Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

Gabbe75 skrev 2018-06-25 00:55:58 följande:
     god dag-yxskaft 
    Mm. Samtalet har en tendens att halta lite när den som svarar på inlägg inte har läst dem först. Du behöver inte läsa inlägg innan du svarar. Det var bara ett litet tips.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Gabbe75 skrev 2018-06-25 18:05:30 följande:
    God dag- yxskaft på dig också Skrattande
    Ja, det är alltid att rekommendera att man läser inlägg innan man svarar på dem annars försvinner lätt sammanhanget och så känns det så där rörigt för dig som du beskriver.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2018-06-25 19:35:00 följande:
    Haha, så du jämför ett urval av 58.000 människor med vad högerextremistiska knäppgökar anserSkrattande

Det mest intressanta i sammanhanget är att inget kan få så kallade sverigevänner att bräka så missnöjt som positiva nyheter om Sverige.

Som vän av ordning skulle jag vilja påstå att svansen som lockats av Åkesson och hans anhang består att personer som hatar sitt land.

Är det förresten tillåtet att länka till rasistiska hatsajter på FL?
    Jepp. Fullständigt allergiska mot goda nyheter.

No. no. no. Big no no!
  • nihka
    Gabbe75 skrev 2018-06-25 20:57:50 följande:
    Seriöst. Vill du ta del av en objektiv nyhetsrapportering måste du inhämta material från fler håll än ledarsidorna på Aftonbladet och Expressen.

Att Sverige har fått väldigt dåligt rykte utomlands är ingalunda någon konspiration utan det är i högsta grad levande fakta. Fråga bara världens mäktigaste man - Donald Trump.
    Ja, han är mannen som trodde vi hade haft en terroristattack för att han nös ihop en framför TVn en kväll.

Om du hade klickat på länken, du har ju för vara att inte läsa inlägg du kommenterar, så hade du märkt att den inte gick till Aftonbladet eller Expressen utan till SVD där man dessutom både hänvisar och länkar till originalkällan.

Gjorde du några läxor när du gick i skolan?
  • nihka
    Gabbe75 skrev 2018-06-25 22:10:13 följande:
    Oj, så du hänvisar till SvD nu? Skulle jag bli imponerad? Skrattande

Nej, du visar ytterligare bevis på din oförmåga att idka källkritik.
    Vem äger Aftonbladet? Vem äger SvD? Du kan väl ändå försöka komma in i matchen lite?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Schibsted
    Nope. Någon annan hänvisade till SVD med hänvisningar och länk till originalkällan, alltså den aktuella rapporten. Men om man inte läser i inläggen man kommenterar så märker man inte sånt.

Du måste börja läsa det du kommenterar. Allvarligt!  Och lära dig vad som är relevant och inte relevant.
  • nihka
    Padirac skrev 2018-06-25 22:15:09 följande:
    De otäcka norskarna ... jag ryser.. att de är ute efter att lura svenskarna kunde jag aldrig troTomte
    Jepp. Den här länken går till ledarsidorna på Expressen och Aftonbladet och den här går till SDs hemsida
  • nihka
    Less is more skrev 2018-06-25 21:06:56 följande:

Ni som tänker rösta på SD:

- Vilka förväntningar/ åtgärder vill ni framför allt se om SD hamnar i regeringsmakten ( välj högst 3 st) ?

Kanske ämne för en egen tråd? Nu är inte jag SDare, men jag skulle tippa på:

1. Ut med alla muslimska invandrare
    2. Ut med alla flyktingar
    3. Ut med alla asylsökande
  • nihka
    FDFMGA skrev 2018-06-26 11:56:10 följande:
    Jo, inget kan retas upp skrikhögern så mycket som det faktum att Sverige anses vara världens bästa land.

Huruvida de 58.000 personerna i åtta länder, bland annat USA och Ryssland, anser att Sverige är på rätt väg eller inte har inte jag någon uppfattning om. Jag har inte jämfört med resultatet av samma undersökning från tidigare år utan nöjer mig med att konstatera att Sverige är det land i världen som har bäst renommé.

Det är klart att man kan tycka att förmågorna som är så upprörda över resultatet skulle se till undersökningen som affärstidningen Forbes beställt, men man kan väl inte begära alltför mycket stringens när känslostormen är som starkast.

Jag såg att någon kommit fram till att Aftonbladet och SvD har samma ägare, ett i mitt tycke något lättviktigt argument i sammanhanget.Skrattande
    Om jag äger en bil, en cykel och trampbil så åker du bil om jag lånar ut min trampcykel till dig. Håll i hatten!
  • nihka
    Padirac skrev 2018-06-26 19:25:10 följande:
    Om vi ska vara ärliga så är det Gabbe som surrat sig vid masten om att ägare för AB och SvD är viktigt - vilka källor SvD hade för sin artikel spelade tydligen ingen roll 
    Gabbe75 skrev 2018-06-25 22:10:13 följande:
    Oj, så du hänvisar till SvD nu? Skulle jag bli imponerad? Skrattande

Nej, du visar ytterligare bevis på din oförmåga att idka källkritik.
    Vem äger Aftonbladet? Vem äger SvD? Du kan väl ändå försöka komma in i matchen lite? 

sv.wikipedia.org/wiki/Schibsted
    Mm Gabbe och så den där som identifierar sig med en psykopatisk massmördare. Noll källkritisk förmåga.
  • nihka
    The Maniac skrev 2018-06-26 22:08:02 följande:
    Sparar detta hatinlägg för framtida bruk.
    Du kan slappna av. Det handlade inte om dig även om du gärna vill tro att du står i universums centrum. Ren information. Det finns människor som tar nick efter psykopatiska massmördare och tycker det är lite coolt antar jag Kräks
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten