• pemi

Hur länge progesteron

Jag håller på att trappar ut progeteronet nu. Har ett MA i bagaget, men har nu progesteron efter FET pga kort lutealfas. Är i v 6+6 och tar nu två vagetorier/dag, får nytt besked på torsdag (v7+4), men tanken är nog att jag ska trappa ut helt lite sakta då.
    Har också hört v 12 vid upprepade missfall.

pemi

• pemi
    Gyöngyöm81 skrev 2010-04-09 23:11:28 följande:
    Hej. Har hört ifrån väninnor som haft flera sena mf att progesteron ska användas hela tiden ända tills kroppen själv producerar så pass mycket så den inte känner av att prog nivån sjunker snabbt, för då kommer mensen. Som jag har hört ifrån den väninnan så använde hon prog. fram tills iaf tredje trimestern. Det egentligen bara gynnar bebisen, de blir "smartare och friskare" enligt vissa jag läste om, så varför sluta med det. det kan med fördel användas graviditeten ut om man själv väljer det. Har själv börjat med progesteronkräm, pga strul med mf, äl och mens, ingen läkare vill ta emot mig o göra hormonprov /vet ej varför det är så/ men jag tog det i egna händer så att säga...hoppas bara det hjälper nu, jag tror på det. Inom ca en vecka får jag väl se om det var värt att prova, men plussar jag nu så kommer jag fortsätta med det typ hela graviditeten, varför inte? Lycka till iaf! Kram
    Problemet är väl att man inte ska mixtra med hormonpreparat själv, och att progesteronet hjälper till att luckra upp fogarna så man kan få jobbigt foglossning...
    ♥ (¯`°?.¸ ♥Alva♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden Hur länge progesteron