• solhimmel

Väntar på insemination...

Jag ska med å igenom insemination men kommer göra det i DK och där är det ingen kö. Var på samtalet i onsdags fick den tiden snabbt direkt 4 dagar efter kontaktat dem. Jag har även bokat tid på utredning som kommer bli i januari förhoppningsvis kommer jag kunna göra första försöket i februari /mars 2018. Den kliniken som jag gör utredning har samarbete med storkkliniken.

Hur har du funderat över med donator ?

• solhimmel

emma ultraljudsklinik AB ligger i Malmö där ska jag göra testerna om du bor i närhet och kan ta dig dit , fick tid snabbt där :) De har samarbete med Storkkliniken :)

Hoppas det går bra för dig !

• solhimmel
    Anonym (:D) skrev 2017-12-23 17:50:56 följande:
    Ja, jag såg det på deras sida, men efter all strul jag har haft för att fixa dessa prover så är jag trött på att försöka ta proverna i Sverige. I med det inte blir extrem dyrt på stork så är det lika bra att jag fixar där, så har jag fått det gjort och kommer kunna insemineras utan att nån Sätter stopp för mig (tex vägran att ge ut intyg på att proverna var negativa ). Men det kommer kännas pirrigt att ringa, är så rädd att jag inte kommer fatta vad dem säger och så blir hela telefonsamtalet pinsam xD
    Nä de klart, förstår dig det kommer går hur bra som helst :)  Jag valde att ha mitt samtal på plats för att känna att det kändes rätt plats att göra det på. Det kändes bra är väldigt mysigt inte klinikkänsla.  Jag fick välja om jag ville ha en svensk talande eller dansktalande. Då valde jag svensk för att det inte skulle bli missförstånd, eftersom jag var rädd att jag inte skulle förstå vad dem sa. Det blev lite ändring på tiden och  fick en dansktalande men de jag inte förstod fick  jag förklarat på engelska. 
    Dom är jättetrevliga och dom anstränger sig att göra sig förstådd så känn inte rädsla för det.

Lycka till nu håller tummarna för dig,

• solhimmel
    Anonym (:D) skrev 2017-12-31 15:48:57 följande:
    Ser nu att du ska nog göra första försöket i februari/mars, lär bli samma för mig:) spännande!

Ska ha samtal och ta prover inom den närmsta veckan på stork, så då hoppas jag allt flyter på som det ska, så att jag utan problem kan insemineras i början av februari. Och det kändes skönt efter telefonsamtalet med en kvinna från stork, så nu är jag inte nervös över att inte förstå vad dem säger nu på samtalet. Plus jag lyckades hitta nån som kunde följa med och hålla mig sällskap (och se till att jag hittar rätt till kliniken, hehe)
    Skönt att höra att det gick bra , samtalet kommer säkert gå jättebra. Va bra att du kunde ha med en kompis jag skulle ha med det men de kunde inte just den tiden. Men jag när jag ska göra inseminationen ska jag ha med någon känner att det är skönt ha någon prata med där.

Står rätt stort på huset men man måste gå in på mellan huset för det är en lägenhets trapp uppgång som man in i :)  var inte jättelångt att gå tycker jag. 15 min.  Jag min utredningar 11 /1 sen hoppas jag det blir i mitten av februari räknar jag med att jag har ägglossning  och ska ringa dom komma in :)
  • solhimmel
    Anonym (:D) skrev 2018-01-02 22:19:09 följande:
    Hade gärna fått med nån inför självaste inseminationen, men det verkar rätt kört tyvärr. Så lär bli att man får åka in själv då. Men då är det skönt att jag hade sällskap första gången jag var där för tester och samtal^^

Skönt att det inte är så långt att gå. Kommer ha gott om tid att hitta, så bör hitta kliniken utan problem, haha...Men man vet aldrig med mig xD (suck)

Vad skönt att ha ca en månad på dig från det du gör utredning till du skall insemineras..Bör inte vara så m

Som hindrar dig att insemineras redan från och med februari! Kommer själv ha ca en månad från det jag gör tester ect till när jag bör kunna insemineras..Och då borde stork vara redo att välkomna mig, hoppas jag...Kommer vilja ha annan "ras" än det så kallade Caucasian stork bara erbjuder tydligen, så behöver be stork special beställa..Men det bör inte dra ut på tiden allt för mycket :) dem kommer trots allt ha ca rn månad på sig att förbereda för min inkomst för första inseminationen
    Okej tror inte det ska vara något bekymmer håller tummarna att det blir om en månad för dig med :)

Jag hade inte bestämt om de skulle välja eller om jag ska beställa men nu har jag bestämt och det blir att dom bestämmer, har bara önskat hårfärg och längd :)

tips skriv ner gatorna papper och kolla google maps innan så har du det där :)

• solhimmel
    Anonym (:D) skrev 2018-01-10 18:18:15 följande:
    Hej, var inga problem med att hitta och så bad jag dem på stork att prata på engelska så att jag lättare skulle kunna hänga med..Så allt funkade utan problem.

Dock bad dem mig att själv beställa stråna då jag hade specifika önskemål om ras. Så idag har jag beställt tre styck strån för 11tusen x'D känns så sinnessjukt när man tänker på det..Men kommer vara så guld värt när man väl är gravid. Och skulle jag få nån strå över så sparar jag det till eventuell syskon :)

Hoppas nu bara inget kommer ivägen så att jag måste skjuta på planerna, speciellt inte när man har kommit så långt in i processen nu
    Hräligt att det gick  bra :D Jo de dyrt men det värt som du säger när det väl blir gravid, de är ju perfekt om du vill göra syskon försök sen  :) jag valde att kliniken skulle välja då önskade jag bara längd och hårfärg :) Ska gör mina prover i morgon hoppas de går bra och  får min provsvar snabbt.  Tänkte på en sak , har du valt att tala om det för jobbet om inseminationen ? Jag har inte gjort det och  om jag har tur så pricka min ägglossning in en dag när jag slutar tidigt.

• solhimmel
    Anonym (:D) skrev 2018-01-10 19:37:27 följande:
    Vad spännande att du snart tar proverna, hoppas provsvaren inte dröjer länge:) tog blodprov på stork...Min syster som var med som sällskap och som utbildar sig till usk kände sig svimfärdig när det var mig nålen stack, haha..stackare x'D

Har inte berättat:O hoppas på att mina äl infaller när jag ej jobbar (har varierande schema)..Man vet ju aldrig hur förstående folk är för sånt här:S Så jag hoppas jag slipper en massa "sjukanmälningar" pga äl som infaller på fel dag...Håller dock på att byta arbetsplats..så vill verkligen INTE börja strula på nytt ställe..
    Ojj tur att det är sjuksköterskor som tar prover sånt  :P  Sa de något om hur lång tid det skulle ta att få svar? Tror inte något ska dyka upp eftersom jag tog prover för ett år sen då var allt bra , men man vet aldrig.

Jag börjar jobba på mitt jobb på måndag så jaga fått mitt schema med rullande fredag och  tur om min app stämmer använder den natrual ...  mäter temperaturen varje dag så ska det in träffa en fredag och har tur att sluta tidigt men värsta fall får jag sjukanmäla mig fast jag inte vill. Känner att detta är väldigt personligt och  jag börja på mitt jobb på måndag känner inte personalen eller chefen så bra.

• solhimmel
    Anonym (:D) skrev 2018-01-10 22:36:22 följande:
    Haha verkligen tur det:p

Hmm...Dem sade inte exakt hur lång tid det ska ta..Men att det tog några dagar för att få svar. Så verkar gå hyfsat fort för att få svar:) Hoppas nu att jag inte har något tråkigt i kroppen.... Vad skönt att du känner dig hundra på att inte har något:D önskar jag också var hundra på det, haha

Hoppas det stämmer som din app säger...Finns tyvärr risk att ens kropp börjar strula pga man är så upprymd...Men hoppas du slipper strula första månaden med sjukskrivning (och att det bara behövs ett försök)

Jag kör inte efter en app utan har testat med billiga äl-stickor från testlagret och gjort det i några månader..så vet nu att jag kommer ha äl kring 5e i början av varje månad ^^ (Vill säga..om kroppen inte börjar strula från ingenstans )

Håller med! Detta känns för privat att berätta om än till de man står närmst...Jag har vänner och syster och min mamma jag har berättat för..resten vill jag inte berätta för innan jag är i vecka 12 i graviditeten ..speciellt kollegor och chef känner jag inte för att berätta förrän jag har varit gravid ett tag(kommer inte då i heller berätta hur jag blev gravid)
    Det gick bra , det såg bra ut  proverna gick bra.  Ska dit igen göra ett till ultraljud för att se hur min ägglossning är  för att sedan kunna meddela kliniken. 

Den gången blir tyvärr mitt under arbetstid och  kommer då få säga att jag jag har en läkar tid som inte går att ändra tid på.  Det bara  två av mina närmsta vänner som känner till detta som jag pratar med. När jag väl är gravid så kommer familjen få veta det men vänner får vänta tills jag inte kan dölja det tror tyvärr att det kommer synas tidigt  , år dölja med pösig kläder :P

Jag kommer gå ut med att jag tagit hjälp , har en vänkrets som är förstenade sen kommer det alltid finns folk som är emot det men då får jag ta det då känner jag.
Svar på tråden Väntar på insemination...