• Tiinuli

BF november 2017

Hej!

Hoppar in här jag med :)
    plussade för en vecka sen och bf 13/11 enligt appen.
    Skulle egentligen göra ivf men det blev ett mirakel som vi hoppas går hela vägen.

Jag har bara lite ömma bröst och kanske liite tröttare än vanligt , det dock som gör mig en aning orolig är att jag har haft sån värk i magen sen ÄL! Vissa dagar har tagit värktablett för att kunna sluta ha ont och det gör mig grymt stressat för det känns som man ska få mens när som! Någon annan som har så? Är det normalt eller borde jag bli orolig?

• Tiinuli
    mickiprick skrev 2017-03-10 22:42:11 följande:
    Oj vad jag känner igen mig! Vi fick veta i tisdags att vi antagligen skulle behöva gå igenom ivf, idag plussade jag extremt tydligt. Känner som du att det är ett mirakel och är nervös för att få behålla.

Mina bröst var superömma som vanligt efter ÄL och har gått över till att mest vara spända nu, jag blir trött mitt på dagen men det kan bero på all förlorad sömn de senaste dagarna. Men det tydligaste symptomet är molvärken. Jag kände det svagt någon dag efter ÄL och i sön/mån slog det till på riktigt. Var säker på att mensen var på väg tidigt så jag tog ett test i tisdags för att bekräfta. Döm om min förvåning när det visade svagt plus! Var nästan säker på att det var spökstreck. Och idag plussade jag ordentligt. Värken håller i sig. Det spänner och drar kring livmodern och ländryggen värker, mao precis som mensvärk. Men det är tydligen inte alls ovanligt. Det verkar bero på att livmodern växer eller något liknande.

Vad lustigt att vi känner precis samma!
    Va roligt , grattis !
    Jag har också tänkt om skulle köpa ett nytt test för att se att det går framåt :)
    Ja nervöst och det känns nästan som tiden står stilla. Har inte inskrivning förens 30.3 så lång väntan och som sagt värken håller i nästan konstant och är ganska kraftigt så har googlat som en galning för att få ett hum om det är normalt eller inte... sen vet ju att det inte går att påverka vad som sker men men, försöker va positiv och tänka att nu är vi gravida och allt ska gå bra. Håller tummar och tår :) sambon är nog mer cool men han vill också att tiden ska gå fort så slipper man oroa sig konstant. Uh denna väntan!
  • Tiinuli
    Pyse skrev 2017-03-11 17:00:23 följande:

Hej! Jag har precis fått 9 hela graviditetdveckor. Fredagen den 3e var jag på Vul för datering. Läkaren sa att fostret var 6 veckor gammalt, vi blev osäkra på om det kunde stämma. En vecka senare gjorde jag nytt VUL med samma läkare, då sa han att fostret var 6+4 och därav fattades 2 millimeter, han kunde se hjärtat slå. Fick ny tid om två veckor. Är så orolig att jag inte vet vad jag ska göra. Tycker att illamåendet har avtagit, har dock fortfarande ömma bröst. Kan det vara så att fosret kan växa ikapp? Skulle vara så tacksam för lugnande ord.

Fast vet du om läkaren räknar från mensen eller ägglossning? För det kunde ju stämma att 9 veckor från sista mens och 6 veckor från befruktning ? Och därmed blir man lite förvirrad eftersom det verkar finnas flera sätt att räkna...Eller tänker jag helt fel?

När jag testade med cb vecko testet så stod det gravid 1-2 veckor vilket måste ju betyda faktiska gravid veckor för skrev jag in på kalender från mensens första dag så stod det gravid 4 veckor på appen...
    och om man sett hjärtat slå så då är väll risken mindre att det blir nått fel. Har för mig. Sen är inte 100% så om nån vet får gärna dela :)

Jag har själv sjukt mycket "mensvärk" och oroar mig för det, är på 4+4 och vul inte förens 27.3 blä
  • Tiinuli
    Pyse skrev 2017-03-11 17:21:21 följande:

Alltså vi var överens om att veckan stämde, jag vet när jag hade ägglossning och när jag plussade. Däremot reagerade han på att fostrets tillväxt under veckan emellan vul var 2 millimeter för litet. Dvs att fostet helst skulle ha vuxit 2 millimeter till egentligen. Hänger du med?

Men det är ju vanligt att känna mensvärk/molvärk, det är väl för att livmodern växer?

Aa okej, men det är bra att dem följer upp det nu och som sagt , har för mig att efter man sett hjärtat att slå så minskar risken något för knas.

Ja har googlat som en galning och vissa verkar ha det men eftersom det känns ganska kraftigt och konstant så blir man orolig.

Iaf. Vilket fall som helst önskar att vi alla slapp va oroliga och att denna väntan går fort så man kan andas ut lite :)
  • Tiinuli
    Lillafisfia skrev 2017-03-12 08:47:57 följande:

Känslan att kunna hoppa in här! Svagt pos igår och idag starkt plus på BIM! BF 16 november, vilket dessutom är sambons födelsedag! 

Vi är båda 27 och det är första barnet! 

Va härligt :) grattis

Min sambo fyller också år i november :) och har en son sen innan som fyller år november!
    Så det blir många kalas den månaden :)
  • Tiinuli
    Tillaa skrev 2017-03-13 16:30:10 följande:

Om allt går som det ska så är bf i början på november. Hoppas snart att man blir av med "mensvärken" som är sjukt jobbig. Någon som upplevt det?

Fb-grupp????

Vilken vecka är du? Jag hade sjukt mycket värk från Äl till en vecka efter bim, nu har det lugnat ner sig dock, i morgon vecka 6 för mig.
  • Tiinuli

Ska göra vul på måndag och kommer vara då på 5+6, vad är det jag kan förvänta mig att man ser då det är så tidigt? Tänker vill förbereda mig att det kanske inte går att se så mycket än? Tiden hos gyn är av andra anledningar än tidig vul men tror dem kommer göra det ändå när väll är där.

• Tiinuli
    MammaPippi skrev 2017-03-20 08:16:21 följande:

Har haft så lite symtom.. bara brösten och lite trött - så jag önskade så klart lite mer... illamåendet kom som ett brev på posten ;) 

Hur är det för er andra, när kom illamåendet? 
    Hur många har gjort / ska göra tidiga UL? 

Jag har också haft knappt några symptom och tror är i dag på 5+6, ska till gyn idag av andra orsaker men tror dem kommer titta också när väll är där, men så orolig att det är för tidigt att se nått? Någon som vet vad kan förvänta mig?

Vilken vecka är du? När kom illamåendet?
    Önskade att kände lite mer, man undrar ju om det är nått där inne...
  • Tiinuli
    Melle1234 skrev 2017-03-20 13:43:24 följande:
    Ömma bröst och trötthet var det första som kom för mig med, men sen kom illamåendet. Mår illa varje dag, ibland hela dagen. Svårt att äta "vanlig" mat, blir mycket bröd och yoggi. Har hittills inte spytt nåt alls.
    Är 8+3 och illamåendet kom väl v5 tror jag. Hoppas det försvinner efter v12.

Gjorde tidigt vul v6+6 men kunde inte se hjärtslagen då. Var inne 8+1 på akuten då jag börjat blöda, då syntes hjärtslagen så nu vet jag att allt är bra :) Har känsliga slemhinnor så blöder pga det. Ska på ytterligare ett tidigt vul på torsdag.

Lycka till :)
    Det blev inget vul idag, dem kollade annat som hade tiden för. Han sa att det skulle inte visa nått så får bita ihop o vänta tills nästa vecka då har vul inbokat. Tiden går såå långsamt att det är nästan olidligt , vill ju se att det finns nått där i o börja njuta o berätta så småningom ????

Va skönt att allt visade sig vara bra ändå, lite läskigt med blödning.
  • Tiinuli
    MammaPippi skrev 2017-03-20 16:51:56 följande:
    Är i 5+6 idag.. illamående i går ;) Har i alla fall bokat ett UL i slutet av nästa vecka ( 7+3 ) då jag hade ett MA i somras, och då rek de mig att kolla nästa grav. 
    Så skönt med tydliga symptom även dem kan vara jobbiga. Tänker då kanske blir lite mer realistiskt med bebben :)
    Sambon har också jätte svårt att fatta att det är ett barn på G när det syns eller känns ingenstans än, därför tänker också att det blir lättare för honom att ta in allting när sett det på ultraljud :)
Svar på tråden BF november 2017