Inlägg från: FrökenE1985 |Visa alla inlägg
  • FrökenE1985

För oss med BIM i april 2017

Hej på er! Tänkte att jag joinar er. Min cykel blev lite längre i mars pga av senare äl. Så vete tusan när äl kommer ske. Tidigaste kag haft är cd9 och senaste cd20. Är nu på cd8 så började med äl-test igår. Testar endast på kvällen då det är då jag brukar se stegringen. Normalt har jag äl runt cd14 och min "snittcykel" är 29 dagar. Så bim blir runt 15 april.

Fyller 32 i sommar och detta är försöka 11 i ordningen för första barnet. Sambon har dock 2 barn sedan tidigare.

Har även hashimotos som försvårar det en aning att bli gravid men har lagt om kosten sen 3 månader tillbaka och hoppas det ska hjälpa.

• FrökenE1985
    LeiaBus2010 skrev 2017-03-26 20:20:20 följande:

Redan har min älvärk börjat. Förra månaden inträffade den sent på dag 19.

Redan nu, på dag 11 så kom älvärk. Testen visar såhär och jag fick idag en dip.. kan man ha äl sent en månad och tidigt nästa?

Hoppas på temphöjning imorgon ! Annars är beräknad äl 3-4 april.

Jag har som tidigast haft äl på cd9 och som senast på cd20. Så det kan variera en hel del. Men utifrån testet så tror jag att äl kommer dröja några dagar till för dig.
  • FrökenE1985
    Charlizee skrev 2017-03-27 10:37:49 följande:

Hoppar in från Mars tråden. Behöver er hjälp, hade min sista mensdag igår och tog ett ÄL test idag och får detta??? Plus på ÄL-stickan dagen efter mensen är slut? Enligt min app ska jag inte ha ÄL förrän om en vecka, men ville börja testa tidigt för att kunna se en stegring.

Jag tolkar dock inte det testet som positivt. Jag brukar själv har ganska starka äl-test precis efter mens, men de brukar bli svagare för att sen öka igen när äl närmar sig.
  • FrökenE1985

Ansluter mig till bimlistan jag också.

BIM LISTA

1/4: SWN 2a försöket 3dje barnet.

1/4: meijram 5:e försöket 1:a barnet

1/4: WendelaW 1:a försöket 3:e barnet

2/4:

3/4: maxleon1011 detta blir 1:a försöket 3dje barnet

3/4: Nr3sladdis 1:a försöket 3:e barnet

3/4: Cheerful 5:e försöket 1:a barnet

4/4:

5/4: typ89, 3:e försöket 2:a barnet

6/4: Emmie79, 4:e försöket 1:a barnet

7/4: Livethänder 11 försöket 1:a barnet

8/4: LifeOfBullshit 2:a försöket 1:a barnet

Vilgot o Lillpyret, 1:a försöket, 3:e barnet

9/4: Pasgetti 2a försöket, 1:a barnet

10/4: Cykeltjejen 2a försöket första barnet

11/4:

12/4: sajo25, försök 13, 2:a barnet

13/4: royce, försökt drygt 2 år, 1:a barnet

14/4:

15/4: FrökenE1985, 11:e försöket, 1:a barnet

16/4: Maria25, 27:e försöket, 1:a barnet

Birdiz, 1:a barnet

17/4: Leiabus2010,försök 1 år, 3:e barnet.

18/4:

19:4: Hedblomster, 2:a försöket, 1:a barnet

20/4; Isathe, 2:a försöket, 1:a barnet

21/4:

22/4:

23/4:

24/4:

25/4:

26/4:

27/4:

28/4:

29/4:

30/4:

• FrökenE1985
    ScP87 skrev 2017-03-30 12:14:07 följande:

Ska man sätta ett - efter äl dag eller + ? har inte riktigt fattat hur man räknar de här med plus och minus för jag är 5 dagar efter ägglossning och enligt min app i telefonen är de 11 dagar kvar till mens! Jag är ny på att hålla koll för jag har en oregelbunden mens. Så jag har väl bara varit glad när jag får min mens men nu när jag har hållit koll på äl för vi vill ha barn så fattar jag inte rikgtig de där med + eller - efter äl/Bim

Då är du på äl+5 alternativt bim-11.

Lätt förklarat så sätter du minus när du räknar bakåt från t.ex. bim och + när du räknar framåt.

Hoppas det klarnade nu.
  • FrökenE1985
    ScP87 skrev 2017-03-30 14:29:35 följande:

Så här har testerna sett ut sedan januari

Sen i fredags testet är överst och lördag test den under jag tog två tester för att vara säker och visade lika starkt som första. söndags tester såg ut som på fredagens test.

Jag förstår att de är lite konstigt men jag har en sådan oregelbunden mens. Och jag har inte haft mens alls sedan oktober men trodde att jag hade den för en vecka sen men den varade två dagar knappt sen testade jag positivt. Sen vet jag inte hur du menar med att bekräfta äl mer än att ta tester.

Jag var hos gyn den 15 feb och då såg hon att jag hade äggblåser men dom kanske inte blir något för att jag är överviktig men går jag ner så kan de bli ägg av dom . Och de har jag gjort. Och fortfarande går ner även om de inte blir något denna gången.

Sen är ju enligt vad jag har hört så att har man ägglossning får man mens men man kan få mens efter åt om de inte blir befruktad.

Det där var ju absolut positivt! Och äl-tester är ju kanon när man har oregelbunden cykel samt just för att ta reda på hur lång lutealfas man har. Håller tummarna att det ett riktigt guldägg släppte också!
  • FrökenE1985
    Nykär15 skrev 2017-03-31 08:40:50 följande:

För mig var mina "spottings" tydligen en nidblödning igen...för idag på ÅL+9 har jag fått positivt på Testlagrets test! Helt galet, började darra och gråta...som vi har kämpat! Ber till högre makter att det är vår tur nu och att vi får träffa en liten lagom till Lucia  

Men åååh! Stort grattis! Vad glad jag blir för er skull! Det här var verkligen trevlig läsning som inger hopp för en annan också! <3
  • FrökenE1985

Här tror jag ägglossningen skett under morgonen. Har haft känningar i flera dagar och igår kväll kom den riktiga äl-smärtan som kommit och gått under natten och morgonen. Men nu är den som bortblåst. Positivt äl test igår och förmiddagens test var riktigt starkt. Förväntar mig en temphöjning imorgon. Idag kommer också sambon hem som varit borta hela veckan på jobb.

• FrökenE1985
    Sofiiakarin skrev 2017-03-31 15:46:48 följande:

Hej allesammans!

Får jag lite hjälp. Tog precis ägglossningstest. Detta kan man räkna som positivt va?

Jätte tacksam för svar!

Ingen tvekan där! Mys på nu!
  • FrökenE1985
    Sofiiakarin skrev 2017-03-31 16:08:33 följande:

Haha okej! Tack tjejer! Vill att de ska ta sig nu! :) håller tummarna för alla! När har ni BIM??

KRAMAR på er!

Jag verkar ha äl idag så bim bör bli 13-14 april nånting. Hur länge har ni försökt? Här är det 11:e försöket nu.
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017