Ja exakt.
Anonym (h) skrev 2017-02-10 17:11:17 följande:
Anmälingshysterin i detta land har gått överstyr totalt.
Folk anmäls för minsta lilla och kostar samhället en jädrans massa pengar helt i onödan.
Socionomer kan vara småflickor på dryga 20 år, vad vet väl de?
Ja om man anmäler för för små skor är det galet.
Ja fattar inte att förskolan anmäler pga för stora skor och svärord. Herregud! Är pedagogerna nån nazimaffia
Anonym (Anomym123) skrev 2017-02-10 18:23:39 följande:
Hur tar vi de på fel sätt menar du?
Självklart kan vi bli bättre föräldrar. Som jag skrivit tidigare så tycker jag det är bra att de märker om vår son beter sig illa. Jag bagatelliserar det inte heller. Det jag främst reagerar på är varför de inte pratar med oss innan. Väckarklockan borde ju vara ett möte först.
På mötet som vi bokade med pedagogerna efter anmälan så satt vi och pratade i 1,5 timme. En del av mötet var hur vi tillsammans kan hjälpa vår son och att försöka hitta orsaker till hans beteende och vad vi kan ändra på, bland annat nattningsrutiner.
Att han blivit tröttare på dagis kom vi fram till att det kunde bero på att han sov för länge på dagis. När vi ska natta honom så vill han inte somna förrän vid 21-21.30 oavsett när vi börjar nattningsproceduren. När han sedan väcks vid 06.30 så är det klart att han blir trött på dagen.
Det var ett bra möte och precis ett sånt vi ville ha med pedagogerna istället för en anmälan till soc.
Men de har inte anmält er för att sonen svär utan för att han är trött dagtid. Er son har sömnproblem som ni har missat.