• Anonym (Bbu!)

Fick inte göra ett alla hjärtans dag-kort..

Min bonusson kom hem igår med ett egengjort kort till sin pappa och sa att han skulle egentligen ha gjort ett till mig med, men hans lärare hade sagt att de bara fick göra till sin mamma och pappa.

Tankar på det?

• Svar på tråden Fick inte göra ett alla hjärtans dag-kort..
  • BioBonus
    Anonym (Bbu!) skrev 2017-02-15 11:11:01 följande:

Min bonusson kom hem igår med ett egengjort kort till sin pappa och sa att han skulle egentligen ha gjort ett till mig med, men hans lärare hade sagt att de bara fick göra till sin mamma och pappa.

Tankar på det?

Antar att det handlade om materialåtgång, men läraren hade ju kunnat tänka ett steg längre och föreslagit ett gemensamt kort till er båda. Ge det förslaget till bonussonen då det säkerligen kan bli samma sak igen vid julkort, påskkort etc.
  • Anonym (Kanske)
    Anonym (Bbu!) skrev 2017-02-15 11:11:01 följande:

Tankar på det?

Tänker att det kanske inte fanns tid att göra till bonusmammor, mormor, farmor och fastrar. Att de varit tvungna att avgränsa gällande tid och material kanske.
  • Längtar88

Vilken lärare!!! Finns ju så många barn som har mer än två föräldrar idag! Även vid "start", regnbågsfamiljer tex. Ska dom barnen behöva välja föräldrar då?

Blev argare än jag förväntade mig känner jag men fy

• Anonym (mm)

Jag skulle inte bry mig så mkt. Barnet kan väl göra ett kort hemma? 
    Här gjorde bonusbarnet en present till mig och hennes pappa gemensamt, så det kunde ert barn också gjort, sagt att kortet var till er båda. 

• Stårschan

Dumt förklarat av läraren eller dumt uppfattat av barnet. Rätt svar hade varit "ni får göra två kort var och ge dem åt vilka ni vill".

Men vad gulligt att han ville göra ett åt dig TS. Fokusera på det istället! Glad

• Anonym (Bbu!)
    BioBonus skrev 2017-02-15 11:13:21 följande:

Antar att det handlade om materialåtgång, men läraren hade ju kunnat tänka ett steg längre och föreslagit ett gemensamt kort till er båda. Ge det förslaget till bonussonen då det säkerligen kan bli samma sak igen vid julkort, påskkort etc.

Bra förslag!! Men det konstiga var att han blev uppmuntrad att göra ett kort till någon annan typ en kompis istället. Fastän dom inte fick ge varandra kort på skolan.. Hade köpt present till honom så fick en kram i alla fall :)
  • Anonym (Bbu!)
    Stårschan skrev 2017-02-15 11:22:49 följande:

Dumt förklarat av läraren eller dumt uppfattat av barnet. Rätt svar hade varit "ni får göra två kort var och ge dem åt vilka ni vill".

Men vad gulligt att han ville göra ett åt dig TS. Fokusera på det istället!

Ja absolut!! Tycker om honom sååå mycket och vi har bott ihop sedan han var 3 år, han är 11 idag :) tidigare har han gjort åt mig med men just denna läraren sa nej tyckte bara det var märkligt.
  • Anonym (Bbu!)
    Anonym (mm) skrev 2017-02-15 11:20:44 följande:

Jag skulle inte bry mig så mkt. Barnet kan väl göra ett kort hemma? 

Här gjorde bonusbarnet en present till mig och hennes pappa gemensamt, så det kunde ert barn också gjort, sagt att kortet var till er båda. 

Ja men han är sådär att han gör så personligt och är väldigt mån om alla sina "föräldrar" och att vi ska få varsitt så jag tror inte tanken slog honom. Men jag sa till honom att för mig räcker det med att jag får vara med honom den här dagen och behöver inget kort så han inte skulle få dåligt samvete. Vi hade mys istället på kvällen. Tycker bara det var märkligt av läraren.
  • BioBonus
    Anonym (Bbu!) skrev 2017-02-15 11:26:35 följande:
    Ja absolut!! Tycker om honom sååå mycket och vi har bott ihop sedan han var 3 år, han är 11 idag :) tidigare har han gjort åt mig med men just denna läraren sa nej tyckte bara det var märkligt.
    Jag hade inte lagt särskilt stor vikt vid det alls. Det finns viktigare saker att blir upprörd över ;) Och det är ju tanken som räknas :)
  • Anonym (Bbu!)
    Längtar88 skrev 2017-02-15 11:15:36 följande:

Vilken lärare!!! Finns ju så många barn som har mer än två föräldrar idag! Även vid "start", regnbågsfamiljer tex. Ska dom barnen behöva välja föräldrar då?

Blev argare än jag förväntade mig känner jag men fy

Ja tycker också det var otroligt oproffsigt! Tror inte heller att det är pojken som missuppfattat utan han sa verkligen att läraren sagt att de endast fick göra till mamma och pappa. Fastän jag vet och läraren vet att jag har en väldigt stor roll i hans liv. Tänkte först att jag skulle fråga läraren för jag såg att han hade dåligt samvete typ, kände sig dum, men jag sa att de gör absolut ingenting och att han hade gjort ett jättefint kort till pappa och att han skulle bli sååå glad när han kommer hem från jobbet. Men blev också irriterad! Läraren är dock typ 60 år kanske har med det att göra.
Svar på tråden Fick inte göra ett alla hjärtans dag-kort..