För oss med BIM i april 2017
Nu kom temphöjning som jag i stort visste skulle komma idag. Nedräkningen till bim har nu börjat. Bim bör då bli 14 april +/- någon dag. Skippar progesteronkrämen denna gång men ger albyl minor en till chans.
Nu kom temphöjning som jag i stort visste skulle komma idag. Nedräkningen till bim har nu börjat. Bim bör då bli 14 april +/- någon dag. Skippar progesteronkrämen denna gång men ger albyl minor en till chans.
Heja heja! Jag hade plus idag med. Så jag ligger nog tusan baraen dag bakom dig den här omgången Min ökning kommer nog imorgon vi körde en snabbis nu idag för vi lyckades somna igår haha.
Ja men precis! Vi har varit extremt trötta hela veckan
Men han blev inte ledsen när jag bara sa "sätt på mig " mitt på förmiddagen idag liksom hahaha *asgarv* Ursäkta fräckheten
Nu kom den rejäla älvärken och huvudvärken. Samma som förra månaden. Så nu hoppas jag bannemig att det betyder att ägget ska lossa snart! För jag mår nästan illa :-O
Ska bli roligt att följas åt till pluset
Godmorgon på er!
Jag hade bim 1/4 och hade laddat upp med värktabletter och tamponger. Nu ligger jag fortfarande här och väntar, men ingen mens ännu. Tog två test imorse, men tycker de verkar otydliga. Kan någon av er tyda dom?
Kan tillägga att jag vart gravid förra året med fick missfall i december.. och efter det så har vi försökt på nytt
Nu har ff satt ut min äl. Så nu är det bara att vänta. Fick bara till det en gång, men det var iaf samma dag som äl skedde.
Kan berätta för er att mitt "spökstreck" mycket riktigt var ett positivt streck lycka till ni alla andra!
Bilden blev ju inte bra alls haha!
Äl+5 idag, tempar och har mig och tycker den beter sig lite skumt. Idag är min temp lite mer normal mot igår då den sköt i höjden. Har helt galet ömma bröst. Haft det sen äl, men senaste 2 dagarna har det varit brutalt. Tycker det är för tidigt men har även haft en del kramper och stickninger i magen i samma veva nu som brösten blev så känsliga. Ny äl eller ägget som kommit in i livmodern och försöker fästa? Bara att vänta och se, men otålig blir man.
Hade vita igår också men inte lika slemmiga som idag, lite trådiga idag också..
Tack för svar :)
Men att de just är vita och inte genomskinliga gör mig lite orolig och fundersam, men får hoppas på de bästa endå!
Vaknade 2 timmar tidigare i morse av att jag var kissnödig och hade lite kramper i magen och har fortfarande. Som mensvärk fast mer diffus. Är på äl+8 och har bim på fredag så borde inte ha mensvärk än. Även drömt sjukt mycket inatt.
Skulle bli sååå glad för ett plus samtidigt som det kanske inte är den bästa tiden för oss just nu pga vissa personliga grejer.
Men alltså... äl+8 och har som mensvärk redan. Har normalt 13 dagar lutealfas. Värken började lite smått äl+6. Blir värre och mer ihållande för var dag. Undra om kroppen jäklas med en eller om det faktiskt händer nått fantastiskt där inne. Rädd att få upp förhoppningarna för mycket.
Jag är på äl+5/6 och hade precis tänkt skriva att jag känner som lite mensvärk! Tycker det är så konstigt för jag har lutealfas på 14-16 dagar. Så det är alldeles för tidigt för mens men det är även alldeles för tidigt för något annat... Det är en väldigt, väldigt svag värk dock, men ändå. Kan inte påminna mig om att jag haft så förut, men tidigare har jag iofs inte känt efter så mycket heller.
Okej, hej allihop. Jag behöver verkligen svar just nu. Känner mig så förvirrad och orolig :/
Igår kväll fick jag min mens, trodde jag. Det var väldigt lite blod men verkade ändå vara helt normalt mensblod. Alltså med klumpar i. Satte in en tampong, vaknade idag, väldigt lite blod på tampongen men tänkte att det var för att jag legat hela natten och inte gått omkring så mycket sedan jag satte in den. Satte i en ny och nu när jag skulle byta så var där extremt små mängder, mer som rester och när jag torkade mig var där inget alls på pappret. Jag har inte haft någon mensvärk (och jag brukar jag väldigt ont), det har typ inte kommit något blod (jag brukar blöda ganska mycket) och den verkar ta försvunnit över natten (min mens brukar vara 3-4 dagar). Nu vet jag inte vad som händer? Kan väl inte varit en nidblödning? Det kom ju igår på ÄL +11/12 och hade klumpar? Har aldrig varit med om något liknande? Någon som har någon aning?
Är det bara jag som har en blandad känsla över att skaffa barn? Jag vill innerligt ha, även min sambo. Vi är 27 respektive 32 och jag har länge känt att jag vill ha barn. Men vissa i min omgivning tycker att vi ska vänta då en av oss saknar heltidsjobb (jobbar typ 65%) och vi bor i en liten tvåa. Och vi drömmer om hus... vi bor i ett område där både hus och lägenheter är dyra.
Jag tycker dock att vi har en okej grund. Vi har fasta jobb och förstahands kontrakt!! Så jag vill inte vänta, för tänk om det blir försent? Tänk om det visar sig att någon av oss inte kan skaffa barn? Jag vill upptäcka det så tidigt som möjligt...
Där är också de som sagt att vi inte är mogna?!
Förlåt för jag kläckt ur mig en massa och som kanske är lite off topic men tacksam om någon orkar läsa <3
Holy shit?? Spök??
Jaha... där kom mensen. 2 dagar tidigt, så min cykel blev bara 26 dagar denna gång.
Tack och bock för mig. Grattis till alla som plussat och lycka till ni som fortfarande inväntar BIM.
10 dagar sen och trodde så att mensen skulle komma i måndags men blev bara pyttilite bruna flytningar på pappret..... kissade på min ända vanliga sticka och nå fasen ser de ut som ett streck. ska testa imon med ett digitalt och är de positivt så ska sambon bli överraskad med ett påskägg:):):)
som man längtat !!! snart 7 månader sen vi förlorade våran dotter i v20+1 på grund av ett allvarligt hjärtfel:"(
va ser ni??
Jag ÄR GRAVID!
Hade bara hållt mig i lite drygt 2 h.
Det är blått i verkligheten. Ljus fin blå!
Bra idé! Åh. Hade ju önskat att vi plussade tillsammans!! Var ju så nära i allt! Önskar verkligen all lycka nästa månad! <3Va?! Va kul! Har du bild? Om man TROR det så är det oftast så GRATTIS!