Inlägg från: Anonym (Bikille) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bikille)

Jag är nämligen bi...

Jag är i samma läge som du. Förstår precis vad du går igenom. Personligen tror jag att du gör bäst i att antingen lägga band på dina känslor för att värna om familjen, alternativt att mannen är delaktig i dina sexuella äventyr så att det blir era sexuella äventyr. Men gå varsamt fram, och prata o känn efter mycket hur det känns.

Och självklart ska du inte ha sex med den upptagna tjejen som du har känslor för. Recept för en katastrof. .

• Anonym (Bikille)
    Anonym (Gift med barn) skrev 2017-02-16 08:35:59 följande:

Tack för ditt svar! Jag tänker inte göra nåt med det hela, vill inte experimentera med andra osv. Ville mest bara prata av mig lite men familjeliv var tydligen ett fel ställe...

Är det en fråga som inte faller inom ramarna för det typiska familjelivet med ett heterosexuellt par som är monogama, så får man beska svar tyvärr. Jag tror kanske att du skulle få lite med nyanserade svar om du vänder dig till communityt på Facebook typ gaysofsweden.

Men du har egentligen inte gjort något fel, du har inte gått bakom ryggen o varit otrogen eller så, känslor kan man få för andra andå. Det har hänt mig med, men det gäller att härda ut, i alla fall om man har en bra relation i grunden.

Jag hoppades precis som du att det var en fas som skulle gå över, men jag är fortfarande lika bisexuell idag som för 15år sedan jag insåg det.
  • Anonym (Bikille)

Det är svårt att skilja av sex från känslor, jag är likadan. Så jag håller mig till min tjej av den anledningen.

Jag kan inte skilja på gay eller bisexuella i alla fall. Däremot hetero o icke hetero. Jag antar att gaydar handlar en del om att man märker om det finns intresse för en på något sätt. Sen om personen är gay eller bi spelar ju mindre roll... men det jag blir förvånad över är att det bara tar kanske 5 -10 sek på sin höjd, innan jag fått en uppfattning om personens sexualitet. Jag kan inte sätta fingret på varför man så snabbt kan läsa av en person, antar att det är en kombination av kroppsspråk, kläder, blickar osv.

Däremot så har jag insett att jag väldigt ofta har rätt, när man misstänker att nån är gay. Tror inte att jag har fel så ofta.

Det får ju en o fundera på hur andra uppfattar mig. Utåt så tror jag i alla fall att jag uppfattas som hetero...

Svar på tråden Jag är nämligen bi...