• vivla

Bajsar oftast samtidigt som hon kissar

Hej

Har en tjej på 5 år som snart ska på bvc kontroll. Ska fråga där med men tänkte om detta är något någon annan känner igen.

Hon har varit blöjfri sedan 2 år och det har funkat jätte bra.

Däremot går hon väldigt sällan på toa. Hennes pappa är visserligen likadan och det hade inte gjort mig någonting om INTE: 7/10 ggr bajsar hon samtidigt som hon kissar.

Om jag tjatar att hon ska gå och kissa så ropar hon 10 sek senare att hon behöver hjälp med torkning då hon bajsat. Frågar henne såklart om hon inte känner innan om hon behöver bajsa men hon märker inte det säger hon. Hon är bra i magen så jag fattar inte hur detta fenomen går ihop ????

Är det så att hon trycker så hårt för att kissa så hon lyckas bajsa med? Eller tror ni bara hon gör slag i saken?

Hon kom på för bara några dagar sedan att bajs och kiss kommer från olika ställen och det är väl inte konstigt hon trott annat då hon är van att göra båda sakerna samtidigt i princip.

• Svar på tråden Bajsar oftast samtidigt som hon kissar
  • vivla

Vad skönt att ni tycker det -???? tycker heller inte att det är konstigt om det händer ibland, men om hon kissar max 4 ggr på en dag bajsar hon vid 3/4.. så därför tänkte jag att hon kanske trycker rätt hårt med musklerna? Men det känns skönt att ni i alla fall tycker det låter normalt ????

• vivla

För övrigt är det smilgubbar alla "????" Haha och inte massa "?" Från min sida..

• vivla

Nej alltså att hon helt enkelt forcerar när hon ska kissa helt enkelt. Att hon kanske inte kan kontrollera sin blåsa..

Skum..tja.. du behöver ju inte svara då!

• vivla

Nej hon kan kontrollera den men hon skulle kunna hålla sig en hel dag om man inte påminde henne om att gå på toan. Så därför tänkte jag att hon kanske måste trycka rätt hårt för att kissa, därav att hon alltid i princip bajsar också.

Svar på tråden Bajsar oftast samtidigt som hon kissar