• Anotherone

Sa ja till dotterns kalas men bjöd inte själv....

Att tex. bjuda hela avdelningen förutom två barn är elakt, då bjuder man alla.
    Men väljer ens barn 4-5 av sina bästa vänner trots att barnet kanske varit på 6 kalas så får var och en förstå att man inte kan bli bjuden varje gång.

I perioder umgås min son väldigt mycket med vissa barn. Om någon fyller år under den tiden är det självklart att man bjuder tillbaka, det blir liksom hans naturliga urval. Men om de slutar leka med varandra och min son fyller år ett halvår senare så är det inte alls självklart, då kan det vara helt andra kompisar som gäller. Och det är inga hard feelings för det.

Nu är det nära mellan ditt barns kalas och den här flickans kalas men förutsatt att hon inte är den enda som inte blir bjuden så är det nog inte så mycket du kan göra. Alla gör sina val. Sen kanske din flicka inte väljer att bjuda den här tjejen nästa gång.... eller så gör hon det.

Det är nog mer vi vuxna som reagerar så, barn tar det mesta rätt naturligt när de är så små. Det är som vid bröllop, dop etc. Jag förväntar mig absolut ingenting, jag förutsätter att vuxna människor kan göra sina egna val. Jag ser det som en ära att bli bjuden, istället för att tjura om det nu är så att jag inte blir det. Alla har olika ekonomiska förutsättningar.

Svar på tråden Sa ja till dotterns kalas men bjöd inte själv....