• MissMcQueen

Väntar på insemination...

Om ett par dagar ska jag iväg och ta blodprover och veckan efter det är det dags för läkarbesök och genomspolning av äggledare och livmoder. Sen är det bara att vänta på min tur innan det är dags för insemination! Skrattande Tråkigt nog så är väntetiden ca sex månader efter läkarbesöket. 

Någon här som är i samma väntan som mig?

• Svar på tråden Väntar på insemination...
  • kraken86

Jag  väntar också på insemination bor i Umeå och är singel , har varit och tagit blodprov har dock inte fått någon tid för läkarbesök än. Men oj att väntetiden är 6 månader efter läkarbesökFörvånad var ska du göra de?

• Biet

Istället för att vänta på att kötiden från sjukan skall gå, har ni någongång funderat på att göra en privat heminsemination?

• Medlem 720

Funderar ni två på att åka till Dk för försök eller blir det försök på något svenskt sjukhus?

• MissMcQueen

Jag gör på en klinik här i Sverige. Har gjort ett försök, men det tog sig inte. Nu väntar jag bara på nästa äl för att göra ett till försök! Glad

• solhimmel

Jag ska med å igenom insemination men kommer göra det i DK och där är det ingen kö. Var på samtalet i onsdags fick den tiden snabbt direkt 4 dagar efter kontaktat dem. Jag har även bokat tid på utredning som kommer bli i januari förhoppningsvis kommer jag kunna göra första försöket i februari /mars 2018. Den kliniken som jag gör utredning har samarbete med storkkliniken.

Hur har du funderat över med donator ?

• Anonym (:D)
    solhimmel skrev 2017-12-22 22:34:13 följande:

Jag ska med å igenom insemination men kommer göra det i DK och där är det ingen kö. Var på samtalet i onsdags fick den tiden snabbt direkt 4 dagar efter kontaktat dem. Jag har även bokat tid på utredning som kommer bli i januari förhoppningsvis kommer jag kunna göra första försöket i februari /mars 2018. Den kliniken som jag gör utredning har samarbete med storkkliniken.

Hur har du funderat över med donator ?

Förmodar det är storkkliniken du ska insemineras hos:) Jag planerar att göra det iallafall, men i med jag är så trött på all strul de olika vårdcentralerna gör här i sverige så ska jag ta de tester som det är krav att göra i dk, på självaste kliniken. Kostar visserligen 700DDK för klamydia, hivoch hepatit, men det får det vara värt xD för då ser ju klinken om jag har negativt eller positivt...Tyvärr allt för många ställen i Sverige som inte vill skriva ut intyg åt mig :( så nu är jag så less på allt strul och kommer betala för att testa mig på stork och då passa på att ta samtalet samtidigt. Jag har åtminstone papper på att jag inte har cellförändringar på livmoderhalsen, så det slipper jag ta på kliniken plus jag vet att mina äggstockar ser fina ut då jag lyckades få titta på det i Sverige. Så nu då jag bara se till att "specialtanka mobilen" så att jag kan ringa till Danmark med den och boka tid, har dock kontakt med klinken via mejl så dem vet att jag är påväg att ringa (har även fyllt i deras journal)

Hoppas du får en smidig process :D
  • solhimmel

emma ultraljudsklinik AB ligger i Malmö där ska jag göra testerna om du bor i närhet och kan ta dig dit , fick tid snabbt där :) De har samarbete med Storkkliniken :)

Hoppas det går bra för dig !

solhimmel skrev 2017-12-23 13:36:07 följande:

emma ultraljudsklinik AB ligger i Malmö där ska jag göra testerna om du bor i närhet och kan ta dig dit , fick tid snabbt där :) De har samarbete med Storkkliniken :)

Hoppas det går bra för dig !

Ja, jag såg det på deras sida, men efter all strul jag har haft för att fixa dessa prover så är jag trött på att försöka ta proverna i Sverige. I med det inte blir extrem dyrt på stork så är det lika bra att jag fixar där, så har jag fått det gjort och kommer kunna insemineras utan att nån Sätter stopp för mig (tex vägran att ge ut intyg på att proverna var negativa ). Men det kommer kännas pirrigt att ringa, är så rädd att jag inte kommer fatta vad dem säger och så blir hela telefonsamtalet pinsam xD
  • solhimmel
    Anonym (:D) skrev 2017-12-23 17:50:56 följande:
    Ja, jag såg det på deras sida, men efter all strul jag har haft för att fixa dessa prover så är jag trött på att försöka ta proverna i Sverige. I med det inte blir extrem dyrt på stork så är det lika bra att jag fixar där, så har jag fått det gjort och kommer kunna insemineras utan att nån Sätter stopp för mig (tex vägran att ge ut intyg på att proverna var negativa ). Men det kommer kännas pirrigt att ringa, är så rädd att jag inte kommer fatta vad dem säger och så blir hela telefonsamtalet pinsam xD
    Nä de klart, förstår dig det kommer går hur bra som helst :)  Jag valde att ha mitt samtal på plats för att känna att det kändes rätt plats att göra det på. Det kändes bra är väldigt mysigt inte klinikkänsla.  Jag fick välja om jag ville ha en svensk talande eller dansktalande. Då valde jag svensk för att det inte skulle bli missförstånd, eftersom jag var rädd att jag inte skulle förstå vad dem sa. Det blev lite ändring på tiden och  fick en dansktalande men de jag inte förstod fick  jag förklarat på engelska. 
    Dom är jättetrevliga och dom anstränger sig att göra sig förstådd så känn inte rädsla för det.

Lycka till nu håller tummarna för dig,

solhimmel skrev 2017-12-23 21:59:03 följande:

Nä de klart, förstår dig det kommer går hur bra som helst :)  Jag valde att ha mitt samtal på plats för att känna att det kändes rätt plats att göra det på. Det kändes bra är väldigt mysigt inte klinikkänsla.  Jag fick välja om jag ville ha en svensk talande eller dansktalande. Då valde jag svensk för att det inte skulle bli missförstånd, eftersom jag var rädd att jag inte skulle förstå vad dem sa. Det blev lite ändring på tiden och  fick en dansktalande men de jag inte förstod fick  jag förklarat på engelska. 

Dom är jättetrevliga och dom anstränger sig att göra sig förstådd så känn inte rädsla för det.

Lycka till nu håller tummarna för dig,

Trist att det blev ändring med vem du skulle samtala med, men skönt att det gick bra ändå:D

Känns lite lättare efter att läst din text, och har jag tur så lyckas jag flörta till mig sällskap av nån vän, så den kan hjälpa mig om jag missuppfattar nåt ord eller mening. Och då är det inga problem när man är väl på plats, är just telefonsamtalet som känns lite nervöst (boka tid) i med man hör bara en röst och kan inte gissa sig till vad den menar med hjälp av kroppsspråket.

Men det går nog bra..Vad som känns skönt är att stork ska vara duktiga med folk som har problem med gyn-undersökningar. Så det kommer kännas som en lättnad när man väl ska insemineras:)

Tack för svar! Och hoppas din process mot ett plus går snabbt och smidigt
Svar på tråden Väntar på insemination...