Regnbågensslut skrev 2017-09-29 23:31:04 följande:
Ja, det är din tolkning ja. Alla tolkar religionen olika och det finns präster inom kyrkan som till exempel inte vill viga homosexuella för att de anser det går emot Guds plan. Det är konservativa värderingar, vilket SD också har.
Det låter mest som du inte vill att de ska finnas en koppling snarare än att det är så det är.
Bete dig annorlunda om du inte vill att folk ska påpeka ditt beteende och att det inte ska ta upp diskussionen. Behöver inte vara svårare än så.
Att säga att folk som har konservativa åsikter är intoleranta är ju din värdering och inte en sanning. Du lägger in dina åsikter och försöker lyfta fram det på ett negativt sätt. Gå efter fakta istället.
Nej, det är kyrkans tolkning. Det finns förstås avarter även där, men kyrkans hållning är att kyrkan är till för alla. SD som har mer än sin beskärda del av avarter vill som bekant ändra på det
Jag anmäler alla personangrepp. Vänligen håll dig till att diskutera sakfrågorna och inte mig. Jag är inte trådens ämne. Låter mest som du inte vill att det ska vara så, men så är det.
Här kan du läsa om vad Svenska kyrkan själva skriver om sitt uppdrag, lägg märke till det återkommande ordet "alla":
https://www.svenskakyrkan.se/vart-uppdrag
Om det kristna uppdraget enligt Svenska kyrkan:
"Vi har ett uppdrag från Gud att finnas med och arbeta för ett värdigt liv och en bättre värld för
alla." (min felstil)