Inlägg från: bullen1984 |Visa alla inlägg
  • bullen1984

Varför äter inte fler veganskt?

Folk har så konstiga argument för att fortsätta stoppa i sig likdelar. 
    1. Animaliska proteiner är cancerframkallande. finns mycket forskning på det,
    2. "Jag vill äta MAT inte piller" Ja, ett piller om dagen är ju så vedervärdigt JOBBIGT för att djuren ska slippa lida.
    Djuren lider otroligt mycket av er köttkonsumtion. Finns inget humant kött. 

• bullen1984
    Cillion skrev 2017-02-12 19:07:10 följande:
    1. Charkuterivaror har visat sig öka risken för cancer - inte kött.

2. Det var jag som sa så och jag har inte ätit kött på 20 år, så säg inget om köttkonsumtion till mig.
    Jo animaliska proteiner som finns i KÖTT ökar risken för cancer.
    Men mjölk och ägg? Det är också lidande. Jag gör ingen skillnad. Tycker inte att du är fantastisk som dricker komjölk och äter ägg.
  • bullen1984
    Bergis skrev 2017-02-12 19:56:51 följande:
    Tecum ställer dock en intressant fråga. Är det bättre att inte leva alls än det liv som köttindustrin har att erbjuda?
    En intressant fråga? Vad är intressant? Att grisarna hellre väljer att leva i små trånga boxar för att sedan slaktas levande än att inte bli uppavlade?
    Jag tycker inte alls att det är en intressant fråga, tycker snarare att det är jävligt intressant att någon tycker att det är intressant.
  • bullen1984

dessutom behöver man inte ens lära sig massa nya rätter. Jag brykar göra vagansk korvstroganoff där jag byter ut korven till vegankorv, och grädden till havregrädde. 

hamburgare - byt ut köttet mot vegokött.

köttfärsås - byt ut köttfärsen mot veganfärs.

ostmacka. köp veganost. 

köttbullar med potatis. köp veganbollar.

cilligryta - byt ut köttet mot oumpf

Det finns inga ursäkter.

Svar på tråden Varför äter inte fler veganskt?