• BioBonus

Fick inte göra ett alla hjärtans dag-kort..

Anonym (Bbu!) skrev 2017-02-15 11:11:01 följande:

Min bonusson kom hem igår med ett egengjort kort till sin pappa och sa att han skulle egentligen ha gjort ett till mig med, men hans lärare hade sagt att de bara fick göra till sin mamma och pappa.

Tankar på det?

Antar att det handlade om materialåtgång, men läraren hade ju kunnat tänka ett steg längre och föreslagit ett gemensamt kort till er båda. Ge det förslaget till bonussonen då det säkerligen kan bli samma sak igen vid julkort, påskkort etc.
  • BioBonus
    Anonym (Bbu!) skrev 2017-02-15 11:26:35 följande:
    Ja absolut!! Tycker om honom sååå mycket och vi har bott ihop sedan han var 3 år, han är 11 idag :) tidigare har han gjort åt mig med men just denna läraren sa nej tyckte bara det var märkligt.
    Jag hade inte lagt särskilt stor vikt vid det alls. Det finns viktigare saker att blir upprörd över ;) Och det är ju tanken som räknas :)
  • BioBonus
    Anonym (Bbu!) skrev 2017-02-15 11:34:17 följande:
    Ja precis. Tänkte bara om fler har samma uppfattning om hur synen är på bonusfamiljer i dagens samhälle. Verkar vara en väldigt öm punkt så kanske läraren även gjorde det av hänsyn till bioföräldrarna så ingen av dem skulle riskera att bli bortglömda. Men ändå! Vill han göra ett så tycker jag att han borde få göra ett. Det har ju inte läraren med att göra.
    Fast jag upplever inte det alls - min bonusdotters lärare (både på förskola och i skolan) har alltid fått mig att känna att mig delaktig och viktig i hennes liv. Som sagt - det fanns nog en helt annat tanke bakom än att förminska din roll i din bonussons liv tror jag. Eller kanske inte en tanke alls. Alla barn skulle göra varsitt kort till sina föräldrar och om de vill till en kompis för att främja vänskaprelationer och lära sig att visa uppskattning till sina medmänniskor.
  • BioBonus
    Anonym (Bbu!) skrev 2017-02-15 11:34:17 följande:
    Ja precis. Tänkte bara om fler har samma uppfattning om hur synen är på bonusfamiljer i dagens samhälle. Verkar vara en väldigt öm punkt så kanske läraren även gjorde det av hänsyn till bioföräldrarna så ingen av dem skulle riskera att bli bortglömda. Men ändå! Vill han göra ett så tycker jag att han borde få göra ett. Det har ju inte läraren med att göra.
    Fast jag upplever inte det alls - min bonusdotters lärare (både på förskola och i skolan) har alltid fått mig att känna att mig delaktig och viktig i hennes liv. Som sagt - det fanns nog en helt annat tanke bakom än att förminska din roll i din bonussons liv tror jag. Eller kanske inte en tanke alls. Alla barn skulle göra varsitt kort till sina föräldrar och om de vill till en kompis för att främja vänskaprelationer och lära sig att visa uppskattning till sina medmänniskor.
  • BioBonus
    Påven Johanna II skrev 2017-02-15 12:04:51 följande:
    Mådde barnet dåligt hemma? Behövde ts trösta och lugna? Jag läser det som om bonussonen kom hem, förklarade sin egentliga avsikt och informerade om lärarens svar. Låter helt odramatiskt i mina öron. Så varför råder du ts på det sätt du gör? Ljuga och överdriva är lite hemmagata för dig, eller?
    Jag håller med dig. Snacka om att göra en höna av en fjäder. Vi kan inte gå omkring och bli "kränkta" för allt och ingenting, det blir ju bara löjligt.
Svar på tråden Fick inte göra ett alla hjärtans dag-kort..