Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

Falkortheluckdragon skrev 2017-11-18 16:24:44 följande:

Sverige är ju mer tryggt än nånsin och blommar ju och ingen är otrygg.. Konstigt

Var har du fantiserat ihop detta?
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    KillBill skrev 2017-11-18 18:40:53 följande:

Det är du som försöker avleda diskussionen till att handla om annat än kriminella riksdagsledamöter.

Jepp. Något personen gör när den inte är upptagen med att ränna efter mig och trakassera och sedan gny över att jag inte är tillräckligt långt bortas. Ignorera tycks elda på med personangrepp. Så tacksam över att ha ett anonymt konto. Man kan aldrig vara nog försiktig och i det här fallet stämmer det mer än vanligt.
  • nihka
    Draken55 skrev 2017-11-19 15:36:47 följande:
    Jag håller inte med, jag och de flesta andra höger är någorlunda objektiva , nog har väl de senasta veckorna visat hur det står till med moral inom vänstern?
    Ett mer subjektivt uttalande får man leta efter.
  • nihka
    Bobby Clarke skrev 2017-11-20 07:02:21 följande:
    Jag håller med, det är verkligen synd om dig som är godheten själv.

Fick nästan en tår i ögat av ditt gripande inlägg, och jag hoppas du slipper fler personliga påhopp eftersom du aldrig gör det själv!
    Jag har inte sagt att det är synd om mig. Ingen tvingar mig att delta i ett diskussionsforum, men ingen kan tvinga mig att ta skit utan att jag agerar heller.

Visa mig ETT enda personangrepp jag gjort mig skyldig till.

Att tala om att personer som förföljer mig och kallar mig för "idiot" och allsköns kommentarer om min intelligens över längre tid är IGNORERADE och att det är skönt att vara anonym när det finns personer med bristande omdöme på nätet är INTE personangrepp.

Jag anmäler alla personangrepp och att jag och andra gör det med såpass framgång att personer regelbundet blir avstängda är inte ett tecken på att någon har något "frikort" utan att någon upprepat bryter mot forumreglerna och blir anmälda.

Inbillningssjukan verkar inte ha några gränser. Jag skulle dessutom vara "vänstermupp".

Reality check. PLEASE!
  • nihka
    Draken55 skrev 2017-11-21 17:12:09 följande:

Jag får väl nöja mig med att slänga käft med mina kära högervänner, de är dessutom betydligt mindre bittra och hatiska.

Det finns ingen sådan uppdelning.
  • nihka
    KillBill skrev 2017-11-22 07:44:02 följande:

Moderaterna tappar och de rödgröna är större än alliansen.

www.dn.se/nyheter/politik/dnipsos-kristersson-effekten-haller-i-sig/

Moderaterna tappar 1% och socialdemokraterna tappar 2% medan miljöpartiet ökar 1% vilket ger 40 - 41. Ganska jämt såsom det har varit länge skulle jag säga. Det pendlar någon procent fram och tillbaka. Kommer bli ett jämnt val.
  • nihka
    Bobby Clarke skrev 2017-11-22 10:38:29 följande:
    Det ser riktigt bra ut nu, eller hur? Hur var det nu med dina teorier om att M skulle landa på 10%?

Läs även om vilka S tappar väljare till ?

www.kantarsifo.se/rapporter-undersokningar/valjarbarometern-november-2017
    I juli 2017 hade moderaterna tappat en tredjedel av sina väljare jämfört med valresultatet 2014. Med 15.7% hade moderaterna det sämsta stödet på 14 år. Moderaterna befann sig på ett sluttande plan och då det kändes inte alls otänkbart att de skulle kunna hamna på runt 10%.
  • nihka
    Draken55 skrev 2017-11-22 14:35:27 följande:
    Hur var det med M och deras ras till 10%, hela forum skrattar fortfarande.
    Det var ingen som skrattade när det begav sig. Moderaternas ras (ner till 15.7% som lägst) var orsaken till partiledarbytet.
  • nihka
    Bobby Clarke skrev 2017-11-23 11:14:41 följande:
    Tack och det är bra att du håller ordning och reda här på forumet.

Med lite tur kan du och jag som är moderater, se till att det blir ett bättre klimat i tråden!
    Det räcker om du tar tag i ditt uppförande.
  • nihka
    KillBill skrev 2017-11-25 17:31:59 följande:
    Vad ska detta föreställa?
    Förvirrat klotter.
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten