FDFMGA skrev 2019-06-20 20:10:10 följande:
Det finns en lång historisk tradition där judar skildras som obehagliga kroknästa figurer.
Jag akn göra en enkel gooling på jude palme kroknäsa om peta dit en länk till träffbilden.
För mig är det obegripligt att man kan hata judar bara för att de är judar, eller araber bara för att de är araber eller svarta bara för att de är svarta. En inställning jag är övertygad om att jag delar med så gott som alla socialdemokrater i Sverige, med ett visst undantag för dem som är präglade av Israel-palestina-konflikten och det hade det finns på bägge sidor av konflikten.
Jag har läst en hel del av det du skrivit sedan du började skriva här och tycker lite synd om dig efetrsom du numer får medhåll från personer för vilka främlingsfientlighet, intolerans och förakt för andra är livsluft medan du fjärmat dig från sådana somanser att rasism är vidrig oavsett vilken etnicitet som drabbas.
Att ta del av betraktelserna om antisemitismen inom S är för mig som socialdemokrat som att lyssna till inte särskilt begåvade sagoberättare.
Hatet mot judar är gammalt och det är säkert mycket påtagligt i Mellanöstern, men inte bara där utan också i en del av de europeiska länder dina bundsförvanter på FL vurmar för - tillsammans med hatet mot romer, homosexuella, muslimer, araber, medier, intellektuella och alla som inte ser upp till en stark auktoritär ledare.
Här kommer länken, slit den med hälsan!
https://www.google.com/search?q=palme+jude+krokn%C3%A4sa&oq=palme+jude+krokn%C3%A4sa&aqs=chrome..69i57.6353j0j8&sourceid=chrome&ie=UTF-8Jaså, jag ska tydligen ändra mina åsikter för att slippa få medhåll från personer som du tycker är främlingsfientliga för att i stället närma mig personer som du anser stå för att rasism är vidrig oavsett avsändare?
Rätt uppfattat?
Nä det är klart att du inte uppskattar att upplysas om vilken vidrig antisemitism som tillåts i ditt parti. Man behöver inte alltid ha en t-shirt för att vädra sina åsikter hälsar SS-u Skåne.
De du inbillar dig att jag ser som "bundsförvanter" har jag lika lite till övers för som jag har för dina partikamrater i "Tro och solidaritet" och SS-u i Skåne.