Anonym (Anonym) skrev 2017-03-07 07:25:23 följande:
Vi kämpar och längtar efter första barnet. Vi ska göra vårt första FET-försök snart. Har längtat snart 2,5 år. Att man fått barn tidigare som du fått är mycket bra. Det drar upp chansen att ni lyckas eftersom du vet att du kan få barn. Varje IVF ger ny info om vad som kan vara fel. Läkarna kan alltså för varje försök hitta bätre behandlingsmetod. Vid min första stimulering reagerade min kropp tex jättesnabbt på medicinerna så jag producerade väldigt många stora blåsor på väldigt kort tid. Sedan var många blåsor tomma och många ägg omogna. Om FET inte lyckas får vi testa andra mediciner och andra doser. Varje försök ger ny info så man hitrar rätr, sedan kan man ju ha tur att hitta rätt direkt. Får man en perfekt blastocyst är sannolikheten högre än 30 %. 30 % är nog väldigt övergripande.
Vi kanske aldrig kommer få barn. Det är så tufft ibland att vi kanske aldrig kommer bli föräldrar. Vi stöttar varandra och tar en dag i taget. Diskuterar också ibland vilka andra vägar att få det där enda barnet vi kan tänka oss. Det är tufft, accepera sorgen försöker vi. Det är svårt de dagar jag inte mår bra, när jag kommer hem och huset fortfarande ekar tomt. Vi hoppas att vi lyckas, känner oss ändå hoppfulla och tacksamma att vi får hjälp.
Hoopas ni snart lyckas med syskonförsök.
Jag förstår sorgen. Hoppas ni får ett barn till slut!
Vet du vilket AMH värde du har? Hur gammal är du? Hur stor dos på medicinen hade du när du reagerade så kraftigt vid första stimulering?
Jag är litet orolig, ringde precis kliniken och bokade planeringstid inför ivf..