det är tufft utan missfall. Håller alls tummar i världen du får plussa i april igen <3

Det är skittråkigt. Men är ändå redo att försöka igen. Tack så mycket! <3 Håller tummarna för dig med! <3
  • jhk88
    Cykeltjejen skrev 2017-04-04 09:19:23 följande:

Bilden blev ju inte bra alls haha!

Stort stort grattis!! <3
  • jhk88

Finns det fler här som väntar på ÄL? :)

• jhk88
    FridaB92 skrev 2017-04-08 19:09:39 följande:

Har idag enligt appen. Hade hade massor med ÄL-flytningar i onsdags redan och fick stegring tors och pos ÄL-test igår. Myste i trosdags e.m. Ska försöka få till det idag också. Annars för det räcka.. Dom små simmarna ska ju klara 2-3 dygn väl?

Vill inte tvinga fram något när både jag och sambon jobbar denna helgen... :)

Hur tänker du och ni andra kring sex runt ÄL? :) försöker ni några dagar innan, eller flera dagar i rad eller efter?

Jag tänker att försöka ha sex varannan dag genom hela cykeln :) Jag ska denna månad även använda ÄL-tester då jag fick missfall 31/3. För att se om kroppen kommit igång.
  • jhk88
    orzia1 skrev 2017-04-08 21:05:55 följande:

Min bör komma på fredag typ. Själv?

Min borde också komma på fredag :D Får se vad ÄL-testen visar :)
  • jhk88

Åh idag har jag lite ont i vänster äggstock, förhoppningsvis förbereder sig kroppen inför ägglossning som borde komma nu under veckan som kommer :) Hoppas så att vi blir gravida direkt efter missfallet samtidigt som jag inte vågar hoppas...

Svar på tråden För oss med BIM i april 2017