• Sophiieh

För mycket känslor

Dagarna när man bara brister ihop och sätter sig där man är o tårarna bara sprutar. Ibland blir de för mycket, för mycket väntan.
    Och när man inte känner någon som vart i samma sits så man har ingen att dela sina tankar med som faktiskt förstår ens sorg och smärta.
    Någon annan som känner likadant?

• Svar på tråden För mycket känslor
  • UndrandeSökare

Hej ! Det är fullt naturligt att känna som du känner.

Hur länge har ni försökt få barn? Är problemet upprepade missfall eller att det aldrig blir något plus?

• Sophiieh

Jo absolut, och man måste ju få känna så ibland :)

Vi har försökt få barn i 3,5 år (om de e länge är en definitionsfråga :P, just nu känns de länge)
    Men vi fick reda på i lördags att vår 3e insemination inte fungerade så därför är känslorna är all over the place, brukar vara rätt lugn annars :) Så de blir helt enkelt aldrig något plus

Du själv, försökande ox?

• UndrandeSökare

Hej ! Ja, försökande här också, men har problem med upprepade missfall(5st) hittills. Missfallsutredningen visade inget, men jag misstänkte att mitt immunförsvar kunde vara problemet, så vi reste till DrD på Life Clinic i Aten och fick en bättre utredning där. Då konstaterades att jag har immunproblem och koagulationssjukdom så han ordinerade Trombyl, Fragmin, kortisontabletter och Intralipiddropp. Men blev missfall ändå så nästa steg blir äggdonation med samtidig medicinering.

• UndrandeSökare

Jag har hört om flera par som aldrig plussat men när kvinnan börjat äta kortisontabletter så har det blivit barn. Gör ni insemination i Sverige eller utomlands? Får du några mediciner för att förbättra chanserna?

• Sophiieh

Ah okej! :( så jobbigt för er! :(

Hoppas att äggdonationen och medicineringen hjälper! Verkar vara en del som gör utredningen i Aten, synd att den inte är bra nock i Sverige!

Aha okej!

Jag har ätit pergotime och sen en annan i 3e försöket men minns inte vad den heter nu

Men vi ska påbörja ivf om 1 månad så blir ju lite andra sprutor o så då

• UndrandeSökare

Ja, det stämmer Pergotime säljs inte längre. Nu är det Letrozol de skriver ut. Tar du någon ägglosningsspruta också?

Har de gjort spermatest med morfologi på din sambo/man? För att kolla så det inte är något problem där?

Har de tagit prover på dig för att kolla så du inte har problem med koaguleringen? Be att de tar lupus antikoagulans, igM och igG. Om du har höga resultat på någon av dem så behöver du få Trombyl och Fragmin utskrivet.

Hoppas det går bra för dig med ivf.

• Btvatdhh

Hej, jag har aldrig heller fått något plus, de är jättejobbigt, vi vet dock att de beror på lågt antal spermier. Vi väntar på att få gör icsi!

Svar på tråden För mycket känslor