• Ellie

Sa ja till dotterns kalas men bjöd inte själv....

Jag säger som alla ovan, att det inte alls är märkligt att det blir så vid 4-årskalas. Det finns massor av rimliga förklaringar.
    Jag antar att du inte hellre velat att kompisen skulle tackat nej till att komma på ert kalas? Det hade nog er dotter brytt sig mer om.
    Det är rätt vanligt att man bjuder samma antal barn som år man fyller, dvs bjuda 4 st barn när man fyller 4. Kanske finns det fyra andra barn som den andra flickan leker med mer än just er dotter? Kanske har hon blivit bjuden på 10 kalas under året? Det är inte rimligt att då tvingas bjuda alla man varit hos, eller att tvingas tacka nej till flera kalas för att man inte kommer bjuda så många.

• Ellie
    Aruba skrev 2017-02-13 03:38:35 följande:
    Men nu utgår du från antaganden som ingen av oss vet om de stämmer.

Allt vi vet är att min dotter bjöd henne och hon bjuder inte tillbaka

Anledningarna kan vara mobbing, elakhet, social oförmåga, ekonomi, tja vad vet jag. Men faktum kvarstår
    Du borde snarare formulera dig som "ni bjöd det barnet och de föräldrarna bjuder inte tillbaka". Det är egentligen inte din dotter och den tjejen som bjuder utan en sak föräldrarna bestämmer.
    Det verkar som att du är rädd för att det handlar om just mobbing eller elakhet. Varför utgå från det? Har din dotter gett sken av att något sådant skulle förekomma? Det är annars oerhört vanligt och normalt att man inte "bjuder igen" vid 4 års ålder. Du ser ju här i tråden massor av anledningar till att det blir så.
    Vår dotter fick bjuda dem hon önskade (8 st), vilket jag i efterhand tycker blev för många. Några av dessa barn har haft kalas utan att hon varit bjuden, vilket jag tycker är helt normalt, och jag utgår inte från att de föräldrarna (eller barnen) gör detta för att mobbas. Nästa gång hon fyller år kommer jag vara mer strikt med begränsningarna. Jag tror hon får roligast med 5-6 barn inbjudna. Vissa barn har bjudit hela gruppen, och då kommer vi alltså inte automatiskt bjuda tillbaka.

Svar på tråden Sa ja till dotterns kalas men bjöd inte själv....