Vilken religion ser du ner på mest?
Frågan är i rubriken.
Ber om ursäkt ifall jag inte tog med den du ser ner på mest, jag tog upp dom som jag kom ihåg.
Frågan är i rubriken.
Ber om ursäkt ifall jag inte tog med den du ser ner på mest, jag tog upp dom som jag kom ihåg.
Precis. Det är detta jag försöker syfta på, hallå, är DU med?!
Vad jag vet så kan inte en muslim avsäga sig islam, precis som en jude inta kan avsäga sig judendomen.
De kan driva och skratta om judendomen, vissa muslimer kan det också ang islam men det är inte lika vanligt som judarna.
Ser ner på ateister. 98% av alla ateister säger sig tro på "vetenskap", men dom har ingen koll på vetenskaplig metod. Dom litar bara blint på påståenden som deras auktoriteter serverar dom och känner sig smarta för att dom inte har "låtsaskompisar". Dom är självbelåtna, intoleranta och kräver ofta företräde framför andra trossystem.
Så kort sagt ser du judarna som en folkgrupp/folkslag.
Det är komplicerat. för även de som konverterar blir judar och deras barn.
De jag har pratat med har även haft en nyfiken och frågvis inställning till sin omgivning, exempelvis har måltiderna varit viktiga då hela familjen sitter och äter och barnen får ställa frågor och är uppmuntrade till att vara frågvisa, någon jämförde detta med japanerna att de också har en nyfiken "kultur".
Absolut det tar sin tid att komma ikapp, jag är förundrad över islam.
Ser ner på ateister. 98% av alla ateister säger sig tro på "vetenskap", men dom har ingen koll på vetenskaplig metod. Dom litar bara blint på påståenden som deras auktoriteter serverar dom och känner sig smarta för att dom inte har "låtsaskompisar". Dom är självbelåtna, intoleranta och kräver ofta företräde framför andra trossystem.
Ateism är ju förenklat avsaknandet av tron på gudar. Alltså de förnekar just gudarnas existens och behöver inte innebära en tro på vetenskap eller dylikt.
Så kort sagt ser du judarna som en folkgrupp/folkslag.
Det är komplicerat. för även de som konverterar blir judar och deras barn.
De jag har pratat med har även haft en nyfiken och frågvis inställning till sin omgivning, exempelvis har måltiderna varit viktiga då hela familjen sitter och äter och barnen får ställa frågor och är uppmuntrade till att vara frågvisa, någon jämförde detta med japanerna att de också har en nyfiken "kultur".
Absolut det tar sin tid att komma ikapp, jag är förundrad över islam.