Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

FDFMGA skrev 2017-12-26 12:00:40 följande:
    Nej, jag håller inte med dig, utan ser det som att högerpopulismen lider av kronisk styrstångsfylla, visserligen på en trehjuling - vilket begränsar skadeverkningarna för andra.

Självklart kan det finnas en sammantagen bild av hot och negativa effekter som kan förknippas med invandringen men om någon påstår att de av oss som inte blivit skjuta har haft tur så är det i allra högsta grad relevant att bemöta tokeriet med ett resonemang just kring riskerna med att bli skjuten.

Det kan liknas vid en diskussion kring risken att bli skadad vid en trafikolycka, en risk som för övrigt är oerhört mycket större än risken för att bli skjuten, där någon plötsligt förklarar att farbror Donald drabbades av ett blixtnedslag när han var ute och provade sin tomtedräkt i skogen och påstår att detta är en del av trafikolycksspektrat.

Alltså, det handlar om relevanskontroll, diskuterar man myggors surr så är det inte relevant att påstå att gnisslet från gräshoppor är en del av detta.

Vad jag vill säga är att oavsett vad man har för (politisk) åsikt så underlättar det att man begriper vad det är man diskuterar.

God jul och Gott nytt år!
    Jag gick på en gågata idag och jag hade en sån jävla tur. Imorgon ska jag ut och flyga och med lite tur överlever jag det också
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    FDFMGA skrev 2017-12-29 17:53:45 följande:
    Nja, om någon tutar om att man har haft tur som inte blivit skjuten så är det just skjutningar som är relevant.

Inte något annat, det gäller att försöka komma ihåg vad man tutar om.

Självklart kan man lyfta blicken och se till kriminalitet överhuvudtaget - eller till invandrarrelaterad kriminalitet, men jag kommenterar tutandet om att man har haft tur som inte blivit skjuten.
    Sant. Däremot är jag jävligt trött på elementet som inte kan släppa mig. Det är ett maniskt tjat om mig hela tiden.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2017-12-29 17:49:49 följande:
    Har aldrig noterat att Nihka  gråtskriker över att moderatorerna är orättvisa mot henne.Skrattande
    Sant. Däremot är jag jävligt trött på elementet som inte kan släppa mig. Det är ett maniskt tjat om mig hela tiden.

Citerade fel inlägg ovan.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2018-01-13 07:08:21 följande:
    Du är för seriös.

Den här gruppen är inte mottaglig för förnuftsargument, däremot spricker de ofta av ilska om man skrattar åt dem.

Personen jag gissar att  du syftar på är inte kvar på Familjeliv längre.

Så länge det nu vararSkrattande
    Jag måste vara förskonad eller rent av priviligerad irl för det är bara här på FL som jag möter sådana personer.
  • nihka
    KillBill skrev 2018-01-10 17:09:24 följande:

I Ulf Kristerssons förtrollade värld..

www.aftonbladet.se/a/p6p11E

Men det finns väl inget motsägelsefullt här i Kristerssons uttalanden. M och alliansen kan väl regera med stöd av S precis som S har regerat med stöd av dem. Minoritetsregering som minoritetsregering liksom. Det Kristersson säger sig inte stödja är ju S i regeringsställning och Löfven som statsminister. Det kan han säga för att Alliansen med största sannolikhet kommer få fler röster än de rödgröna. Allt lutar åt ett byte precis som förra gången och kanske inte mest för att man vill ha just det eller det blocket utan för att man vill ha ett byte utifrån tänket att gräset är grönare på andra sidan staketet. Man vill se hur de andra klarar sig. Så tror jag.
  • nihka
    Padirac skrev 2018-01-07 22:40:21 följande:
    Familjen babelino verkar ha emigrerat igen. Att ansöka om asyl under falskt namn fungerade tydligen inte.
  • nihka
    Bobby Clarke skrev 2018-01-13 13:23:25 följande:
    Ja, det måste vara fruktansvärt att känna så.

Men som min gamla mormor sa, som man bäddar får man ligga!
    Och på vilket sätt har jag förtjänat att också ha dig rännandes efter mig?
  • nihka

Det här inlägget är som Teletubbies för politiskt medvetna broilers:

• nihka
    FDFMGA skrev 2018-01-13 07:08:21 följande:
    Du är för seriös.
    Kan man vara det? Jag tror inte det utan det bara verkar så vid en jämförelse
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten