Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten
I den här tråden tänkte jag att vi samlar tankar om moderatledningens beslut att inleda samarbete med Sverigedemokraterna, ett parti med rötter i nazism, rasism och främlingsfientlighet.
I den här tråden tänkte jag att vi samlar tankar om moderatledningens beslut att inleda samarbete med Sverigedemokraterna, ett parti med rötter i nazism, rasism och främlingsfientlighet.
Socialdemokraternas omsorg om de borgerliga partiernas väl och ve hade nästan varit lite rörande - om den hade varit lite mer äkta och inte så genomskinligt uppkommen ur sossarnas desperation över sin förlorade maktposition.
http://omni.se/s-kraver-ett-svar-fran-m-nar-har-ni-traffat-sd/a/g20kB
Sossarna kräver nu detaljerade svar från M om de förhandlingar och samtal som förs mellan S och SD "utanför utskottsarbetet". Man är orliga att C och L ska fara illa om de "bakvägen" dras in i samtal med SD via M.
"Detta är allvarligt", menar socialdemokraternas gruppledare Tomas Eneroth.
Helt rätt Tomas. Tror jag.
Detta är precis detta som kommer att hända.
M hittar en position (med lite prutmån) ihop med SD och sedan tar M denna ståndpunkt med sig in i samtalen med resten av Aliansen och Alliansen kan ta fram ett förslag som kan få stöd av SD och därmed stöttas av en majoritet.
Och maktpartiet (S) får sitta vid sidan av.
Nja.., meningslösa konflikter håller jag med om, men inte påståendet du gör ang konflikterna.
Sanningen är att folk lever fredligt och utan konflikter tillsammans oavsett tillhörighet, det är normaltillståndet.
Men det finns tyvärr extremister som bara måste skapa konflikter, och det kan dom göra för minsta skitsak.
Att "vanligt folk" drar igång större och långvarigare konflikter är inte speciellt vanligt, utan det är nästan alltid en mindre grupp extremister som är bråkmakarna.
Sen kan det förstås sprida sig så att det urartar till en större och långvarig konflikt och även till fullskaliga krig, men upprinnelsen brukar i regel extremisterna ligga bakom.
Nja.., meningslösa konflikter håller jag med om, men inte påståendet du gör ang konflikterna.
Sanningen är att folk lever fredligt och utan konflikter tillsammans oavsett tillhörighet, det är normaltillståndet.
Men det finns tyvärr extremister som bara måste skapa konflikter, och det kan dom göra för minsta skitsak.
Att "vanligt folk" drar igång större och långvarigare konflikter är inte speciellt vanligt, utan det är nästan alltid en mindre grupp extremister som är bråkmakarna.
Sen kan det förstås sprida sig så att det urartar till en större och långvarig konflikt och även till fullskaliga krig, men upprinnelsen brukar i regel extremisterna ligga bakom.