• Längtar88

Fick inte göra ett alla hjärtans dag-kort..

Vilken lärare!!! Finns ju så många barn som har mer än två föräldrar idag! Även vid "start", regnbågsfamiljer tex. Ska dom barnen behöva välja föräldrar då?

Blev argare än jag förväntade mig känner jag men fy

• Längtar88
    Anonym (Bbu!) skrev 2017-02-15 11:32:20 följande:

Ja tycker också det var otroligt oproffsigt! Tror inte heller att det är pojken som missuppfattat utan han sa verkligen att läraren sagt att de endast fick göra till mamma och pappa. Fastän jag vet och läraren vet att jag har en väldigt stor roll i hans liv. Tänkte först att jag skulle fråga läraren för jag såg att han hade dåligt samvete typ, kände sig dum, men jag sa att de gör absolut ingenting och att han hade gjort ett jättefint kort till pappa och att han skulle bli sååå glad när han kommer hem från jobbet. Men blev också irriterad! Läraren är dock typ 60 år kanske har med det att göra.

Jag hade tagit upp det med läraren och förklarat hur dåligt barnet mådde hemma och hur du fick "trösta/lugna" för att inte få dagen förstörd.

Förhoppningsvis slipper fler barn genomlida dessa situationer. I min åsikt blir dessa situationer att tvinga barnen att välja föräldrar och markera en skillnad som dom annars kanske inte är uppväxta med.
  • Längtar88
    Påven Johanna II skrev 2017-02-15 12:04:51 följande:

Mådde barnet dåligt hemma? Behövde ts trösta och lugna? Jag läser det som om bonussonen kom hem, förklarade sin egentliga avsikt och informerade om lärarens svar. Låter helt odramatiskt i mina öron. Så varför råder du ts på det sätt du gör? Ljuga och överdriva är lite hemmagata för dig, eller?

"för jag såg att han hade dåligt samvete typ, kände sig dum, men jag sa att de gör absolut ingenting och att han hade gjort ett jättefint kort till pappa och att han skulle bli sååå glad när han kommer hem från jobbet."

Jag tolkade kanske denna text fel. Men hennes respons var väl tröstande? Går ju att trösta barn även om de inte är utåtagerande. Min son som är i samma ålder ca kommer inte alltid hem helt förstörd när han mår dåligt även om det gör väldigt ont inombords.
  • Längtar88
    BioBonus skrev 2017-02-15 12:06:29 följande:

Jag håller med dig. Snacka om att göra en höna av en fjäder. Vi kan inte gå omkring och bli "kränkta" för allt och ingenting, det blir ju bara löjligt.

Att sätta barnen i situationer som kan vara jobbiga är inte samma sak som att gå runt och bli kränkt.

Jag kanske tolkade texten jag citerade i svaret innan fel men det är inte att gå runt och bli kränkt när ett barn vill göra kort till alla föräldrar och måste välja två!
Svar på tråden Fick inte göra ett alla hjärtans dag-kort..