Inlägg från: RebeckaZ70 |Visa alla inlägg
  • RebeckaZ70

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

Missermajser skrev 2019-11-10 22:51:30 följande:

Spar den debatten till Hamas!

Den enda Palestinier jag känner är flyttade ifrån Israel till Sverige för snart 10 år sedan. Han råkar förövrigt vara jude eftersom hans mamma var det och hans pappa muslim. Han diskuterar inte med någon av sidorna då han anser att allihopa flippat ut.

Jag känner betydligt fler palestinier, eller som de själva vill kallas, israeler med muslimsk/arabisk bakgrund. De vill definitivt inte leva under palestinska myndighetens styre.
    Stolt Sionist.
  • RebeckaZ70
    FDFMGA skrev 2019-11-16 19:14:19 följande:
    Nja, jag har inte rösträtt i kyrkovalet och har inte för avsikt att försöka bryta mot några vallagar. Att Ebba ställer sig över lagen innebär inte att jag försöker göra detsamma.

Jag har helelr inte för avsikt att vara sig konvertera till KD eller islam.

Hur går det för dig - senast hade du visst lämnat KD, men du byter ju parti som andra byter strumpor och så funderade på att konvertera till islam - inshallah.
    Hånfulla inlägg om människors tro. Kan det bli lägre nivå? Det kan det säkert. Väntar och ser. 
    Stolt Sionist.
  • RebeckaZ70
    Digestive skrev 2019-11-17 14:44:36 följande:
    Det tappades redan när du satte fokus på min med fleras personliga tro flera inlägg i rad. Har du krav så se till att uppleva dem själv innan du insinuerar att andra inte skulle uppfylla dem...

...att ha karaktär kallas sådant för, för den oinvigda.

Har nämnt att jag överväger att konvertera till islam vid ett (1) enda tillfälle och enbart det har du lyckats lägga på minnet och tjafsar hela tiden om. Allt annat som du har fått reda på när du har rotat runt i min privata sfär... skiter du i och kan ljuga om som en häst travar, helt ovidkommande för dig.

Du har dock din egen och helt fundamentalistiska övertygelse - en ideologi med ett så högt egenvärde att anhängarna kan bete sig som skitstövlar bara de poserar som socialdemokrater och röstar på S. Lite som hinduismens kastsystem verkar det fungera som i praktiken.

Bara desperata människor fortsätter att köpa eran plånboks-solidaritet. De socialdemokratiska idealen har V tagit över för längesen... medan S till största del består av egenkära påfåglar som ger svensk elitism ett ansikte.

Alla partiledare far sig med lögner och politiska spel - det finns inte ett enda undantag i riksdagen. Rätt fantastiskt att du resonerar som om någonting annat gällde.

Och självklart försvarar jag vettigare partier som utmanar det vidriga, svulstiga och egenkära etablissemanget i Sverige. Men bara när jag kan göra det hederligt och sakligt korrekt, om inte så lägger jag mig.
    Jag är så glad att jag slapp gå i samma skola som en viss debattör, det kan inte ha varit trevligt på de rasterna.
    Stolt Sionist.
  • RebeckaZ70
    Digestive skrev 2019-11-20 17:15:22 följande:
    Nej, det räcker givetvis inte för att klassa ett parti som kristet.

Nej, en kristen värdegrund ger kristdemokratiska partier inte kristna.

Du hittar inte fakta om KD eller den kristdemokratiska ideologin genom att ställa upp ordlekar och intuitivt söka efter slutsatser i grammatiken.

Snacka om att ha en lite udda förhållande till propositionell kunskap.
    Kd ser jag som ett sekulärt parti där alla är välkomna. Annars skulle jag inte lägga min röst på dem. Kristna Värdepartiet däremot är ett kristet parti, där åtminstone jag inte känner mig välkommen.
    Stolt Sionist.
  • RebeckaZ70
    Digestive skrev 2019-12-08 21:39:52 följande:
    Tja, 75 minus 25 blir faktiskt 50 - om du provar tillsammans med den där specialpedagogen så lovar jag att ni kommer fram till samma sak. :)

Danskurs på tal om att älta, haha... det var väl två månader sen som du började förvanska min utbildning på det viset. ^___^

Filmdukar är så rolig ibland - men då har de trots allt projicering som uppgift. :D
    Hånas du fortfarande för att din utbildning inte är fin nog?

Otroligt Kräks
    Stolt Sionist.
  • RebeckaZ70
    FDFMGA skrev 2019-12-10 09:19:06 följande:
    Det är gulligt med solidaritet KD:are emellan, liksom en känsla av samhörighet åsiktsfräner emellan.

Men känslorna kan innebära at man fastnar i ett evigt irrande i floskeldjungeln.

Nej, det vore mig främmande att håna någon för den utbildning personen har, däremot kan jag möjligen ha synpunkter på hur man använder sin utbildning som ett sätt att framhålla att man vet vad man talar om. Du vet - jag är liksom fast förankrat i mina rötter - och inom arbetarklassen var det åtminstone närmast tabubelagt att skrävla, i synnerhet om man har väldigt lite att skrävla över.

Rent konkret så behöver man bara ha grundskoleutbildning för att förstå varför en SD-svansares resonemang i en annan tråd innebar att hen påstod att minst 125 procent gillar eller ogillar SD.

Du kanske kan hjälpa din åsiktsvän med detta exempel, återfinns i förtroendetråden - så att han kan gå vidareSolig
    Det var för 5 månader sedan som du föraktfullt började kalla studierna i beteendevetenskap för "danskurser". Har du verkligen inte gått vidare? Tomte
    Stolt Sionist.
  • RebeckaZ70

En annan åsikt i frågan om det s.k. "haveriet"

"Bäste Peter,...

jag är lika gammal som Hédi Fried, som jag betraktar som vän och som jag respekterar som en klok kvinna och erfaren psykolog. Jag har liknande bakgrund, men hade större tur än hon och undslapp det värsta. Jag har ändå som tonåring upplevt 1930-talet, 1938 flykt undan tyskarna, sedan sex år av ockupation med falsk identitet, förhör på Gestapo. Min far och ett antal släktingar dödades i Auschwitz.

Jag delar inte Hédis analys av situationen i Sverige och hennes farhågor. Jag har svårt att känna fruktan för en handfull skränande nynassar, ännu mindre för Åkesson och hans parti. Vi lever inte på 1930-talet och historien upprepar sig inte.

Jag bor granne med Malmö, en stad med uppskattningsvis 50 000 muslimer, de flesta med rötter i Mellanöstern.

Varken Hédi eller du kan vara okunniga om i vilken situation judarna i Malmö befinner sig, varför synagogan måste bevakas, varför församlingslokalen ser ut som en fästning, varför judarna inte vågar gå ute med kippa, varför man spottar på rabbinen på gatan, varför judiska lärare blir trakasserade i skolan. Varför Malmöjudar emigrerar.

Alltsedan jag fick huvudet blodigt av kommunistisk polis i februari 1948 har jag inte blivit utsatt för värre våld än för några år sedan I Malmö, då vi vid en demonstration för fred i Mellanöstern blev överösta med stenar och flaskor från en tusenhövdad vrålande mobb med palestinska flaggor. När kabeln till högtalaren hade kapats – det var en folkpartistisk riksdagskvinna som talade då – fick vi under polisskydd genom bakgator utrymma Stortorget.

Att den socialdemokratiska majoriteten i Malmö inte har gjort ett dyft åt antisemitismen i staden är naturligt. Mellan 80-90% av väljarna i invandrartäta områden röstar på S och V.

Så ser judarnas situation i Sverige i dag ut.

Mvh

Leo Kramár fil. kand. i ekonomi och statskunskap, behörig ämneslärare, författare till "Rasismens ideologer. Från Gobineau till Hitler", översättare"

_________________________________________________________________________________

Vill man förhindra SD's tillväxt, jättebra! skapa då bättre politik!
    Skambeläggelse, 30-talsjämförelser, nazistanklagelser och verklighetsförnekande har en stark funktion - fast den omvända mot vad som avsågs. SD ser nog gärna att övriga partier fortsätter som hittills.
    Stolt Sionist.
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2021-02-28 15:23:45 följande:

Klassas girighet mot äldre och förtal av andra människor också som kulturell belastning eller är sådant beteende ok?

Du har svårt för starka kvinnor som inte viker sig för mediadrev, va? 
    Another wild hearted woman
  • RebeckaZ70
    Rataxes skrev 2021-02-28 17:13:52 följande:

Relationstips-

Hitta någon som bryr sig om dig lika mycket som Bill bryr sig om Ebba Busch.

• RebeckaZ70
    KillBill skrev 2021-04-01 16:01:54 följande:

Som vanligt en bra krönika av Oisín Cantwell. 

"Utred förvaringsstraff, ropar Moderaterna. Högern tycks ha glömt att det var en borgerlig regering som på goda grunder avskaffade denna påföljd"

Totalitära stater äskar förvaringsstraff

www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/aP9dB7/totalitara-stater-alskar-forvaringsstraff

Är Norge en totalitär stat? Breivik är på goda grunder dömd till förvaring och lär aldrig mer vistas i frihet.
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten