Femtonåring som raggats upp av lärare
Och du tillåter din dotter att utsätta sig för sånt här?
Och du tillåter din dotter att utsätta sig för sånt här?
Förstår era tankar och jag håller med egentligen.. Men ååh, jag har så svårt för sånt här! Vi bor på en liten ort, så risken är ju stor att alla får veta det om jag berättar för rektorn.
Min dotter upplever inte honom som aggressiv på något sätt, utan väldigt mjuk och försiktig.. Inte för att det behöver betyda något..
Ja jag vet vad det är, men min dotter lovar att han inte antytt det minsta åt det hållet. Han ville träffa henne, gå och ta en fika, helt oskyldigt.
Jag är inte naiv, men jag litar på min dotter. Hon skulle aldrig ens träffa någon utan att berätta för mig innan.
Jag förstår att hon dras till äldre, hon är väldigt mogen för sin ålder, och det faktum att hon sakligt kan förklara att hon gillar honom men att hon tycker att åldersskillnaden år för stor, så hon kommer inte göra något mer av det bevisar det. Det var innan hon visste vem han var.
Han gör inget olagligt så länge hon fyllt femton. Däremot är det omoraliskt att som lärare ragga på elever. Han verkar ha dragit sig tillbaka när han insåg att det är en elev. Ser ingen anledning till att anmäla etc.
PS min syster var sexton bär hon träffade sin man som är femton år äldre. De har varit gifta sedan 1986 och är lyckliga tillsammans så en stor åldersskillnad behöver inte vara fel.