• Anonym (förlåt mig för fan!)

Vad fan är det för fel på svenska folket??

Alltså, jag är ju "nästan" svensk för fan. Har ett fint jobb med bra inkomst. Ja bott i Sverige i hela mitt liv. Gjort det alla svenskar tycker är "vettigt", utbildat mig mm.

Men jag tål inte er nu efter 32 långa jävla år.

Jag är alltså 32 år, bott i Sverige hela tiden (mina föräldrar är dock utlänningar), haft nästan bara svenska pojkvänner, många svenska vänner, svenska kollegor... Men jag klarar det inte mer! Ni är jävligt speciella!

I relationer är ni labida, passivt aggressiva, fega, ynkliga och så jävla missnöjda hela tiden!

I yrkeslivet är ni gnälliga, avundsjuka, missunnar andra förmåner mm,

Som vänner är ni, till att börja med ganska osociala, snåla, stela, så jävla fyrkantiga och ja STELA..

Blir så trött på er och ja, ni lever som djur. Ni är kalla, känslolösa, stela, "frusna" (ni ska hela tiden vara så lömska!!) och ni fattar inte ens detta själv?!??

I förhållanden är ni alltid så fina och rara men ni vänder kappan efter vinden, opålitliga, illojala, gräsliga! Ni kan helt plötslig vilja lämna varandra! Varför separerar så jävla många svenskar från varandra?? Varför gör man det mer här än NÅGON ANNANSTANS i världen?? Varför !!

Tänk på det??? Kom inte och säg att "ni är fria och lever ert liv till fullo och eftersträvar lycka och ni vill inte låsa er i ett liv ni är missnöjda med och ni till skillnad från andra vågar skilja er och vågar sätta er lycka framför att må dåligt i en relation"

Bull jävla shit ! Svenskar är ju samtidigt ett väldigt ensamt folk! Studier visar att i Sverige finns fler singlar än i resten av världen ! Och självmordsstatistiken toppar fortfarande världslistan!!! Så vad fan håller ni på med era jävla miserabla fjant folk ??

Ni är alltid så missnöjda, olyckliga!

• Svar på tråden Vad fan är det för fel på svenska folket??
  • Anonym (Välkommen att lämna Sverige.)

Bästa vore om du drog från Sverige.

Jag kan inte knacka dörr och genomföra en undersökning. Så lättast att fråga här om ni har några teorier.

Anonym (Välkommen att lämna Sverige.) skrev 2017-07-01 01:52:19 följande:

Bästa vore om du drog från Sverige.

Nej, jag ska ingenstans. Bäst är kanske om du åkte?

Dessutom frågade jag inte om jag skulle åka eller inte. Lås tråden. Vi kan packa tillsammans sen.
  • oanonym
    Anonym (förlåt mig för fan!) skrev 2017-07-01 01:55:29 följande:

Jag kan inte knacka dörr och genomföra en undersökning. Så lättast att fråga här om ni har några teorier.

Min teori är att folk vill ha en flagga. En till teori är att jag tror du överdriver, eller minns fel.
  • oanonym
    Anonym (förlåt mig för fan!) skrev 2017-07-01 01:56:42 följande:

Nej, jag ska ingenstans. Bäst är kanske om du åkte?

Dessutom frågade jag inte om jag skulle åka eller inte. Lås tråden. Vi kan packa tillsammans sen.

Vad hände efter 32 år, när du helt plötsligt fick denna info om hela svenska folket?
    oanonym skrev 2017-07-01 02:00:52 följande:

Vad hände efter 32 år, när du helt plötsligt fick denna info om hela svenska folket?

Jag kände att jag efter 32 år kunde uttala mig om mina och andras erfarenheter av det svenska folket.

Ponera att ni hade bott i Litauen i 32 år. Borde ni inte ha sett tendenser, olikheten, egenheter mm. hos människorna i landet? Jo. Så sluta säg att jag anklagar och ser ner. I denna tråden lyfter jag fram den negativa aspekten hos svenskar. Jag kan i en annan tråd lyfta fram de fina egenskaperna. Dvs för er som är känsliga och vill hjälpa mig att packa.
  • oanonym
    Anonym (förlåt mig för fan!) skrev 2017-07-01 02:06:25 följande:

Jag kände att jag efter 32 år kunde uttala mig om mina och andras erfarenheter av det svenska folket.

Ponera att ni hade bott i Litauen i 32 år. Borde ni inte ha sett tendenser, olikheten, egenheter mm. hos människorna i landet? Jo. Så sluta säg att jag anklagar och ser ner. I denna tråden lyfter jag fram den negativa aspekten hos svenskar. Jag kan i en annan tråd lyfta fram de fina egenskaperna. Dvs för er som är känsliga och vill hjälpa mig att packa.

Du får lyfta upp vilka aspekter du vill, jag tror ändå inte att de passar in på så många människor. Några saker kanske. Och det är din subjektiva åsikt om de människor du träffat.

Och det är fjantigt när du skriver "ni". Du ingår ju själv i denna svenskhet du talar om.

Eftersom du sågar dig själv så kan du säkert svara på frågorna också?
    oanonym skrev 2017-07-01 02:13:01 följande:

Du får lyfta upp vilka aspekter du vill, jag tror ändå inte att de passar in på så många människor. Några saker kanske. Och det är din subjektiva åsikt om de människor du träffat.

Och det är fjantigt när du skriver "ni". Du ingår ju själv i denna svenskhet du talar om.

Eftersom du sågar dig själv så kan du säkert svara på frågorna också?

Nej detta är INTE ett subjektivt uttalande. LÄS hela tråden igen! Du missade kanske detaljen om att jag och många, många och åter många av utländsk härkomst upplever samma saker! Är det så svårt att tro ?

Jag har alltså efter ett antal år kommit fram till detta. Väldigt intressant men också förbryllande!

Jag är inte svensk men har formats väldigt mycket. Ändå är jag bara en light-version av s.k. svenskheten hos etniskt svenskar.

Tur det.

Jag har träffat lika många svenskar som en svensk har! I många fall fler! Så lägg ner med att säga "du borde träffa fler svenskar". Seriöst, om jag bor i Sverige, tror ni jag träffar fler utländska än svenskar? Nej. Jag har ju bott i Sverige mer än alla yngre svenskar än mig har, eller hur? Så säg inte att jag är nyanländ och kläcker ur mig nonsens. Detta är faktiskt en seriös tråd där jag berättar om min frustration över svenskheten och folket!
  • oanonym
    Anonym (förlåt mig för fan!) skrev 2017-07-01 02:22:25 följande:

Nej detta är INTE ett subjektivt uttalande. LÄS hela tråden igen! Du missade kanske detaljen om att jag och många, många och åter många av utländsk härkomst upplever samma saker! Är det så svårt att tro ?

Jag har alltså efter ett antal år kommit fram till detta. Väldigt intressant men också förbryllande!

Jag är inte svensk men har formats väldigt mycket. Ändå är jag bara en light-version av s.k. svenskheten hos etniskt svenskar.

Tur det.

Jag har träffat lika många svenskar som en svensk har! I många fall fler! Så lägg ner med att säga "du borde träffa fler svenskar". Seriöst, om jag bor i Sverige, tror ni jag träffar fler utländska än svenskar? Nej. Jag har ju bott i Sverige mer än alla yngre svenskar än mig har, eller hur? Så säg inte att jag är nyanländ och kläcker ur mig nonsens. Detta är faktiskt en seriös tråd där jag berättar om min frustration över svenskheten och folket!

När skrev jag att du borde träffa fler svenskar???

När skrev jag att du är nyanländ???

Detta börjar mer och mer likna en trolltråd.
    oanonym skrev 2017-07-01 02:27:11 följande:

När skrev jag att du borde träffa fler svenskar???

När skrev jag att du är nyanländ???

Detta börjar mer och mer likna en trolltråd.

Nej detta är för fan ingen jävla troll-tråd! "Troll" - ett jävla febomen som bara existerar i Sverige.

Men någon sa det, kanske inte just du. Förlåt om jag citerar fel.

Kan vi diskutera ursprungsämnet ? Varför är svenskar som dom är ? Kom igen... inga teorier?

Och ni känsliga: ha lite självdistans för fan.
Svar på tråden Vad fan är det för fel på svenska folket??