För oss med BIM i april 2017
Finns en risk att jag får en liten julbebis men just nu struntar jag fullständigt i det. Bara glad att ens ha blivit gravid !! <3 jag håller tummarna för er andra som ännu inte plussat också! :)
Finns en risk att jag får en liten julbebis men just nu struntar jag fullständigt i det. Bara glad att ens ha blivit gravid !! <3 jag håller tummarna för er andra som ännu inte plussat också! :)
Jag är på cd 12 idag. Igår gjorde jag vul och jag hade 3 ägg på g (14mm, 16,5mm och 20.3). Den ena äggblåsan var dominant, 20,3 mm så skulle ägglossa närsomhelst! Fick Ovitrelle spruta för att ta idag på morgonen (tog vid 8 tiden) då äggblåsan borde vara tillräckligt mogen, ca 22mm. Jag hade ingen äl förra månaden så vi ville säkra upp det verkligen släppen.
Jag är som sagt på cd 12 och igår hade jag en temp dip (brukar ha det innan äl) och äl flytningar sedan 4 dagar så tidig äl ! Tog Letrozole dubbeldos denna gång så det har nog stimulerat mig bra och får lite tidigare äl.
Antar att äl sker senast imorgon, sen väntan till BIM 17/4
Jag har stora förhoppningar denna månad, hade bea äggblåsor+ slemhinnan, fick Ovitrelle och vi tajmar sex bra sedan i söndags. Dessutom gjorde jag äggledarspolning i torsdags (hade mkt bra passage) och doktor sa att de 3 första månaderna efter spolning har de flesta 30% större chans att lyckas <3 hoppas på en 2017 bebis och håller tummarna för er som inte plussat än <3
Har BIM om fem dagar (9/4) men mitt hopp är ute helt. Jag testade negativt imorse med ett early test (Abblo Pharma som känner av redan vid 5 mlU/mL). Så det har inte tagit sig denna månaden heller.
Vi har dock bara försökt i två månader än så länge men jag har redan hunnit bli otålig och frustrerad. Det är fortfarande lika jobbigt med ett negativt test fast man inte försökt så länge :(
Då var den fertila perioden slut och vi har legat på så tror det finns goda chanser ÄVEN OM jag denna månad inte har tagit äl test men haft känningar plus att jag gått på tidigare uträkningar. Denna månad har vi således inte försökt aktivt dvs med test och dylikt och har dessutom inte tänkt så mkt på det vilket har varit så skönt. Man blir ju galen av sånt här. Nu börjar den långa resan till bim, tur man är så pass upptagen till dess att man kanske inte kommer tänka på det. Jag är försiktigt optimistisk men ändå rätt neutral.
Bim preliminärt 17/4.
Finns de fler från Mars-tråden här?
Fråga till er som har testar Ovitrelle sprutan någon gång! Jag är på äl+7 (alt 6) och har mycket mensvärk liknande smärta :( är det biverkning av Ovitrelle (nämns inte bland biverkningar) eller är min mens på g? Så tidigt? Jag tar även Crinone (progesteron) så mensen dyker inte upp förens jag slutat md den pga kort lutealfas.
Fattar inte varför jag har mensvärk nu så tidigt :((
Jag är också yr och illamående, men det läste jag kan vara vanliga biverkningar
Någon med erfarenhet?
Hej hej!
Får jag också hoppa in? Har BIM den 20, är på äl+4 idag och tiden går så jäkla långsamt så jag tror jag avlider!!!
Jag vågar inte tro på det. Men det dök upp direkt! Och ser var liksom tydligt! Jag behövde inte vrida och vända på den...
Här är en bild till. Inom testtiden. ..med blixt