För mycket känslor
Hej ! Det är fullt naturligt att känna som du känner.
Hur länge har ni försökt få barn? Är problemet upprepade missfall eller att det aldrig blir något plus?
Hej ! Det är fullt naturligt att känna som du känner.
Hur länge har ni försökt få barn? Är problemet upprepade missfall eller att det aldrig blir något plus?
Hej ! Ja, försökande här också, men har problem med upprepade missfall(5st) hittills. Missfallsutredningen visade inget, men jag misstänkte att mitt immunförsvar kunde vara problemet, så vi reste till DrD på Life Clinic i Aten och fick en bättre utredning där. Då konstaterades att jag har immunproblem och koagulationssjukdom så han ordinerade Trombyl, Fragmin, kortisontabletter och Intralipiddropp. Men blev missfall ändå så nästa steg blir äggdonation med samtidig medicinering.
Jag har hört om flera par som aldrig plussat men när kvinnan börjat äta kortisontabletter så har det blivit barn. Gör ni insemination i Sverige eller utomlands? Får du några mediciner för att förbättra chanserna?
Ja, det stämmer Pergotime säljs inte längre. Nu är det Letrozol de skriver ut. Tar du någon ägglosningsspruta också?
Har de gjort spermatest med morfologi på din sambo/man? För att kolla så det inte är något problem där?
Har de tagit prover på dig för att kolla så du inte har problem med koaguleringen? Be att de tar lupus antikoagulans, igM och igG. Om du har höga resultat på någon av dem så behöver du få Trombyl och Fragmin utskrivet.
Hoppas det går bra för dig med ivf.