• Ving

Sa ja till dotterns kalas men bjöd inte själv....

Ja, om ni på allvar tänker begränsa er dotter på det sättet att aldrig mer ha kontakt med den flickan och hennes familj så gör ni henne en stor otjänst. Hennes reaktion är den rimliga. Hon har valt att bjuda sin vän för att hon vill det, att hon sen inte bjuder tillbaka betyder ju inte ett dugg när det gäller 4-åringar. Hon kanske bjuder en mindre krets barn, sina grannar eller kusiner och inte har möjlighet att bjuda alla som under året bjudit henne på kalas. Så blir det ibland. Om ditt barn hade varit det enda eller ett av få i en grupp som inte blev bjuden, då kan det vara läge för att prata om det men denna situation? Knappast. 

• Ving
    Aruba skrev 2017-02-12 21:49:49 följande:

Vi bjöd inte henne för att hon skulle bjuda på sitt kalas. Men, när de har kalas två veckor efter varandra så tycker jag det är enormt märkligt att inte bjuda tillbaka. Jag skulle aldrig drömma om att INTE bjuda ett barn som bjudit mitt. I min värld är det extremt ohyfsat

Men det kan ju bli riktigt underligt om man utgår från vilka barnet varit på kalas hos? Vissa bjuder kanske hela gruppen, ska din dotter då bjuda det barnet fast de aldrig leker annars men välja bort andra som hon leker med men som kanske inte ens haft kompiskalas? Är det här ditt första barn? Känns som att strategin är ohållbar i längden.
  • Ving
    Aruba skrev 2017-02-12 22:22:36 följande:
    I vårt fall skulle vi bjuda in alla som bjudit henne, i vissa fall då utöver de barn som hon har de närmsta förhållandena med.

Jag hade inte tvingat henne välja bort nån annan, de hade helt enkelt bara blivit fler
    Men du har ingen förståelse för att vissa inte kan eller vill ha hur många som helst på sitt kalas? Alla barn (eller vuxna) uppskattar inte stora sällskap. Släpp det där, är mitt råd och utgå ifrån din dotters önskan i fortsättningen. 
Svar på tråden Sa ja till dotterns kalas men bjöd inte själv....