Livethänder skrev 2017-02-22 13:05:40 följande:
Aha då förstår jag, vi gillar också sexet båda två och har inte känt av "tvångsligga" som vissa efter lång tids försök.
Men har läst att det är bra att fylla på förrådet så att säga mellan gångerna ;)
Vi har inte startat någon utredning än, men lyckas det inte nu så bokar vi tid i mars/april.
Hur länge har ni försökt?
Tillgången styrs av efterfrågan sa min läkare, så har man mycket sex så är produktionen högre än hos de som har sex sällan. Har man aldrig sex eller utlösning så stannar produktionen till slut av helt, men den sätter igång igen när det blir efterfrågan. Så är inte så orolig över det! Hade känts konstigt vara avhållsam varannan dag med när vi inte vill det...
Vi har försökt i 14 månader, men var gravid i mars förra året som slutade i tidigt mf i v 5, sen gravid i maj igen och gick till v 13, den lilla dog i v 12+2...fruktansvärt och hade en massa komplikationer efter.
Men fick ok att köra igen i november och valde då göra en privat utredning, Mitt TSH var förhöjt så har gått på Levaxin och äntligen kommit ner till 1,7. Så kanske var mitt TSH det som gjorde att vi förlorade vår lilla, det går ju upp om man blir gravid så vet ju inte hur högt det låg när den dog. Och det gör det svårare bli gravid. Så nu hoppas jag vi ska ha bättre förutsättningar igen! Allt annat ser bra ut!
Har stimulerats med Letrozol dubbelkur tre gånger utan framgång (för att få ordning på cyklerna då de blev helt tokiga efter vårt MA...annars alltid legat på 28 dgr). Denna cykel har vi kört sprutor Bemfola i stället och idag ska jag ta Ovitrelle.
Mitt AMH (äggreserv) var mycket bra iaf vilket var en lättnad, känner mig inte så stressad tidsmässigt på samma sätt nu när jag vet det....
Hoppas det tar sig så ni slipper utredning!