Inlägg från: Anonym (asdf) |Visa alla inlägg
  • Anonym (asdf)

Femtonåring som raggats upp av lärare

I och med att han jobbar som lärare är hans beteende högst olämpligt.

Jag skulle faktiskt berättat det för skolans rektor.

Sedan skulle jag tagit över chatten och ansvaret (efter dotterns samtycke), persenterat mig som förälder, förklarat att hans beteende är högst opassande och sedan bett honom backa och inte kontakta dottern igen.

• Anonym (asdf)
    Anonym (Undran) skrev 2017-02-08 21:13:47 följande:

Ja han vet sen igår att det är hans elev, men inte vilken. Min dotter har inte visat någon bild säger hon.

Jag är osäker om jag ska säga något, för han har ju egentligen inte gjort något olagligt och det känns ju som att han borde vara minst lika rädd som min dotter är nu. Vill inte förstöra hans karriär när han kanske aldrig tänkt gå längre än till prat.

Det är inte du som förstör hans karriär utan han själv. Det är högst opassande för vilken 28-årig man som helst att ragga på 15-åringar. För att inte tala om en 28-årig lärare.

Han borde veta bättre. Och han verkar veta bättre. Ändå kan han inte låta bli. Säger ganska mycket om både hans läggning och karaktär.

Rektorn har rätt att veta. För att kunna göra sitt jobb och skydda eleverna. För du kan ju inte själv personligen skydda din dotter under skoltid.
  • Anonym (asdf)

Hur kan du vara mer brydd om en främmande äckelmans karriär än din egen dotters säkerhet? Ja och alla hennes skolkompisars säkerhet?

• Anonym (asdf)
    Anonym (Undran) skrev 2017-02-08 21:27:56 följande:

Han visste att min dotter är 15 redan från start.

Såklart han visste det.
  • Anonym (asdf)
    Anonym (Undran) skrev 2017-02-08 21:29:58 följande:

Tror inte att han är farlig, annars hade jag givetvis ringt direkt. Han har inte sagt något mer sen han insåg att hon vet vem han är. Han frågade efter hennes namn, men hon ville inte säga det.

Hur kan du inte tycka att det är allvarligt med en vuxen man som trots att han jobbar som lärare raggar på 15-åringar på nätet?

Inser du inte att den mannen gör det trots att han medveten om att det är fel för att han inte kan låta bli?

Varför är du så rädd för att outa hans beteende för rektorn? Om hans beteende är så rumsrent som du verkar förespråka så kommer ju rektorn inte bry sig..
  • Anonym (asdf)
    Anonym (Undran) skrev 2017-02-08 21:32:27 följande:

Mitt samvete ställer ofta till det, hatar att känna att jag förstör för någon annan. Min dotter vill inte att jag ska säga något, men bönar om att få byta skola.

Ja du förstör en pedofils möjligheter att förstöra unga flickors liv. Vad är fel med det??
  • Anonym (asdf)
    Anonym (Undran) skrev 2017-02-08 21:32:27 följande:

Mitt samvete ställer ofta till det, hatar att känna att jag förstör för någon annan. Min dotter vill inte att jag ska säga något, men bönar om att få byta skola.

Läraren är offentligt anställd. Och måste också kunna stå för sina handlingar offentligt. Om han inte kan det så är det skumraskens på gång.
  • Anonym (asdf)
    Anonym (Undran) skrev 2017-02-08 21:34:59 följande:

Jag vet inte, jag vill bara inte göra något förhastat. Därför jag frågar här, där jag kan få andras tankar på det hela.

Rektorns jobb är att skydda ditt och andras barn under skoltid. Han kan inte göra sitt jobb utan information. Lita på att han som rektor kan fatta rätt beslut vad det än är.
  • Anonym (asdf)
    Anonym (Undran) skrev 2017-02-08 21:36:42 följande:

Man är inte pedofil om man gillar tonåringar. Jag var själv tonåring när jag träffade min man, så jag vet inte.. Han kanske var genuint intresserad? Jag vet ju inte mer än vad min dotter berättat.

Nej det var kanske lite överdrivet. Mer hebefili kanske.

Men hans olämplighet kvarstår. Det är högst olämpligt att en lärare har böjelse för unga flickor.
  • Anonym (asdf)
    Anonym (Undran) skrev 2017-02-08 21:36:42 följande:

Man är inte pedofil om man gillar tonåringar. Jag var själv tonåring när jag träffade min man, så jag vet inte.. Han kanske var genuint intresserad? Jag vet ju inte mer än vad min dotter berättat.

Läraren vet om att det han gör är både olämpligt och olagligt. Ändå raggar han på din dotter. Vad säger det om honom? Att han inte kan låta bli unga flickor trots att han medvetet riskerar sin karriär..

Grejen är den att läraren inte bara har en dragning till unga flickor utan att han även är gränslös. Och gränslösa personer är per definition alltid mer eller mindre farliga.
  • Anonym (asdf)
    Anonym (Undran) skrev 2017-02-08 21:44:53 följande:

Vad är det som är olagligt? Han slutade ju skriva efter han insåg att hon vet vem han är.

Varför bryr du dig om det han gjort är olagligt eller inte. Du borde mer bry dig om din dotters säkerhet och trygghet.

Föräldrar vänder upp och ner på världen för att deras barn inte får ekologisk mjölk i skolan. Eller går till pressen för att det är en elev för mycket i klassen. Eller startar namninsamling för att läraren använder för mycket smink. Och du skiter i att en av din dotters lärare är hebefil och raggar på småbrudar på nätet? Strävar du priset som årets sämsta morsa?
  • Anonym (asdf)
    Haskel skrev 2017-02-08 21:55:24 följande:

Om jag förstått saken rätt, så visste du från början att hon pratade med/blev utbjuden av en 28-årig man. Problem blev det först när han visade sig vara din dotters lärare.

Han kunde ju inte veta att det var en elev, han pratade med...

Vidare är det ett tveksamt läge. Din dotter är 15, och till och med byxmyndig. Det finns inget olagligt i att dejta henne. Däremot kan det givetvis ses som högst olämpligt.

Han tycks vidare vara snäll, ödmjuk och försiktig, enligt din dotter. Han har dessutom slutat kontaktat din dotter, sen han fick veta hur det förhöll sig.

Om du inte tänkt anmäla honom från början, så ska du inte göra det nu heller. Hen visste inte att det var hans elev. på samma sätt som du inte visste att han var dotterns lärare.

Hade du däremot tänkt anmäla honom från början, så bör du väl göra det nu också.

En lärare vet om att det är olämpligt för honom att ragga på 15-åringar. Dels för att han är såpass mycket äldre själv. Men dels också i egenskap av att vara lärare. Det sistnämnda är egentligen det värsta. Varför raggar han på småtjejer när han vet att det är dubbelt olämpligt? Jo för att han dels har en läggning för unga tjejer men främst för att han är gränslös. Han kan inte låta bli att gå över gränsen trots att han vet att det är högst olämpligt.

Skulle du vilja ha en lärare för ditt barn som har en tveksam läggning och som inte vet var gränserna går?
  • Anonym (asdf)
    Anonym (Undran) skrev 2017-02-09 17:40:03 följande:

Ja jag vet vad det är, men min dotter lovar att han inte antytt det minsta åt det hållet. Han ville träffa henne, gå och ta en fika, helt oskyldigt.

Jag är inte naiv, men jag litar på min dotter. Hon skulle aldrig ens träffa någon utan att berätta för mig innan.

Jag förstår att hon dras till äldre, hon är väldigt mogen för sin ålder, och det faktum att hon sakligt kan förklara att hon gillar honom men att hon tycker att åldersskillnaden år för stor, så hon kommer inte göra något mer av det bevisar det. Det var innan hon visste vem han var.

Vad då oskyldig fika?? Ja han vill fika med din dotter för att han vill ha sex med henne. Tycker du att det är lämpligt att en 28-årig man inleder ett sexuellt förhållande med en 15-åring?
  • Anonym (asdf)
    Anonym (Undran) skrev 2017-02-09 18:13:54 följande:

Han visste ju inte atr det var en elev då.

Nej men han visste att hon var 15. Och han är lärare på en högstadieskola på en liten ort. Vad tänker den människan med? Uppenbarligen med sin hebefilkuk.
  • Anonym (asdf)

Tror problemet är att ts inte inser det olämpliga med att 28-åriga lärare raggar på småtjejer. Det skulle inte förvåna mig om ts skulle släppa iväg sin dotter på en fika med läraren. Tydligen noll förmåga att skydda sitt barn.

• Anonym (asdf)
    Anonym (Undran) skrev 2017-02-09 21:09:19 följande:

Sluta att påstå saker om mig.

Ni vet inte vad jag gör och säger till min dotter och det är inget jag tänker prata om här, jag ville bara ha råd i just den här situationen.

Men du uppvisar ju uppenbar oförståelse för det olämpliga med att en vuxen lärare raggar på småtjejer.
Svar på tråden Femtonåring som raggats upp av lärare