Pyse skrev 2017-03-11 17:00:23 följande:
Hej! Jag har precis fått 9 hela graviditetdveckor. Fredagen den 3e var jag på Vul för datering. Läkaren sa att fostret var 6 veckor gammalt, vi blev osäkra på om det kunde stämma. En vecka senare gjorde jag nytt VUL med samma läkare, då sa han att fostret var 6+4 och därav fattades 2 millimeter, han kunde se hjärtat slå. Fick ny tid om två veckor. Är så orolig att jag inte vet vad jag ska göra. Tycker att illamåendet har avtagit, har dock fortfarande ömma bröst. Kan det vara så att fosret kan växa ikapp? Skulle vara så tacksam för lugnande ord.
Fast vet du om läkaren räknar från mensen eller ägglossning? För det kunde ju stämma att 9 veckor från sista mens och 6 veckor från befruktning ? Och därmed blir man lite förvirrad eftersom det verkar finnas flera sätt att räkna...Eller tänker jag helt fel?
När jag testade med cb vecko testet så stod det gravid 1-2 veckor vilket måste ju betyda faktiska gravid veckor för skrev jag in på kalender från mensens första dag så stod det gravid 4 veckor på appen...
och om man sett hjärtat slå så då är väll risken mindre att det blir nått fel. Har för mig. Sen är inte 100% så om nån vet får gärna dela :)
Jag har själv sjukt mycket "mensvärk" och oroar mig för det, är på 4+4 och vul inte förens 27.3 blä