• Essie32

För oss med BIM i april 2017

Cykeltjejen skrev 2017-04-04 09:18:42 följande:

Finns en risk att jag får en liten julbebis men just nu struntar jag fullständigt i det. Bara glad att ens ha blivit gravid !! <3 jag håller tummarna för er andra som ännu inte plussat också! :)

Grattis!!! Det är ytterst sällan man föder på den beräknade dagen, men oavsett, det blir en december du kommer komma ihåg resten av ditt liv <3
  • Essie32

Jag är på cd 12 idag. Igår gjorde jag vul och jag hade 3 ägg på g (14mm, 16,5mm och 20.3). Den ena äggblåsan var dominant, 20,3 mm så skulle ägglossa närsomhelst! Fick Ovitrelle spruta för att ta idag på morgonen (tog vid 8 tiden) då äggblåsan borde vara tillräckligt mogen, ca 22mm. Jag hade ingen äl förra månaden så vi ville säkra upp det verkligen släppen.
    Jag är som sagt på cd 12 och igår hade jag en temp dip (brukar ha det innan äl) och äl flytningar sedan 4 dagar så tidig äl ! Tog Letrozole dubbeldos denna gång så det har nog stimulerat mig bra och får lite tidigare äl.
    Antar att äl sker senast imorgon, sen väntan till BIM 17/4
    Jag har stora förhoppningar denna månad, hade bea äggblåsor+ slemhinnan, fick Ovitrelle och vi tajmar sex bra sedan i söndags. Dessutom gjorde jag äggledarspolning i torsdags (hade mkt bra passage) och doktor sa att de 3 första månaderna efter spolning har de flesta 30% större chans att lyckas <3 hoppas på en 2017 bebis och håller tummarna för er som inte plussat än <3

• Essie32
    mickipicki skrev 2017-04-04 11:19:44 följande:
    Jag gjorde spolning ör några veckor sen (om de räknas som spolning? Skulle kolla om livmoder o äggledare var täppta pga tidiga snitt med efterföljande infektion. Spolade med 4 ml nacl). Allt såg bra ut men inte fan blev jag gravid efter det haha. Hoppas att nästa tar sig även om vi ev inte kommer pricka ÄL pga familjeresa.
    Ja, så är det, det är ett samspel av olika faktorer, sen kan ett ägg vara inte 100% eller så. Hade du kollat upp dina äggblåsor den cykeln?
  • Essie32
    Solsidan17 skrev 2017-04-04 12:58:25 följande:
    Jag och min sambo gav 110% i allt som heter försök i januari och februari efter att jag fick missfall i december. Och då åt jag både rosenrot och bisolvon, och det hände inte ett smack. Sen kom vi överens om en paus i bebisverlstaden, för jag ville gå ner i vikt plus att jag fyller i december, dagen innan min mamma och morfar, och ville inte planera barn till december. Och vilken månad blir jag gravid igen? Precis som förra graviditeten, så blev det månaden efter vi slutat "försöka". Och vi hade ingen stress över det heller, för under min ägglossning var vi bortresta och kunde inte mysa. Så vi passade på en gång, 4 dagar INNAN ägglossningen. Och tammefan så tog det sig. Och fast det eventuellt blir en decemberbebis, så kunde jag inte vara lyckligare. Bättre födelsedagspresent går inte att få <3
    Underbart! Grattis!! :)
  • Essie32
    BIMerskan skrev 2017-04-04 13:49:45 följande:

Har BIM om fem dagar (9/4) men mitt hopp är ute helt. Jag testade negativt imorse med ett early test (Abblo Pharma som känner av redan vid 5 mlU/mL). Så det har inte tagit sig denna månaden heller.

Vi har dock bara försökt i två månader än så länge men jag har redan hunnit bli otålig och frustrerad. Det är fortfarande lika jobbigt med ett negativt test fast man inte försökt så länge :(

Vilken dag efter äl är du? Äl+10 eller senare? Ibland fäster ägget sent så och kroppen långsamt utsöndrar grav.hormoner så vänta och testa igen om några dagar! Håller tummarna
  • Essie32
    Snultan skrev 2017-04-07 07:43:46 följande:

Då var den fertila perioden slut och vi har legat på så tror det finns goda chanser ÄVEN OM jag denna månad inte har tagit äl test men haft känningar plus att jag gått på tidigare uträkningar. Denna månad har vi således inte försökt aktivt dvs med test och dylikt och har dessutom inte tänkt så mkt på det vilket har varit så skönt. Man blir ju galen av sånt här. Nu börjar den långa resan till bim, tur man är så pass upptagen till dess att man kanske inte kommer tänka på det. Jag är försiktigt optimistisk men ändå rätt neutral.

Bim preliminärt 17/4.

Finns de fler från Mars-tråden här?

Matheus 131002!
    Kul att du är här också! Jag är fr mars tråden:) precis passerar fertila dagar, äl+3/4 och jag ska försöka slappna av och inte tänka så mkt på det. BIM 16/4
    Jag hade ingen äl förra månaden och nu fick jag en o Ovitrelle spruta för att garantera att det släpper. Vi tajmade mys mkt bra så har också lite större förhoppningar än tidigare, men försöker att slappna av och inte fundera så mkt fram till nästa vecka iaf :)
  • Essie32

Fråga till er som har testar Ovitrelle sprutan någon gång! Jag är på äl+7 (alt 6) och har mycket mensvärk liknande smärta :( är det biverkning av Ovitrelle (nämns inte bland biverkningar) eller är min mens på g? Så tidigt? Jag tar även Crinone (progesteron) så mensen dyker inte upp förens jag slutat md den pga kort lutealfas.
    Fattar inte varför jag har mensvärk nu så tidigt :((
    Jag är också yr och illamående, men det läste jag kan vara vanliga biverkningar
    Någon med erfarenhet?

• Essie32
    emphz skrev 2017-04-10 19:17:40 följande:
    Jag har bim den 18/4, ÄL + 6. Men jag har tagit Ovitrelle så jag vet inte vad som är vad. Idag är det 7 dagar sen ovitrellen och har fått super tjocka vita flytningar. Annars har jag haft väldigt ont i tuttarna i flera dagar vilket beror på ovitrellen.
    Jag är på äl +6 eller 7.
    Tog Ovitrelle förra veckan och hade rejält ont dagen efter..
    Sedan imorse, 1 vecka senare , har jag rundare bröst (men bara liiite ömma) och mkt ont i livmodern och ryggen (på höger sida). Molvärk och lite mensliknande (konstig brännande värk i tjejmagen), stickningar lite då och då hela dagen idag, smått illamående och yr ibland också :/
    Kan det vara Ovitrelle som ger mig alla dessa symptom ?
    Har börjar testa med grav test för att se när det syntetiska hcg (Ovitrelle) hormonet försvinner för att kunna sedan testa igen men få rätt resultat!
    Tar även Crinone progesteron så mens dyker inte upp förens jag slutar med den.
  • Essie32
    brunbrallan skrev 2017-04-11 10:49:00 följande:

Hej hej!

Får jag också hoppa in? Har BIM den 20, är på äl+4 idag och tiden går så jäkla långsamt så jag tror jag avlider!!!

Hihi välkommmen!
    Jag är på äl 7 eller 8 och håller på avlida jag med! :/
  • Essie32
    LeiaBus2010 skrev 2017-04-11 09:15:39 följande:

Jag vågar inte tro på det. Men det dök upp direkt! Och ser var liksom tydligt! Jag behövde inte vrida och vända på den...

Här är en bild till. Inom testtiden. ..med blixt

Leia 2010-09-19 Minnah 2012-10-03
    Ser ut som + och bara om någon dag ska du se att det blir starkare ! Stort grattis! <3
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017