Alla är ointresserade!
Jag vet inte exakt vad det är som gör att alla tycks välja bort dig, men någonstans undrar jag lite hur det står till med din egen självkänsla. Du verkar inte hänga upp dig på ditt utseende, vilket såklart är bra, men hur är det i övrigt? Värdesätter du dig själv? Du har en mor som har varit riktigt elak mot dig, och verkar vara det fortfarande. Kan det vara så att du har vuxit upp med en mor som har lärt dig att du inte är något värd, och att det giftet har fått fäste hos dig. Innerst inne så tror du på det, och därför kanske du ger dig in i relationer med personer som inte värdesätter dig. Din uppväxt, det är ingenting man kan gå igenom utan att det sätter sina spår, stora feta ärr i själen. Du
måste börja värdesätta dig själv. Bry dig inte om förhållanden, lägg fokuset på ditt eget mående Istället. Jag tror inte att det är något fel på dig som person, men jag tror samtidigt inte att du mår så bra i dig själv, och kanske lyser det igenom. Att du är en person som bryr dig om andra, det är uppenbart, men, du bryr dig inte om dig själv, och det måste du börja göra. Hur tror du att du någonsin ska kunna må bättre när du fortfarande umgås med din mamma, som fortfarande är elak, alltså riktigt elak? Börja stå upp för dig själv och klipp bort de som inte värdesätter dig, börja att värdesätta dig själv istället. Nu menar inte jag att du ska sluta bry dig om andra, men just nu är du lite av en dörrmatta, du är jättesnäll och hjälpsam mot människor som bara trampar på dig. Fortsätt vara den du är, det tror jag ändå att du kommer längst med, men jobba med ditt mående, förstå att du förtjänar bättre än det du har. Sluta tänka så mycket på att hitta någon. Det kan ge ett desperat intryck, och desperation är inte attraktivt, tyvärr. Ta hand om dig själv, var dig själv och sluta omge dig med destruktiva människor. Det var kanske inte ett svar på din fråga egentligen, mer en tanke som du borde ta till dig. Jag hoppas verkligen att det ordnar sig för dig!