Piff skrev 2017-02-10 20:33:00 följande:
Alla som panikar över lite fläckar på kläder eller nån storlek för stor/liten, måste bara fråga om ni skulle anmäla mig?
Mina döttrar, 4 och 5,5 år har många likadana plagg i olika storlek, i morgonstressen har det hänt att de fått på sig varandras tröjor/jackor/strumpor (eller gummistövlar, en dag i höstas hade de en stövel stlk 23 och en stlk 25 var) då har storasyrran en tröja som är lite kort i ärmarna och lillasyrran får en som är för lång.
Och eftersomatt jag lämnar dem 10 min efter att dagisfrukosten avslutas måste de äta frukost hemma, (har lekt med tanken på att lämna 15 min tidigare så de får äta på fsk men äter ju gärna tillsammans med dem) det innebär att jag skickat dem till dagis med nån fil eller youghurtfläck på tröjan, både en och två gånger för att jag anser det fullkomligt onödigt att tvätta om en tröja som är använd 10 minuter sen tvätt, nör de ändå kommer hem med fler fläckar.
Lilltjejen har två favvoklänningar med fläckar som omöjligen går att får bort, och hon får ha dem på dagis, vill inte kasta hennes favvokläder när hon ändå snart växer ur dem.... Däremot tvättas de såklart när de blir skitiga.
Förövrigt varken svär eller bråkar de, tvärtom, lugna o omtyckta. Är jag en kass morsa? Gör pedagogerna fel som inte anmäler mig/oss..?
Många gånger kan det bero på hur ofta man har fläckiga kläder. Det är skillnad på en fläck som är nygjord och en fläck som har varit där ett tag. En del fläckar går inte bort i tvätten. I sådana här fall så får man se varje fall för sig.
Vi kan ta ett exempel.
Om ett barn har fläckiga kläder på sig tre dagar av fem under en längre period så är det något som är fel, Är det favorit kläderna som har fläckar? Finns det inga andra kläder? Klär barnet på sig själv och tar kläderna från smutskorgen? Är mornarna jobbiga för alla så att man låter barnet välja själv?
Som du ser så finns det många frågor, tror att de flesta har skickat iväg något barn med fläckiga kläder. Men det handlar om hur ofta och i vilken omfattning som det händer.