• Anonym (förlåt mig för fan!)

Vad fan är det för fel på svenska folket??

Alltså, jag är ju "nästan" svensk för fan. Har ett fint jobb med bra inkomst. Ja bott i Sverige i hela mitt liv. Gjort det alla svenskar tycker är "vettigt", utbildat mig mm.

Men jag tål inte er nu efter 32 långa jävla år.

Jag är alltså 32 år, bott i Sverige hela tiden (mina föräldrar är dock utlänningar), haft nästan bara svenska pojkvänner, många svenska vänner, svenska kollegor... Men jag klarar det inte mer! Ni är jävligt speciella!

I relationer är ni labida, passivt aggressiva, fega, ynkliga och så jävla missnöjda hela tiden!

I yrkeslivet är ni gnälliga, avundsjuka, missunnar andra förmåner mm,

Som vänner är ni, till att börja med ganska osociala, snåla, stela, så jävla fyrkantiga och ja STELA..

Blir så trött på er och ja, ni lever som djur. Ni är kalla, känslolösa, stela, "frusna" (ni ska hela tiden vara så lömska!!) och ni fattar inte ens detta själv?!??

I förhållanden är ni alltid så fina och rara men ni vänder kappan efter vinden, opålitliga, illojala, gräsliga! Ni kan helt plötslig vilja lämna varandra! Varför separerar så jävla många svenskar från varandra?? Varför gör man det mer här än NÅGON ANNANSTANS i världen?? Varför !!

Tänk på det??? Kom inte och säg att "ni är fria och lever ert liv till fullo och eftersträvar lycka och ni vill inte låsa er i ett liv ni är missnöjda med och ni till skillnad från andra vågar skilja er och vågar sätta er lycka framför att må dåligt i en relation"

Bull jävla shit ! Svenskar är ju samtidigt ett väldigt ensamt folk! Studier visar att i Sverige finns fler singlar än i resten av världen ! Och självmordsstatistiken toppar fortfarande världslistan!!! Så vad fan håller ni på med era jävla miserabla fjant folk ??

Ni är alltid så missnöjda, olyckliga!

• Svar på tråden Vad fan är det för fel på svenska folket??
  • John22

Jag tar allt du listat framför rabiata gaphalsar som utan vidare generaliserar hela svenska folket och inbillar sig att hon är bättre än andra.

De "fakta" du nämner är för övrigt helt uppåt väggarna fel.

• Mandel
    sextiotalist skrev 2017-02-23 10:44:46 följande:
    Exakt, alla pallrade sig hem fram mot 18 (då de flesta åt middag när jag växte upp) och som du skriver, det har inget med snålhet att göra, utan att middagen var en familjestund.
    Beror nog på var man bor.
    Jag är uppvuxen på landet där det var flera kilometer hem. Blev otroligt snopen när jag fick sitta utanför och vänta på en kompis som var inne och åt fast vi bestämt innan att vi skulle leka den eftermiddagen. Jag hade följt med skolbussen dit...
    Hon fick ju självklart mat om vi var hemma hos mig!
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • sextiotalist
    Anonym (håller dels med) skrev 2017-02-23 10:49:52 följande:
    Nä då ska man verkligen inte köra 50/50! Ingen taxi ska du inte heller vara. Jag är likadan med att skjussa hem vänner, jag gör det för att vara snäll. Men om det skiljer sig ca 60 kr tycker jag inte att det gör så mycket att dela 50/50.

Det jag stör mig på är att många snåla följer inte samma regler. Om du aldrig bjuder på något själv tycker jag inte att du ska ta emot något utan att att erbjuda dig att betala eller att ta med något på middag.
    Och där förstår jag att det finns olika definitioner på snålhet. En del blandar gärna ihop sparsamhet med snålhet, eller utebliven förväntad generositet med snålhet,

Jag kan absolut hålla med om att, låter man sig jämnt bli bjuden och inte gör något tillbaka, så är det snålhet.

Min mamma råkade ut för något när det gäller middag ute. Hon har begränsad ekonomi, så hon brukar alltid välja något ur menyn som inte är alltför dyrt, hon tar sällan vin till maten ute, utan brukar nöja sig med lättöl eller vatten, men har vid några tillfällen blivit kallad för snål, för att hon tyckte att hon endast skulle betala för det hon drack och åt och inte vara med och dela på det dyra vinet och deras dyrare mat (hon uttryckte sig självklart inte så, utan backade och fick betala dubbelt så mycket än vad hennes mat hade kostat, tja, är man snål så?)
  • Anonym (Jomenvisstalltså)
    Farfallos skrev 2017-02-23 07:16:31 följande:

TS är en tragisk person. Ingen individ känner så många människor så ingående som det skulle behövas för att uttala sig på det viset TS gör. Att TS ändå gör det beror på att hen är för svagt begåvad för att förstå detta. TS förstår inte heller att de många singelhushållen beror på att kvinnor i detta land är kompletta individer även utan en man, och drar sig inte för att lämna ett dåligt förhållande. Det är bra, och dessa kvinnor har ofta ett rikt socialt liv.

Roligt att du känner TS, hur länge har ni träffats? Dina kunskaper om okända människor verkar vara heklt fantastiska - är du synsk.

Får jag prova?

Du är bitter, förstår inte frågan och kör med ett klassikt påhopp på person istället för att argumentera - tragiskt.
  • sextiotalist
    Mandel skrev 2017-02-23 10:55:13 följande:
    Beror nog på var man bor.
    Jag är uppvuxen på landet där det var flera kilometer hem. Blev otroligt snopen när jag fick sitta utanför och vänta på en kompis som var inne och åt fast vi bestämt innan att vi skulle leka den eftermiddagen. Jag hade följt med skolbussen dit...
    Hon fick ju självklart mat om vi var hemma hos mig!
    Uppvuxen i en kranskommun i Stockholm, där alla bodde på gångavstånd. Även när vi bodde på landet, så hade sonen sina kompisar på gångavstånd. Hans bästa vän bodde bara några hundra meter från oss.
  • Anonym (123)

Håller med dig TS, trots att jag är helsvensk. Antar att det är därför jag alltid hamnar i så många konflikter för jag är så annorlunda själv. Och alltid går hem hos utlandsfödda.

Men dom som är precis som du beskriver kommer inte tycka det själva, för dom ser ju inte problemet. Dom är nöjda med att vara så. Dom passar ju in. Svenskar vill inte sticka ut.

Ja förutom jag då Drömmer

• Påven Johanna II
    Anonym (Jomenvisstalltså) skrev 2017-02-23 10:55:37 följande:
    Roligt att du känner TS, hur länge har ni träffats? Dina kunskaper om okända människor verkar vara heklt fantastiska - är du synsk.

Får jag prova?

Du är bitter, förstår inte frågan och kör med ett klassikt påhopp på person istället för att argumentera - tragiskt.
    Hur väl känner ts alla svenskar? De som hon hävdar lever som djur, vid sidan av att vara opålitliga, illojala, snåla och gräsliga? De som dessutom tar sig sådana oerhörda friheter att de skiljer sig från sina partners om och när de så önskar göra det - hur väl känner ts alla dessa svenskar?
  • Anonym (Pytt)
    Anonym (123) skrev 2017-02-23 12:18:46 följande:

Håller med dig TS, trots att jag är helsvensk. Antar att det är därför jag alltid hamnar i så många konflikter för jag är så annorlunda själv. Och alltid går hem hos utlandsfödda.

Men dom som är precis som du beskriver kommer inte tycka det själva, för dom ser ju inte problemet. Dom är nöjda med att vara så. Dom passar ju in. Svenskar vill inte sticka ut.

Ja förutom jag då Drömmer

Bättre då för de som inte gillar hur svenskar är att flytta dit där det bor likasinnade.
  • border1

Sverige är ett indvidsamhälle. Man sköter sitt och skiter i andra. Därav kanske andra upplever oss som kalla, distanserade, och så vidare. Jag tycker det är sjukt gött att inte ha folk som klemar och klappar en på huvudet och "kommer till ens räddning" så fort något hänt. 
    Jag är den största individualisten jag känner. Jag är en självutnämnd osocial eremitkräfta, med typ tre pers i mitt liv, Dessa tre vet att jag vill sköta mig själv, för det mesta.
    Däremot kan jag tycka att det ibland gnälls lite jävla mycket här i Svea. Jag är allergisk mot gnäll.

The good thing about science is that it's true whether or not you believe in it.
  • Anonym (Jojo)

Ni som säger att ts kan dra och kan flytta om det inte passar vad har det med saken att göra ts är ju så gott som svensk eftersom ts bott hela sitt liv här. Alla ska få tycka som man vill. Men tänk efter ordentligt innan och hur man formulerar sig.

Vissa respekt mot varandra som ni gör på jobbet!

Jag har funderat och anledningen till varför de flesta lämnar och skaffar ny partner är för att välja den lättaste vägen för att man inte har ork, tid eller lust att jobba på vad man kan bättra i förhållandet.

Då väljer man ny partner tror det kommer bli bättre men det kanske i själva verket är en själv som måste ändras på.

De flesta personer idag är så självupptagna med sig själva och jobb och allt annat runt omkring.

Om det inte gangnar en själv så ställer många inte upp.

Samhället skulle funka mycket bättre om man öppnade upp sig och pratar om sina problem och visa sina känslor.

Men tyvärr är de flesta så ytliga att de mår bra och allt är tipp topp det ska vara perfekt utåt.

Det är därför allt fler drabbas av psykisk ohälsa tror jag.

Jag är 100% svensk om ni undrar vilket ursprung jag har som att det skulle spela nån roll.

Svar på tråden Vad fan är det för fel på svenska folket??