• Milou3

ÄL feb och BIM mars -2017

Jooosen skrev 2017-03-05 17:53:03 följande:

Kanske! Men känns inte som det. Har inbillat mig lite smärta i vänster bröst plus lite molvärk till o från! När har du bim? Har ej orkat läsa igenom tråden så noga men hur många försök har ni gjort? Första barnet? Kram!

Har bim nu på fredag 10 mars, som dig. 2:a försöket sedan tidigt mf. Har 2 barn sedan innan.

Känner inget direkt mer än molvärk då och då.

Testade i morse men fick bara ett förmodat spökstreck.

Ska testa på tisdag eller onsdag igen. När kommer du testa?
  • Milou3
    Jooosen skrev 2017-03-05 18:59:05 följande:

Spännande!! Jag kommer vänta till om mensen skulle vara sen. Känns inte som det tog! Satsar på nästa ägglossning! Hur lång menscykel har du? Har du koll exakt när du har äl? Själv försöker ja gå på ev värk och endast en mensapp...

Har oftast 28 dagars cykel men sist blev mensen sen med 3 dagar. Har typ aldrig hänt, min mens håller oftast tiden exakt.

Jag kör med ägglossningstest i kombination med temp och denna gång fick jag även extrem molvärk dagen efter positivt äl-test så jag är ganska säker på att jag hade äl 23 feb, kan ha varit natten till 24 feb också. :)

När hade du äl?

Duktigt att klara att vänta in ev mens!
  • Milou3
    Anonym ((Första försöket)) skrev 2017-03-05 18:59:47 följande:

Tänk vad smidigt det skulle vara om man en dag märker att man är gravid och bara "hoppsan, jag är visst i v. 15" 

Jag var i v 9 en gång när jag kände att nåt inte stämde.

Tyvärr fel tid i livet så gjorde abort. Men det säger en del om att man inte behöver känna så mycket symptom i början alltid.
  • Milou3
    Anonym ((Första försöket)) skrev 2017-03-05 19:46:10 följande:

Inte länge alls. Detta är första cykeln utan preventivmedel :P ...och jag är på BIM+3 eller ÄL+16 om jag hade ÄL när jag tror/borde haft det. Tänkte nog förmodligen testa imorgon. Men det finns en risk att ÄL var senare än jag tror, och då är det ju inte konstigt att jag inte har mens. Suck..

Oj och du har klarat dig från att inte testa?!

Har du några symptom? Misstänker du att du kan vara gravid?
  • Milou3
    AlexSthlm skrev 2017-03-06 06:38:28 följande:

Här är det nog kört igen... bim idag eller imorgon och negativt test idag. Har känts som att mensen är påväg både igår och i förrgår men ingenting än, men nu antar jag att den dyker upp imorgon för annars hade väl testen visat nåt vid det här laget... blir så trött, var bara femte försöket men genom insemination i Danmark så det tär så mycket..

Jag förstår att det måste vara sjukt frustrerande!

Det finns de som plussar först efter bim. Håller tummarna!
  • Milou3
    nanoo skrev 2017-03-06 05:54:05 följande:

Igår på äl+11, bim-1, gjorde jag ett testa tidigt test som vi tyckte gav ett svagt svagt streck. Jag tycker att testen med sträck känns så svåra så här tidigt så jag gick över till digitalt test idag på morgonen. Det var också positivt!

Bf 11 november!

Åh så kul! Måste kännas fantastiskt! Grattis!!
  • Milou3
    MissAhlman skrev 2017-03-06 12:58:51 följande:

Jag är i BIM -4. Är det minus om min mens är 4 dagar sen? Har molvärk men ingen mens i sikte. Testade mig i lördags men var negativt då. Hade ni testat igen eller väntat?

Är mensen fyra dagar sen är du på bim+4 :)

Ta ett test vetja!!
  • Milou3
    villblitremedpcos skrev 2017-03-07 09:53:17 följande:

BIM idag, tror ni detta bara är ett vanligt spökstreck? Inga tecken på att mensen är på gång.

Nej det är lite för tydligt för vara ett spök!

Grattis vågar jag mig på :)
  • Milou3
    efg skrev 2017-03-07 08:43:30 följande:

Någon mer som inte riktigt vågar testa..? Har alltid tidigare testat innan bim för att förbereda mig på ev mens men nu känner jag att ett negativt test skulle göra mig så besviken att ja inte vågar testa.. Är på bim -4 idag

Är också på bim-4 i dag.

Men jag VET att jag inte är gravid. Så bestämde mig just att vänta in mensen ist.

Har varit gravid 8 ggr tidigare. Så känner igen känslan när man är gravid.
  • Milou3
    efg skrev 2017-03-07 11:25:35 följande:

Jag har inte lika mycket erfarenhet, har varit gravid 1 gång tidigare och då drömde jag att jag var gravid, denna gång har jag också drömt det och har flera saker som gör att jag tänker att jag skulle kunna vara gravid igen, just därför jag är så rädd för att testa och få negativt :/

Ja det där med drömmar är lite häftigt! Har också drömt att jag varit gravid när jag faktiskt var det. Men dessvärre även när jag inte var det.
  • Milou3
    Provence1 skrev 2017-03-07 11:29:57 följande:

Hur känns det när du är gravid?

Jag har aldrig varit gravid o har verkligen ingen aning...har olika symptom varje månad:/ blir galen på detta...det som varit nytt denna månad är att jag haft rosa/bruna flytningar

Ja dels så hade jag en teori innan jag blev gravid nu senast ( för 2 månader sedan men fick tidigt mf)

Att när man VET att man är gravid är man gravid. När man misstänker att man är gravid är man det inte.

Så har det alltid varit för mig tidigare. Nu sist trodde jag verkligen inte att jag var gravid, men fick tidigt mf så kanske att hormonnivåerna inte var så höga. Därav att jag inte visste.

Nåt som iaf varit som ett tydligt graviditetstecken dagarna innan bim är tokömma bröstvårtor. Inte lite småömma utan TOKömma. Det i kombination med att jag sprungit och kissat oftare har fått mig att testa. Fast då VISSTE jag rent intuitivt redan att jag var gravid.

Märkligt men sant.
  • Milou3
    Isvattenis skrev 2017-03-09 11:00:55 följande:

Insåg igår när jag lagt mig att jag har BIM imorgon ! Spänningen är olidlig. Trodde de va på söndag :P

Känner varken symtom eller mensvärk. Minns inte hur de kändes med sonen. Men jag hade iaf den där självklara känslan att jag va gravid. Jag va även gravid för ett år sen o då hade jag samma känsla redan ÄL+7 så jag ställer in mig på mens.

Nån mer med BIM imorgon? Hur känner ni ?

Har också BIM i morgon och varken rätta känslan eller positivt gravtest än så länge.

Så räknar med en blodig helg : /
  • Milou3
    Provence1 skrev 2017-03-09 16:51:13 följande:

Och där kom mensen:(

Blä!!! :(

Får försöka tänka positivt, kommer ju kunna ta ett glas rött och svulla opastöriserade ostar i helgen iaf. Även om ett plus på stickan hade varit bättre.
  • Milou3
    Provence1 skrev 2017-03-09 19:20:51 följande:

Känner mig helt otröstlig just nu...kändes så annorlunda den här månaden med nya symptom:(

Usch :( vet exakt hur pissigt det känns!
  • Milou3
    Jooosen skrev 2017-03-10 07:30:33 följande:

Ingen mens nu på morgonen än. Kanske kommer senare. Ni med bim idag, hur går det?? Kramar!

Ingen mens här men känner mig fortfarande väldigt ogravid så den lär väl komma under dagen eller i morgon bitti! För en gång skull känner jag inte av pms vilket man får glädjas av iaf : /

Fredag ändå. Ska beställa nya äl-test och ladda för en ny cykel ...
  • Milou3
    Birdiz skrev 2017-03-17 17:46:06 följande:

Helgen kunde inte börja bättre :D 

Grattis!
Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017