Inlägg från: man och nöjd |Visa alla inlägg
  • man och nöjd

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

nihka skrev 2017-05-31 00:18:53 följande:
    Han slutade kalla sig kommunist för över 10 år sedan. Sedan är han inte Vänsterpartiets ledare.
    Slutsats: Han är fortfarande kommunist, men kallar sig inte det längre.

Rätt ovanligt för en moderat att försvara Ohly...
  • man och nöjd
    FDFMGA skrev 2017-05-31 13:45:31 följande:

M nu bara fjärde största partiet i Stockholm enligt interna M-mätningar och enligt dessa nere på 14 procent.

Så kan det gå när man väljer att vingla fram efter skrikhögerns taktpinneSkrattande

I och för sig ska man inte underskatta betydelsen för opinionen av det moderata vanstyret i Stockholms läns landsting där man slösar bort skattebetalarnas pengar till konsulter och privata intressenter som flockas i en aldrig sinande ström till vrakrean av offentliga medel. Och detta samtidigt som sjukvården är på väg att kollapsa trots att landstinget egentligen har de i särklass bästa förutsättningarna i Sverige att bedriva en effektiv sjukvård.

www.di.se/nyheter/gigantiskt-ras-for-moderaterna-i-stockholm/

Folk har börjat fatta konsekvensen av DÖ-politiken.
  • man och nöjd
    nihka skrev 2017-05-31 09:34:07 följande:
    Nu är det så att blocken inte anser den andra parten som katastrof utan DÖ kom till för att möjliggöra minoritetsregeringar utan att katastrofen SD skulle förhindra allt under solen med undantag av sig själva.
    Dagens regering och budgetar är ju kraftigt influerade av av och de gamla kommunisterna. Jag tror de flesta moderatat eller f.d moderata väljarna inser att detta är katastrofalt.
  • man och nöjd
    nihka skrev 2017-05-31 23:50:17 följande:
    Ja, precis den. Den jag refererade till utan ange var du hittar den. 
    Vilken bra referens, eller ska vi kanske kalla det hittepå?
  • man och nöjd
    nihka skrev 2017-05-31 23:57:00 följande:
    Försvara? Jag redogör för vad en person sagt och vem som är den nuvarande partiledaren. Rätt ovanligt att inte känna till det.

Du menar som SD fortfarande är ett nazistiskt parti, men kallar sig inte det längre?
    Ja, visst är det ovanligt att inte känna till partiledarna. Ungefär lika ovanligt som att en moderat försvarar Ohly angående hans starka kopplingar till kommunismen. Tror du kanske även Åkesson har tagit avstånd från rasismen? Men det har du glömt redogöra för.

Sd tar väl nuförtiden avstånd från nazismen. Men jag har inte riktigt sett Ohly förkasta kommunismen.

• man och nöjd
    nihka skrev 2017-06-01 00:17:32 följande:
    Vem kallar siffrorna det för "hittepå"? Du?
    2 4 3 7 18,2

• man och nöjd
    nihka skrev 2017-06-01 00:44:53 följande:
    Ja, det är ovanligt att vara så okunnig om det man  väljer att uttala sig om.

Plus lite läsförståelse issues. Jag har inte försvarat någon utan talat om vad de själva har sagt samt rättat dig angående vem som innehar partiledarposten.

Jaja. Då är väl inte Åkesson nazist längre. Om han säger det. Har du något citat från Åkesson där han säger "Jag kallar mig inte nazist längre"? Jag har inte riktigt sett Åkesson förkasta nazism. Vad Åkesson har sagt är att han inte förnekar att det fanns "en och annan" nazist i partiet men menar att SD aldrig präglats av nazism.

Lite svårt att ta avstånd från något man förnekar har existerat.

https://www.svd.se/jimmie-akesson-jag-har-aldrig-haft-nagot-gang
    Ja, precis. Synnerligen ovanligt faktiskt. Jag hjälper dock gärna till om du är osäker.

Nu var ju frågan var/när Ohly förkastade kommunismen. Att han kallar sig något förändrar ju inte vad han är, eller hur? Vad han kallar sig har inte ens med saken att göra men läs igen så undviker du säkert fler läsförståelse-issues.

Tycker väl vare sig Åkesson eller Ohly blir mer rumsrena för att de kallar sig saker. Ohly har ju kallat sig kommunist och grät när Berlin-muren föll.

• man och nöjd
    nihka skrev 2017-06-01 00:14:33 följande:
    Jag tror att de flesta inser att det måste vara jobbigt se kommunister och deras verk bakom varenda buske.

Samarbete över blockgränserna och SD på den permanenta avbytarbänken avvärjer katastrof.
    Ja, det låter jobbigt att ha det så. Stackars dig.

Sjuklövern mot sd alltså, vad tror du det kommer leda till? Jo, 50-50.
  • man och nöjd
    nihka skrev 2017-06-01 01:31:53 följande:
    Kallar du siffrorna jag redovisade för "hittepå"?
    Nej
  • man och nöjd
    nihka skrev 2017-06-01 00:17:32 följande:
    Vem kallar siffrorna det för "hittepå"? Du?
    Nej, jag ställde en fråga.
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten