Inlägg från: Anonym (Va) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Va)

Femtonåring som raggats upp av lärare

Fy! Ingen seriös man skulle ragga upp 15 åringar! Kontakta rektorn för det här är inte okej! Tänk om det drabbar andra elever? Ta fram bevis och visa det för rektorn så hen inte tror att ni hittar på.

Anonym (Undran) skrev 2017-02-08 21:13:47 följande:

Ja han vet sen igår att det är hans elev, men inte vilken. Min dotter har inte visat någon bild säger hon.

Jag är osäker om jag ska säga något, för han har ju egentligen inte gjort något olagligt och det känns ju som att han borde vara minst lika rädd som min dotter är nu. Vill inte förstöra hans karriär när han kanske aldrig tänkt gå längre än till prat.

Prat? TS! Män tänker alltid med kuken! Aldrig att han bara tänkte prata. Det hade varit annorlunda om hon varit 18.
  • Anonym (Va)
    Anonym (Undran) skrev 2017-02-08 21:32:27 följande:

Mitt samvete ställer ofta till det, hatar att känna att jag förstör för någon annan. Min dotter vill inte att jag ska säga något, men bönar om att få byta skola.

Ställer till det? Nej, det gör du absolut inte. En normal 28 åring hade inte ens tittat åt hennes håll. Tänk om han börjar ragga på hennes klasskamrater? Rektorn måste få veta så att hen kan ha koll om nåt händer.
    Anonym (Undran) skrev 2017-02-08 21:34:59 följande:
    Jag vet inte, jag vill bara inte göra något förhastat. Därför jag frågar här, där jag kan få andras tankar på det hela.
    Förhastat? Det är inte förhastat! Din dotter har haft kontakt med en vuxen man på nätet. Har du inte koll på vilka sidor hon är inne på och vilka hon pratar med?
  • Anonym (Va)
    Anonym (Undran) skrev 2017-02-08 21:36:42 följande:
    Man är inte pedofil om man gillar tonåringar. Jag var själv tonåring när jag träffade min man, så jag vet inte.. Han kanske var genuint intresserad? Jag vet ju inte mer än vad min dotter berättat.
    Hur gammal var du och din man vid det tillfället? Var det samma ålderskillnad?
    Anonym (Undran) skrev 2017-02-08 21:36:42 följande:
    Man är inte pedofil om man gillar tonåringar. Jag var själv tonåring när jag träffade min man, så jag vet inte.. Han kanske var genuint intresserad? Jag vet ju inte mer än vad min dotter berättat.
    Nej, men hebefil som de andra skriver. 
  • Anonym (Va)
    Anonym (Undran) skrev 2017-02-08 21:44:01 följande:

Jag vet några sidor, hon påstår att det är alla, men jag är ju inte dum. Är säkert nån jag inte känner till.

Jag försvarar honom absolut inte, jag kokar, jag vill bara tänka innan jag gör något..

Men du är vuxen och det är ditt hem. Gå in på dotterns dator och gå igenom historik. Kanske ser hon det som en bestraffning men det är bara för hennes eget bästa. 
  • Anonym (Va)
    Anonym (Undran) skrev 2017-02-08 21:45:27 följande:
    16, min man är nio år äldre, så inte riktigt samma.
    Du träffade i tonåren (16 år) din man som då var (25?) och nu chattade din dotter (15) med en man som är 13 år äldre (28 år) och du kan inte se vad skillnaden är? Mannen är 3 år äldre än din man när du träffade honom. Dottern är ett år yngre än dig när du träffade din man. Så det är där ston klämmer?

Men han är hennes lärare och det är olämpligt.
  • Anonym (Va)
    Anonym (42) skrev 2017-02-09 09:46:31 följande:

Ts hur träffade du din man?

Tycker inte det är så stor skillnad på ålder när dottern chattade med läraren och ts träffade sin man. Det är nog där skon klämmer.
  • Anonym (Va)
    Anonym (Undran) skrev 2017-02-09 17:40:03 följande:
    Ja jag vet vad det är, men min dotter lovar att han inte antytt det minsta åt det hållet. Han ville träffa henne, gå och ta en fika, helt oskyldigt.

Jag är inte naiv, men jag litar på min dotter. Hon skulle aldrig ens träffa någon utan att berätta för mig innan.

Jag förstår att hon dras till äldre, hon är väldigt mogen för sin ålder, och det faktum att hon sakligt kan förklara att hon gillar honom men att hon tycker att åldersskillnaden år för stor, så hon kommer inte göra något mer av det bevisar det. Det var innan hon visste vem han var.
    Hon är tonåring! Tonåringar är aldrig mogna för sin ålder. Hur mycket än föräldrar eller de själva försöker intala sig detta. Ja, du är naiv. Jag drogs till äldre killar när jag var i hennes ålder men det betyder inte att jag tänkte träffa/dejta dem. 
  • Anonym (Va)
    Froken Lokens skrev 2017-02-09 17:46:49 följande:
    Du vet mao inte alls vad grooming innebär.

Hur kan du tillåta att ditt barn utsätter sig för sånt här? Hur kan du tycka att det är ok att hon hänger på nätet och flirtar med människor i trettioårsåldern?
    För att ts själv träffade sin man när hon var i sin dotters ålder och hennes man var nästan lika gammal som läraren är.
  • Anonym (Va)
    Anonym (Undran) skrev 2017-02-09 18:13:54 följande:
    Han visste ju inte atr det var en elev då.
    Spelar ingen roll.
  • Anonym (Va)
    anton999999 skrev 2017-02-10 13:44:19 följande:
    Olaglit kan det visst vara när det finns band o relation att väga in. Men framför allt är det super olämpligt att som lärare ens fundera på en relation med en elev eller kollega då det kan bli svårigheter.

Åldersskillnaden tycker jag inte är något problem utan kan istället vara fantastiskt så länge inte den äldre ytnyttjar den yngre och spökar till dennes huvud.

Jag som äldre skulle älska att få träffa en oskuld eller oerfaren och med största respekt få träna upp henne för att hon i framtiden ska få ett helt fantastikt sexliv o relationer.
    Ålderskillnaden? Flickan är ett barn och mannen är vuxen plus närmare 30 år gammal. Skulle det var lika okej om mannen var 50?
Svar på tråden Femtonåring som raggats upp av lärare