• taquine

Förskolan har gjort en orosanmälan. Detta känns jättekonstigt.

Anonym (Anomym123) skrev 2017-02-09 20:16:14 följande:
    Nu blir jag nästan förbannad. Glöm detta med kläderna. Han är hel och ren!!!
    Som andra redan skrivit, i din trådstart står det om fläckar och för stora skor.Så svårt kan det ju inte vara att sätta på ungen rena kläder och ordna ett par skor som passar honom. 
    Kan verka som småsaker men jag hade definitivt reagerat om jag jobbat inom barnomsorgen. 
    Goodness me
  • taquine
    Anonym (Anomym123) skrev 2017-02-09 20:45:14 följande:
    I fortsättningen kommer vi vara livrädda för att ta på honom en för liten kofta eller för stora skor. Detta är tydligen jätteviktigt.
    Klart det är viktigt.
    Goodness me
  • taquine
    Anonym (Oro) skrev 2017-02-09 20:56:43 följande:

Jag menar, ärver man kläder av sina syskon kan det ju hända att de inte sitter perfekt. Herrejösses, inget att gå i taket över. Somliga köper bara Ralph Lauren Och Burberry till sina ungar. Några handlar på H&M. Och några låter kläder gå i arv. Ingvar Kamprad sitter med lappade tröjor i TV-soffan. Och vem har inte missat en liten fläck nån gång. Herrejösses igen.

Nej det är beteendet som man ska vara orolig för. Och då skulle fsk ha talat med föräldrarna eftersom inget faktiskt pekar på misshandel, droger, vanskötsel e d.

Men att ha hela och rena kläder är ju inte liktydigt med dyra märkeskläder. Att ett barn på tre år(med mycket spring i benen) får hasa omkring i ett par för stora skor är inte ok
    .Och det andra med svordomar och slå de andra barnen visar ju att något är fel.Tycker det är bra personalen har koll , men kan hålla med om att man borde prata med föräldrarna innan man kontaktar soc.
    Goodness me
Svar på tråden Förskolan har gjort en orosanmälan. Detta känns jättekonstigt.