• Tiinuli

BF november 2017

Caroline_pcos skrev 2017-03-20 13:52:30 följande:

Hej.
    Va roligt med en tråd =)

Jag och min man har försökt bli gravida i säkert 10 år.. men med pcos har jag inte lyckats. Efter sista mensen höll vi koll på ÄL (för första gången) och han prickade rätt ;) helt utan hjälp, är nu i V 5 och planerad BF är 20 november. Ska få göra ett tidigt UL om 4 veckor pga missfallsrisken. Så nu hoppas jag detta går vägen:)

Hej

Va roligt, grattis!
    Vi skulle göra ivf men lyckades själva, hoppas hoppas.
  • Tiinuli
    fanola skrev 2017-03-21 21:13:58 följande:
    Jag har inte facebook så är enbart aktiv här!
    Hej

Jag är aktiv bara här så länge :)
  • Tiinuli
    Stellan11 skrev 2017-03-22 17:07:09 följande:

5+0 idag och har till och från något som känns som mensvärk. Lika rädd varje gång jag går på toa att de ska ha kommit blod !!!

Va likadant för mig v.4-6 men sen släpet det, men lite stressande va det just för man oroade varje dag om det skulle komma blod :/ nu v.7 känner typ ingenting... vet inte om det känns så bra heller haha
  • Tiinuli
    Jord skrev 2017-03-23 08:53:40 följande:
    Ingen som har svarat än så länge, så jag håller mig här.

Jag tänkte lätta mitt hjärta, är orolig att det ska tas på fel sätt men hoppas såklart inte på det. Vänliga ord uppskattas och jag vill verkligen inte trampa någon på tårna!!

Jag har en enorm oro i mig, med hjärtklappning så jag nästan funderar över om hjärtat kommer stanna kvar i bröstkorgen. Försöker verkligen fråga mig själv vad som orsakar denna enorma oro, men jag får inte riktigt ihop det, känns liksom inte som att den kan förhållas till den verkliga verkligheten.

I princip så länge jag har levt så har jag längtat efter att bli mamma, sett det som den enda absoluta meningen med mitt liv. Men av flera anledningar, däribland flera års sjukdom, så har det trotts mina 30 år inte varit lämpligt. I nuläget så har jag och min fästman precis fått det hus vi låtit bygga tillräckligt klart för att bo i, och sedan förra månadsskiftet bor vi i ett totalt flyttkaos och har väldigt låga energinivåer. Bygget har tagit väldigt mycket av oss och det är heller inte helt klart. Under resans gång har det också varit två väldigt tunga dödsfall och jag är helt enkelt väldigt skör.

Vi hade någon stans föreställt oss att sluta med preventivmedel och se hur det gick om ett halvår till ett år, när energierna var tillbaka igen och saker var mer i sin ordning. Så detta kom alltså som en total chock och var inte alls planerat.

Jag är totalt överlycklig, det är jag! Detta är helt otroligt och fantastiskt! Men jag lider för att det inte är min främsta känsla. Känslan av oro och ångest äter upp lyckan totalt och jag blir livrädd! Egentligen ännu mer livrädd för att öppna mitt hjärta såhär, men nu bestämde jag mig för det. Känner mig så ensam.

Kanske kanske kan jag få ett vänligt ord tillbaka utav det och om någon känner någon liknande känsla alls, eller har gjort det under tidigare graviditeter, så får ni gärna öppna er hjärtan.

Kärlek till er alla och stort lycka till! Vi bär på små mirakel!
    Hej!

Vet känslan du beskriver så väll. Vi skulle gå igenom ivf och hade inställt oss på att vi kanske får hjälp efter sommaren eller mot slutet av året men blev helt paff att vi blev gravida själv!
    Jag har börjat en utbildning och nu om allt går vägen så hinner inte bli klar utan måste ta uppehåll vilket gör mig en aning oroad men försöker stanna på positiva sidan för att vi vill verkligen detta och försöker tänka att det kommer vi kunna lösa dem ev. Problem tills dess.
    Första veckorna hade jag sjukt mycket värk och mitt hjärta slog så fort att det skapade en ond cirkel med ångest. Det släppte tack o lov efter värken slutade nån vecka sen och vi har bokat in oss på vul och inskrivning hos mvc nästa vecka. Kunde inte sätta riktigt finger på det som stressade upp mig så enormt men så skönt att den känslan gick över, man måste nog landa lite och ge det tid.
    Jag kommer vara aktiv bara här nu första tiden och senare kanske gå med på Fb gruppen om jag får :) vet inte riktigt hur hemlig man är och risken finns ju alltid att det kanske är någon där som man känner tänker jag , men det är bara jag.

Men stort grattis till bebben och det kommer bli bra.
  • Tiinuli

Fanny 28 år, väntar barn nummer 1, BF 3/11-3017

Ulrika34 - Stockholm 34 år, Väntar barn nr 5, BF 30/11-2017

Malin845- 25 år, bor i Jönköping, bf 31/10- 2017, första barnet.

JHK88, 29 år, bor i Västernorrland, väntar barn nr 3, bf 27/11

Sambo1987, Stockholm 29 år, väntar barn nr 1, BF 22/11

LillaAnna85, 32 år, väntar barn nr 2, BF 13/11

Tiinuli, 35 år, Stockholm, väntar barn nr.4, BF 13/11

• Tiinuli

Så nojjig :(
    Mitt vilopuls har legat sen kroppen börjat registrera graviditeten legat på över 70 men mer runt 73 och idag blev det en dipp 69! Är så ledsen för tänker såklart att nu är det kört. Försökt leta på nätet men hittar inte vad sänkning skulle vara annat än MF ... allt ökar ju under graviditeten. Uh så jobbigt, har en puls klocka på armen dag natt så såg en koppling av misstag att pulsen höjdes 3 dagar efter Äl o legat där sen dess. Annars haft runt 67 som icke gravid. Går också lite upp o ner under menscykeln.

• Tiinuli
    Alexandrat skrev 2017-03-29 20:58:26 följande:

Fick mf i söndags efter 6+3 och på gyn idag såg det även att det var tomt:/

Tack för mig<3 önskar er alla stoooor lycka<3 ta hand om varandra!

Beklagar :( stort kram <3
  • Tiinuli
    jhk88 skrev 2017-03-31 11:49:40 följande:

Önskar er lycka till! Missfall pågår plus negativt test.

Beklagar verkligen :(
    Vilken vecka va du om får fråga? Är det vanligt att testet visar - om det är mf på gång? Själv sjukt nojjig pga. Inga symptom. Är i vecka 8
  • Tiinuli

Här en till uppsvullen och redan gått upp 3kg, inte kul när barnet väger inget än så länge! Är i vecka 9 nu :)

• Tiinuli

Blir så nervös :( har sen igår känt skarpa hugg långt in i slidan , är i vecka 9+4.
    Någon som haft samma utan att det behöver vara nått dåligt eller vet vad det kan bero på?

• Tiinuli
    PlusLängtan skrev 2017-04-16 12:42:28 följande:
    Ring till 1177, din barnmorska, eller så och hör, så du slipper oroa dig.
    Tänkte höra med barnmorskan på tisdag men tills det kollar här om någon vet vad det kan vara eller nån varit ned om liknande.
  • Tiinuli
    MammaPippi skrev 2017-04-19 11:34:19 följande:

Någon här som varit på KUB än? 
    Gjorde NIPT igår (betalar själv).. så nu är det spänd väntan i 2v..  

Hej.

Sitter precis på provmottagning och ska lämna blodprovet till KUB, ultra är 4/5. Om det blir hög riskt får göra nipt.
  • Tiinuli

Idag har kommit en pytte brunt i trosan :( (inte bajs alltså) är i v 11 och livrädd nu, tycker mig känna att livmodern är hård också. Är det vanligt med MF så här sent? Hur känns början till MF?Nästa tisdag skulle gått in i v.12 så surt om det går förlorat nu.

• Tiinuli
    Frökenolson skrev 2017-04-20 16:41:44 följande:
    det behöver ju inte vara något, kanske ni haft sex nyss?

Dock har mina missfall börjat precis så så jag hade ändå åkt in, ring till gynakuten och säg att du börjat blöda och känner av sammandragningar. Önskar jag hade haft bättre erfarenheter. Dock finns det ju dom som har så hela graviditeter..
    Ja vi hade sex faktiskt igår . Ringde gynakuten men hon tyckte skulle avvakta under kvällen och natten men om fortsätter i morgon så då kunde komma in. Så jäkla tråkigt att behöva oroa sig, om bara kunde slappna av! Men om inget mer händer så ringer bm på morgonen annars åker in.
  • Tiinuli
    H 143 skrev 2017-04-20 18:59:08 följande:

Blödningar/bruna flytningar behöver inte betyda MF, vi var rädda för det i v 6 men vi har klarat av de 12 veckorna. Har gjort ul i v 13 och allt såg bra ut.

Vad härligt att höra :) hoppas det det går bra för mig med och att det inte kommer nått mer.
Svar på tråden BF november 2017