Luktar jag illa där nere? Blir så förbannat ledsen...
Hej TS!
Har läst hela tråden, och alla dina inlägg, och det första jag vill säga är: Skaffa INTE barn med honom!!! (Du skriver ju att det är något ni har haft i tankarna.)
Barn är en otrolig påfrestning på ett förhållande, och när ni redan innan har sådana problem, så kommer det bara att bli värre. Ett barn kan inte "fixa" ett dåligt förhållande - däremot förstöra ett bra. Men man har förstås betydligt större chans att hålla ihop även efter man har skaffat barn, om man har det bra innan.
I övrigt tycker jag som många andra här. I ett förhållande ska man känna sig älskad och accepterad. Och om/när ens partner tar upp obekväma saker med en, ska man åtminstone känna att han/hon försöker göra det så skonsamt som möjligt. Det handlar inte om att man inte ska vara ärlig, däremot finns det ingen anledning att vara elak i onödan. Vilket det verkar som om din kille är.
Så egentligen tycker jag att du 1) Ska göra slut med din kille och hitta någon som behandlar dig bra istället, och 2) Gå till gyn (vilket du ju redan är inne på) och kolla upp om det finns någon obalans i de nedre regionerna som kan behöva behandlas.
Men framför allt ... skaffa inte barn med honom!!!! Jag kan lova dig att han INTE kommer bli en bättre version av sig själv bara för att han blir pappa. Snarare tvärtom.