Inlägg från: Anonym (Kvinnan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinnan)

När tycker du att abort är okej?

Eftersom abort är kvinnans rätt,används det vissa gånger som preventivmedel .Det är inte ok,det kostar ju samhället ochså.

• Anonym (Kvinnan)
    Anonym (EmmaJ) skrev 2017-02-15 21:33:38 följande:

Nej abort används aldrig som preventivmedel.

Det är inte preventivmedel ,men har används som detta.Alla skyddar sig inte nämligen hela tiden.
  • Anonym (Kvinnan)

Läste om just ett foster född v 21 ,som överlevde .Hemskt med sena aborter,särskilt när det är friska.Skydda er mera noggrant,om ni måste ha sex.

• Anonym (Kvinnan)
    Anonym (qw) skrev 2017-02-16 20:33:50 följande:

Måste säga att jag tycker att det är ruskigt obildat att tro att alla aborter görs pga att graviditeten är oönskad.

Istället att göra abort ,skydda er i första hand.Har använd p-piller i många år och har inte blivit gravid.Sen har jag två barn,men dom kom ju till när jag slutat med p-piller.Så alla kvinnor behöver aldrig göra abort.Sen kan det hända en olycka,men det skadar inte att vara noggrann.
  • Anonym (Kvinnan)
    Bakslag skrev 2017-02-17 18:05:32 följande:

Alltid förstås!

Vem annat än mamman ska bestämma det? Imanen, Rabbin eller Prästen. Eller de religiösa idioterna i byn?

Menar du under hela graviditeten,att det är ok att släcka liv efter v 22?
  • Anonym (Kvinnan)
    Bakslag skrev 2017-02-17 22:43:04 följande:

Jag menar att det alltid är mamman som ska få avgöra om hon vill föda fram ett barn hon faktiskt inte vill ha eller inte. Ska du tala om för henne när det är rätt eller fel?

Då hoppas jag att du står där med din förbannade prydhet och tar emot det oönskade barnet med öppna armar och ger det en trygg och härlig uppväxt. 

Hon kan ju lämna bort barnet.Vilken rätt har en mamma att släcka ett liv på en människa från v 22?Ingen.
  • Anonym (Kvinnan)

Sex ger ju konsekvenser.Det görs över femtio miljoner aborter varje år i världen .Stort problem och preventivmedel verkar inte hjälpa,om man nu ens använder det.

• Anonym (Kvinnan)

Och det är inte bara sjuka foster som aborteras efter v 20,de flesta är helt friska,men kvinnan av nån andledning inte har lust att föda barnet.Efter v 12 börjar fostret likna en liten människa.Vi alla har varit så små .

• Anonym (Kvinnan)
    Anonym (.) skrev 2017-02-24 19:12:46 följande:
    Det var tänkt som som förtydligande av innebörden i "abort" men visst, det var OT för trådämnet.
    Anonym (B) skrev 2017-02-23 19:16:12 följande:
     En abort är en abort. Men efter v.22 räknas det aldrig som aborter.

De kallas aborter av från myndighetshåll (t ex i av mig nämnd källanovan) och i medicinska facktidskrifter, och de står med i abortstatistiken. Det tycker jag är tillräckliga belägg för att ditt påstående inte stämmer.Menar du att man på rutin försöker att om möjligt rädda barn som aborteras efter v 22 så stämmer det inte. Det har förkommit på enskilda kliniker att man försökt rädda aborterade foster som visat livstecken (om det lyckats i något fall vet jag inte) men det är inte meningen att fostret ska överleva en abort och härom året förtydligade man från Socialstyrelsens håll att vid sen abort (det rör ju som sagt ytterst få av de aborter som görs) kan man behöva komplettera med metoder så att fostret dör direkt.
    De flesta foster vill ju överleva aborten,det märks tydliga i sena aborter där fostret visar tecken på kamp.
Svar på tråden När tycker du att abort är okej?