Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Nekad abort, vad hände?

Tråden försvann nog för att TS bad om att få den borttagen. Vilket jag helt förstår då en del människor som svarade var helt vidriga och skrev hur hemsk, egoistisk, och kass hon var. En gick så långt som att säga åt henne att hon borde ta livet av sig. Helt sjukt. Vem fanns säger så? Till en person som dessutom upprepande i tråden uppger att hon mår så dåligt att hon seriöst funderat på att skada sig själv eller rentav ta livet av sig i panik. Hoppas personen som skrev att hon borde ta livet av sig blev bannad från FL för alltid på det kontot.

• Anonym (M)
    Anonym (öh) skrev 2017-03-03 13:14:34 följande:

Tråden försvann för den var inte sann.

Ja, för familjeliv har ju resurser att sitta och utreda vilka trådar som är sanna... Hoppas det var bara ett drygt svar från dig, för uppenbarligen tar de inte bort trådar för att "den inte var sann".
  • Anonym (M)
    Anonym (Lin) skrev 2017-03-03 17:58:59 följande:

Hon erkände att den inte var sann o bad att den skulle tas bort

Det gjorde hon inte, jag följde tråden och skrev i den och försökte posta ett inlägg och då försvann den undertiden jag skrev inlägget. Hon postade inte i tråden att den inte var sann och skulle tas bort, även om jag mot förmodan hann missa att hon gjorde det under den minut jag skrev ett svar och därmed inte uppdaterade tråden så skulle familjeliv aldrig kunna vara såpass snabba att de tog bort tråden inom den tiden. Speciellt inte om man bara skriver ett inlägg i tråden, inte så det funkar. Du anmäler själv din egen tråd och ber de plocka bort den, men även då tar det minst ett par minuter om man har tur, oftast lite längre.
  • Anonym (M)
    Anonym (Lin) skrev 2017-03-03 19:03:21 följande:

Var skrev jag att hon skrev i tråden att den togs bort på den begäran ?

Du skrev "Hon erkände att den inte var sann o bad att den skulle tas bort". Men det är inte så det funkar, eftersom moderatorer oftast inte själva hittar till ett random inlägg och agerar därefter, utan agerar på begäran i form av att man anmäler sin egen tråd eller inlägg eller någon annans tråd eller inlägg. Och som sagt, högst osannolikt att hon under den knappt en minut jag inte uppdaterade tråden han skriva att det inte var sant och bad att tråden skulle tas bort (som du påstår) och att familjeliv därtill hann ta bort tråden på den minuten trots att de inte ens får en notifikation om någon ber att en tråd tas bort och ett inlägg. Summa summarum så tror jag alltså att du hittar på och att ts istället anmälde sin egen tråd och bad att få den borttagen - troligen pga de någt starka påhopp hon fick.
  • Anonym (M)
    Anonym (??) skrev 2017-03-03 18:49:32 följande:

Ja, jag försökte också posta ett inlägg, men tråden försvann under tiden.

Ja, tror som sagt att hon själv bad om att få tråden borttagen. Det är troligast eftersom tråden inte på något sätt bröt mot forumreglerna, däremot gjorde en hel del inlägg som andra skrev det (bröt mot reglerna alltså). Men då tas ju bara de inläggen bort och inte hela tråden.
  • Anonym (M)
    Anonym (Lin) skrev 2017-03-03 19:21:18 följande:

Hon gjorde en anmälan på sitt inlägg o bad att få det borttaget , det var inte sant det hon skrev o det blev för mycket för henne i kommentarer . Jag har pratat med henne så jag vet .

Sure sure :)

P.S. Du anmäler inte ditt inlägg för att få tråden borttagen , du anmäler tråden

P.S.2. Om det inte var sant så borde det knappast ha "blivit för mycket" för henne med kommentarerna. Folk som startar osanna trådar gör det för att de VILL ha mycket kommentarer och provocera fram reaktioner. Således är det logiskt att anta att var tråden osann fick hon ju precis vad hon ville och hade ingen anledning att be om att få den borttagen

P.S.3. TS var anonym och de flesta som svarade var anonyma. Man kan inte skicka meddelabde till en anonym person, alltså var det inte du som skrev tlll TS. Finner det högst osannolikt att du var en av de få som inte var anonyma och att ts valde att nå ut till dig och prata med dig och berätta att det inte var sant. Gör noll "sense".
  • Anonym (M)
    Anonym (Nja) skrev 2017-03-04 01:11:51 följande:
    Som jag skrev i inlägget ovan så tror jag inte att hon begärde att tråden skulle raderas, eftersom hon skapade en ny tråd där hon skrev att moderatorerna tog bort den, och att hon ville uppdatera oss om hennes 17.00 samtal med sin sambo.
    Men konstigt att någon moderator skulle tagit bort tråden? Den bröt inte mot några regler - har svårt att se varför den skulle vart "olämplig" på något sätt? Enda som var olämpligt var en hel del svar till TS.

Inte för att vara konspiratorisk på något sätt, men det verkar hända då och då att personer som faktiskt inte var TS låtsas vara TS i en ny tråd. Sett det förut där "original" TS fortfarande haft kvar sin tråd och upplyst andra om att den andra tråden inte är hens. Folk gör mysko grejer ibland alltså för uppmärksamhet. Säger inte alls att det behöver vart så i detta fall, men bara konstigt att första tråden skulle ha tagits bort av en moderator eftersom den inte bröt mot några regler eller borde kunnat ha ansets som olämplig. Lägg därtill denna "Lin" som vill påstå sig vara vän med denna TS... som sagt, folk har för sig konstiga saker online ibland. 
  • Anonym (M)
    neverpreggo skrev 2017-03-04 03:03:07 följande:

Är det samma som är på Adoption?

Vilken syftar du på?
  • Anonym (M)
    Anonym (panik) skrev 2017-03-04 03:59:21 följande:

Hej, jag antar att ni menar mig. Fint att ni startat en tråd om mig <3 Det är jag som är TS. Jag har inte anmält något och har VERKLIGEN inte pratat med någon privat. Jag fick detta meddelandet:

Ärende: xxx Ett inlägg som du har skrivit under rubriken "För sent för abort" har tagits bort då det är provocerande skrivet och inte tillför diskussionen något utan bara skapar konflikt. Här är en kopia på inlägget du skrev: "För sent för abort. Kan inte behålla. Vad i helvete gör jag??"

Om det är den rubriken ni menar så här är jag! Skrev även ett nytt inlägg där jag uppdaterade er om situationen men det blev också bortplockat. Skriver samma som jag skriver här. Har pratat med min partner och vi kom fram till en lösning som fungerar OK för oss båda. Inte i närheten av perfekt, men en okej lösning. Jag ska prata med psykolog och vi ska även gå på gemensamma besök i hopp om att jag kan bearbeta detta och ändra mig. Om jag känner likadant en vecka efter förlossningen blir det adoption. Det börjar kännas bättre, jag har landat lite och har inte panik på det sättet att jag känner att jag vill dö, men jag vill fortfarande inte behålla.
    Tack för er omtanke, det värmer!

På riktigt dåligt att de tog bort det. Denna tråden och detta inlägg kommer förmodligen också tas bort eftersom man inte får diskutera enskilda ärenden. Men du behövde verkligen råd och stöttande, att ta bort din tråd för att folk blev provocerade och skrev renatv elaka saker till dig är rätt sjukt. Hoppas du mår något bättre och kommer må ännu bättre! Har tänkt på dig flera gånger (var jag som tipsade om möjlighet till att göra abort i England). SÅ glad att du hittat iallfall någon lösning som känns hållbar, om än inte optimal. 

Massor med kramar och omtanke till dig! 
Svar på tråden Nekad abort, vad hände?