• Anonym (förlåt mig för fan!)

Vad fan är det för fel på svenska folket??

Alltså, jag är ju "nästan" svensk för fan. Har ett fint jobb med bra inkomst. Ja bott i Sverige i hela mitt liv. Gjort det alla svenskar tycker är "vettigt", utbildat mig mm.

Men jag tål inte er nu efter 32 långa jävla år.

Jag är alltså 32 år, bott i Sverige hela tiden (mina föräldrar är dock utlänningar), haft nästan bara svenska pojkvänner, många svenska vänner, svenska kollegor... Men jag klarar det inte mer! Ni är jävligt speciella!

I relationer är ni labida, passivt aggressiva, fega, ynkliga och så jävla missnöjda hela tiden!

I yrkeslivet är ni gnälliga, avundsjuka, missunnar andra förmåner mm,

Som vänner är ni, till att börja med ganska osociala, snåla, stela, så jävla fyrkantiga och ja STELA..

Blir så trött på er och ja, ni lever som djur. Ni är kalla, känslolösa, stela, "frusna" (ni ska hela tiden vara så lömska!!) och ni fattar inte ens detta själv?!??

I förhållanden är ni alltid så fina och rara men ni vänder kappan efter vinden, opålitliga, illojala, gräsliga! Ni kan helt plötslig vilja lämna varandra! Varför separerar så jävla många svenskar från varandra?? Varför gör man det mer här än NÅGON ANNANSTANS i världen?? Varför !!

Tänk på det??? Kom inte och säg att "ni är fria och lever ert liv till fullo och eftersträvar lycka och ni vill inte låsa er i ett liv ni är missnöjda med och ni till skillnad från andra vågar skilja er och vågar sätta er lycka framför att må dåligt i en relation"

Bull jävla shit ! Svenskar är ju samtidigt ett väldigt ensamt folk! Studier visar att i Sverige finns fler singlar än i resten av världen ! Och självmordsstatistiken toppar fortfarande världslistan!!! Så vad fan håller ni på med era jävla miserabla fjant folk ??

Ni är alltid så missnöjda, olyckliga!

• Svar på tråden Vad fan är det för fel på svenska folket??
  • Anonym (??)
    Anonym (förlåt mig för fan!) skrev 2017-06-26 23:06:45 följande:
    Ärligt talat, ja. De skrattar och tror att jag skojar. Själv blir jag bara irriterad för att de blir så himla förvånade. Sen håller de med. "Ja, vi är väl väldigt försiktiga av oss och säger inte alltid vad vi tycker utan vi mumlar hellre nåt surt". Haha.. från min kollega.

En dag i skolan satt min grupp och diskuterade just svenskhet. Alla fem var svenskar förutom jag. Det dom sa var klockrent. Vi pratade om svensk avundsjuka, om "hålla sig på avstånd-egenskapen" och om hur fantastiska utlänningar är jämfört med kyliga svenskar.

Då slog det mig, att det finns faktisk några svenskar som är medvetna om detta...

PS, jag är knappt den enda som skriver anonymt på familjeliv. Anonymitet måste vara det mest svenska som finns. Och man ska ju ta seden dit man kommer...
    Har du något drömland du skulle vilja åka till? 
    Anonym (??) skrev 2017-06-30 21:14:02 följande:

Har du något drömland du skulle vilja åka till? 

Ja Neverland.

Skämt..
    dian penev skrev 2017-06-30 21:07:32 följande:

Men du maste visa solidaritet med svenskatna, tank pa att du hade inte kommit hit vilket liv skulle du ha I den aldern I ditt land just nu.Det beror pa vilket land ,men det inte manga lander som ar battre an Sverige.Kan du tanka dig att du kunde vara bara en av alla kvinnor I ditt land som misshandlas och fornedras.Du skule vara da en helt annorlunda kvinna,mycke mera odmjuk med possitiv stallning for livet.....

Tack,

Dian fran tBalkan

Måste visa solidaritet?

Varför?
  • Anonym (??)
    Anonym (förlåt mig för fan!) skrev 2017-06-30 22:43:07 följande:
    Ja Neverland.

Skämt..
    Hahha Kanske Egypten eller Kanada?Tungan ute

:)

• Anonym (??)
    Anonym (förlåt mig för fan!) skrev 2017-07-01 00:27:50 följande:

:)

var jag nära ett drömland? SkrattandeTungan ute

Nej :) mitt drömland är Sverige. Fast utan allt det jag beskrev innan.

PS. Kan någon förklara en grej. Mina föräldrar har bott i samma område sedan flytten till Sverige. Ett okej område med endast svenskar. Mina föräldrar är de enda där med utländsk bakgrund. Jag är uppvuxen där. Vi pratar om ca 30 år.

För 10-15 år sen kunde man inte se en enda svensk flagga upphängd på någons dörr. Ni vet sådär vid ytterdörren mm. Idag har varannat hus, om inte fler en svensk flagga uppe. Varför?

• Anonym (??)
    Anonym (förlåt mig för fan!) skrev 2017-07-01 01:35:50 följande:

PS. Kan någon förklara en grej. Mina föräldrar har bott i samma område sedan flytten till Sverige. Ett okej område med endast svenskar. Mina föräldrar är de enda där med utländsk bakgrund. Jag är uppvuxen där. Vi pratar om ca 30 år.

För 10-15 år sen kunde man inte se en enda svensk flagga upphängd på någons dörr. Ni vet sådär vid ytterdörren mm. Idag har varannat hus, om inte fler en svensk flagga uppe. Varför?

Har ingen aning faktiskt men brukar inte radhus villa ha en flagga hängandes?
    är det något du själv upplever har förändrats genom åren?
  • Anonym (Traditionell svensk)

För att det anses som fult i Sverige att vara nationalist.
  • oanonym

Menar du att vi ska svara på varför något har ändrats i området där dina föräldrar bor?

Hur ska någon kunna svara på det? Du kan väl fråga dom som bor i området istället?
Svar på tråden Vad fan är det för fel på svenska folket??