Inlägg från: Anonym (Gtgxj) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gtgxj)

Har förlorat så mycket på så kort tid, varför måste jag leva

Vem bestämde att du måste flytta?

Det känns som flytten skedde hyfsat nyligen. Gör inget överilat. Bara för att det gör ont nu betyder det inte att det alltid kommer att göra det.

Och har du barn så har du gett upp bestämmanderätten över ditt liv. Att du skadade dig måste de leva med resten av sina liv. Gör inte det,!

• Anonym (Gtgxj)
    Anonym (Rotlös) skrev 2017-02-17 21:31:26 följande:

En då viktigt person i mitt liv respekterade inte min vilja. Och jag respekterade inte min egen vilja. Dubbel förnedring.

Jag ångrar att jag skaffade barn överhuvudtaget. Trots att de är mitt liv. Men att inte få ha sina små barn hos sig tills de klarar sig själva går emot hela mitt inre/min biologi. 

Och att leva ett liv som någon annan har bestämt åt mig dränerar.

Jag förstår att det dränerar. Men kan du inte respektera dig själv nu och flytta till dina barn ? Måste du leva ett liv som någon annan bestämt?
  • Anonym (Gtgxj)

Och du kommer att göra dina barn illa om du skadar dig själv. Gör inte så mot dem!

Även om ni inte ses ofta kanske ni ses ibland? Kan du inte leva för dem tills du hittar något eget att leva för?

Jag har inte varit i din situation, men jag har haft självmordstankar som jag i dag är tacksam att jag inte fullföljde eftersom saker hände som gjorde att mitt liv blev bättre. Fast det tog över tio år, och det var inga lätta tio är. Men idag är jag som sagt glad att jag fortfarande finns.

Svar på tråden Har förlorat så mycket på så kort tid, varför måste jag leva