• TantTitti

Veganer - är ni mot abort?

Jag är inte helvegan för tillfället, jag har varit det men är nu ovo-vegetarian. 

Jag förespråkar abort och har flera argument för detta som skiljer sig helt mot mina argument för en vegansk kost.

Jag var vegan/är ovo-veg för miljön, det är fruktansvärt dåligt för miljön med kött- och mjölkindustrin. Att göra en abort är inte dåligt för miljön på något sätt, det är t.o.m. bra för miljön med abort, eftersom människan redan överbefolkar jorden och använder för mycket av jordens resurser.

Jag är inte ovo-vegetarian för att jag tycker att liv är heligt, vilket är ett av de starkaste argumentet hos abort motståndare. Jag ser inte abort som mord, men jag tycker inte heller att det är 100% hemskt att döda varken ett djur eller ett foster. Om jag inte hade något annat att äta än kött skulle jag äta kött för att överleva. 
    Det jag inte gillar är hur man utnyttjar djuren och systematiskt plågar dem och hindrar dem från att leva ett naturligt liv. Jag skulle likaså göra abort om det min hälsa stod på spel, om jag inte hade möjlighet att ta hand om barnet eller om det skulle påverka mitt liv väldigt negativt om jag behöll barnet. 

Svar på tråden Veganer - är ni mot abort?