Inlägg från: man och nöjd |Visa alla inlägg
  • man och nöjd

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

nihka skrev 2017-08-21 20:33:47 följande:
    Vad är det som pågår? Misstroendeförklaringar mot ministrar för att man inte gillar regeringens skatteförslag. Man gillar väl sällan varandras skatteförslag. Det är väl därför det finns olika partier och olika typer av ekonomisk politik. Suck och dubbelsuck.
    Jag tror det kallas demokrati.

Men du behöver ju inte oroa dig. Löfvén går ju lydigt i sitt koppel. Du som gammelmoderat borde ju vara nöjd med de slopade skattehöjningarna, eller?
  • man och nöjd
    nihka skrev 2017-08-22 00:49:27 följande:
    Det är ingen idé att kommunicera med sådana människor. Total waste of time.
    Ändå gör du det...
  • man och nöjd
    nihka skrev 2017-08-22 00:59:34 följande:
    Missförtroendeförklaringar är inte ett instrument att användas när man har olika inställning i budgetfrågor.

Orsaken till att S drar tillbaka två av skatteförslagen handlar knappast om missförtroendeförklaringar utan för att man förstår att man inte kommer få tillräckligt med stöd för att få igenom dem.
    S regerar vidare på Alliansens politik.
  • man och nöjd
    klyban skrev 2017-08-22 06:33:18 följande:
    Verkar som de börjar leka Trump, för detta var faktiskt rätt sjukt.
    Och hur de kommer fram till detta och nyttan vore väldans intresserad och veta.
    Det är väl inte så konstigt att Borgarna misstror de rödgröna. Så har det alltid varit. Det vi ser är bara en konsekvens av DÖ-politiken.
  • man och nöjd
    KillBill skrev 2017-08-22 08:41:00 följande:
    Så du menar att alliansen ska samarbeta i riksdagen med ett parti som har fd medarbetare (som till alldeles nyligen jobbade på partihögkvarteret med partiledaren) står på Medborgarplatsen och brölar om "Soros små horor"? Någon anständighet har man väl ändå kvar i alliansen?

I övrigt så tycker jag att du skymfar Nyamko Sabuni genom att jämföra henne med Janouch, Birro eller Heberlein..
    Inte så att jag misstror dig, men har du en källa på det där påståendet om "horor"?
  • man och nöjd
    FDFMGA skrev 2017-08-22 11:57:26 följande:
    Löfven har kallat Jönssonligan för Jönssonligan.
    Jag vilar min väska.
  • man och nöjd
    FDFMGA skrev 2017-08-22 17:23:11 följande:
    Perfekt!

Många högerdebattörer tar sig själva och Familjeliv på största möjliga allvar.

Var orolig för ditt vidkommande när du var upprörd häromsistens.

Skönt att höra att du och din väska förmår vila.
    Vilken tur att du och den andre högerdebattören tar sig själva på lika stort allvar som vi andra.
  • man och nöjd
    KillBill skrev 2017-08-22 17:16:38 följande:
    Emma Bouvin reporter på DN. Hon direktrapporterande från demonstrationen. Om du googlar så hittar du info.
    Vem är hon då? Journalist med integritet eller rabiat extremist?
  • man och nöjd
    KillBill skrev 2017-08-22 18:01:23 följande:
    Journalist med integritet. Dotter till Maria Persson Löfgren på SR som i fjol blev attackerad i Ryssland.
    Ska kolla. SVT tappade ju en del häromveckan när de vägrade rapportera om attacken mot KS.
  • man och nöjd
    FDFMGA skrev 2017-08-22 18:15:07 följande:
    Vi andraSolig

Att pluralisera sig själv är ett fenomen som tycks vara mycket frekvent bland högerdebattörer.
    Om man är fler än 1 så blir det plural. Mycket vanligt bland vänsterdebattörer att attackera utifrån egna påhitt. Fast du som "högerdebattör" får nog ta åt dig av dina egna påhitt.

Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten