• monkees

Förskolan har gjort en orosanmälan. Detta känns jättekonstigt.

Jag är helt övertygad om att när en orosanmälan görs från en förskola så är det väl befogat och inget hugskott. Att föräldrarna skyller ifrån sig och känner sig oskyldiga som lamm ligger i sakens natur. Om föräldrarna insåg felen så var de åtgärdade redan!

• monkees
    Anonym (Jj) skrev 2017-02-10 06:31:38 följande:
    Nja, rektorn på dotterns gymnasieskola anmälde mig till soc för att jag lät dottern gå till skolan bara några dagar efter att hon gjort ett självmordsförsök. Psykologen där dottern var tvångsinlagd två nätter tyckte att det var bra om dottern kom tillbaka i rutinerna. Psykologen på BUP i vår stadsdel tyckte också att det var bra. Dottern längtade efter både kompisar och lärare. Men rektorn ansåg att det var fel och anmälde.

De på soc kliade sig i skallen och sa att det är ju bra att skolan bryr sig om eleverna men förstod inte varför det skulle vara ett problem att jag lät dottern gå till skolan.
    Ja det kan ju tyckas övermaga av rektorn i det läget MEN jag anser att hellre en anmälan för mkt än en för lite. Blir det fel så går det ju lätt att reda ut det. Det märks säkerligen direkt var haren har sin gång.
Svar på tråden Förskolan har gjort en orosanmälan. Detta känns jättekonstigt.