Inlägg från: Anonym (samma här) |Visa alla inlägg
  • Anonym (samma här)

Någon som känner igen sig?

Jäpp. Jag har samma erfarenhet som du. Skillnaden är möjligen att min (egentligen fd) bonus har ett toppenrelation med sin mamma, men också med mig. Och lustigt nog, även med min sambo numera. Som alltså inte är hennes pappa, jag var gift med hennes pappa i åtta år, men vi är nu skilda.

Min bonus har fyllt 18 nu, men hennes pappa behandlar henne fortfarande som 12, vilket dödar deras relation sakta men säkert. Hon vill inte åka dit eftersom det blir ett evigt gnatande och hon känner sig övervakad, omyndigförklarad och påpassad. Han förstår inte vad problemet är och blir sur för att hon inte kommer dit och hälsar på. 
    När vi var gifta kunde jag agera buffert och förklara för henne att hennes pappa inte riktigt fattat att hon växt upp, och jag kunde stoppa honom från att begå de största misstagen, men nu är det kört eftersom hans nya sambo är en extremt timid person som håller med honom i allt han säger. Hon känner ju inte heller bonusen eftersom hon knappt varit där sen de flyttade ihop.

Men även om det är en jäkla röra ibland är jag glad att vi har kvar vår relation, och jag är väldigt glad över att hennes mamma i sin tur är glad över det också. Glad

Svar på tråden Någon som känner igen sig?